Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 nov 2017, 02:58

Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Klassieker voor Danny Makkelie 
Auteur Bericht
FIFA scheidsrechter

District: Oost
Groep: ZA24 + ZO05*
Bericht Klassieker voor Danny Makkelie
Zoals we allemaal weten heeft ons lid (in ruste?) Danny Makkelie de klassieker als aanstelling gekregen. Uiteraard gunnen we dit hem van harte.
Wellicht is het leuk om vooraf onze gedachtespinsels op deze aanstelling los te laten en kunnen we achteraf gaan bespiegelen wat er allemaal gebeurt is vanuit het oogpunt van Danny. Op voorhand staan we natuurlijk als één blok achter hem.

Mijns inziens is deze wedstrijd ook een signaal richting de UEFA om zijn promotie richting de elite groep te bekrachtigen. Gaat deze wedstrijd goed dan weet de UEFA dat ze hem de wat meer pittige CL-duels kunnen geven.

18 okt 2017, 14:13
Profiel
Pierluigi Collina

District: West II
Bericht Re: Klassieker voor Danny Makkelie
Ahum, laat ik (dan) de 1ste maar zijn die de 1ste klassieker van Danny zal “becommentariëren” :wink:
Nb. Let op, ik heb gekeken met een “Feyenoord-bril” op :wink: En ja, ben “ziek” van de uitslag. Zwaar onterecht en zeer geflatteerd :o

Laat ik positief beginnen. Danny heeft de wedstrijd behoorlijk goed gefloten. Stond meestal behoorlijk dicht op de situatie’s (zie bij de penalty) en de meeste kaarten waren ook terecht. De wedstrijd op zich was zeer teleurstellend (en niet alleen qua uitslag :wink: ) qua niveau. Wat ontzettend veel foute passes en foute keuze’s werden er gemaakt.
Maar de spanning (en 50.000 bloedfanatieke supporters op de tribune) verbloemde veel....

Mijn “kritiek” op Danny;
Waarom mocht Klaas Jan Huntelaar de openingsgoal maken? Die had, in mijn ogen, niet meer op het veld mogen staan (2x geel = rood in de 1ste helft moeten krijgen). Met een gele kaart op zak (terecht), pakte hij de arm van Diks (?). Volgens mij wilde Danny geel trekken maar bedacht hij zich (of kreeg hij het ingefluisterd via zijn headset?) omdat dit de 2e kaart voor Huntelaar zou betekenen (en vond hij dat een te zware straf voor deze overtreding?).

Ben benieuwd “hoe” Danny dit beoordeelde???

Nog een situatie uit de wedstrijd; de penalty.
Had De Ligt ook niet bestraft moeten worden met een gele kaart?

Natuurlijk waren er meer situatie’s tijdens de wedstrijd die bestraft hadden kunnen worden met een kaart, er zaten namelijk een aantal pittige overtredingen bij (van beide kanten). Ik vraag me dan wel eens af: wanneer wel een kaart en wanneer niet?

Samengevat;
Volgens mij heeft Danny de wedstrijd prima gefloten op 1 “foutje” na (met Huntelaar).
Zijn eerste klassieker. Niet de beste klassieker maar er zullen er vast nog wel een aantal volgen voor deze topper!!!

Groet,
E.S.
Een teleurgestelde Feyenoord-fan (maar nog steeds kampioen van Nederland, het hele seizoen nog :wink: )

23 okt 2017, 02:12
Profiel
Pierluigi Collina

District: Oost
Bericht Re: Klassieker voor Danny Makkelie
Ik vond met name de commentator van Studio Sport weer eens met volkomen onzinnige uitspraken komen. Zo gaf Makkelie een keer voordeel, duidelijk aangegeven, en bleef hij maar doormekkeren over "waarom is dít dan géén overtreding" en nog wat van die dingen.

Ik heb verder natuurlijk alleen de samenvatting gezien, maar het leek mij wel dat hij te lang door liet voetballen en toen opeens flink kaarten moest trekken omdat het uit de hand liep. En in dit geval, toen het zover was, had hij mss bovenstaande situatie met voordeel ook beter af kunnen fluiten.

23 okt 2017, 18:22
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 3 berichten ]