Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 20 okt 2017, 19:46

Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Wedstrijd tussen Marënheem en IJsselstreek gestaakt 
Auteur Bericht
Pierluigi Collina

District: West 1
Groep: AV-JC (Za+Zo)
Bericht Wedstrijd tussen Marënheem en IJsselstreek gestaakt
De amateurwedstrijd tussen Mariënheem en IJsselstreek in de 5e klasse F is zondag gestaakt, nadat de keeper van bezoekende ploeg de scheidsrechter in het gezicht spuugde.

Het incident gebeurde naar aanleiding van opgelopen irritaties bij de keeper. Hij begon te vloeken, omdat de scheidsrechter niet had gezien dat een speler van zijn team met een hoofdblessure op het veld lag. De goalie kreeg geel, schold de arbiter nogmaals uit, kreeg rood, en besloot daarop bij het verlaten van het veld in het gezicht van de wedstrijdleider te spugen. De arbiter accepteerde dit niet, en staakte per direct de wedstrijd.

Het was een zeer bewuste keuze van scheidsrechter Alwie Grob. "Er werden scheldwoorden uitgesproken die te grof zijn om te herhalen, en die ik erg persoonlijk opvatte. Ik besloot deze speler met rood van het veld te sturen, waarna ik werd bespuugd", legt Grob uit. "Om de sfeer op het veld niet te verpesten en de spelers voor zichzelf te beschermen, besloot ik de wedstrijd te staken."

Mariënheem-trainer Dave Kok spreekt van een erg vervelend einde van een de wedstrijd waar ze met nog vijf minuten te gaan, met 1-0 voorstonden. "Ik snap de beslissing van de arbiter, maar het is wel erg jammer. Het liefst had ik de wedstrijd uitgespeeld zien worden."

Bron: http://www.rtvoost.nl/voetbal/amateurvo ... g.facebook

Omdat scheidsrechter zijn naast een hobby ook een vak is, en vakkennis kun je trainen waarmee je ook je eigen prestaties verbetert.
Like de pagina om op de hoogte te blijven: https://www.facebook.com/scheidsrechtersvak/

12 okt 2017, 08:43
Profiel
Pierluigi Collina

District: West II
Bericht Re: Wedstrijd tussen Marënheem en IJsselstreek gestaakt
Spugen (in het gezicht) is echt het "smerigste" wat je maar kan verzinnen.......

Respect voor de SR dat hij zo heeft gehandeld.
NB. Ik had hem denk ik een "linkse directe op zijn kaak" gegeven :wink:

12 okt 2017, 14:56
Profiel
Pierluigi Collina

District: West 1
Groep: AV-JC (Za+Zo)
Bericht Re: Wedstrijd tussen Marënheem en IJsselstreek gestaakt
E.S. schreef:
Spugen (in het gezicht) is echt het "smerigste" wat je maar kan verzinnen.......

Dat ben ik met je eens!

Omdat scheidsrechter zijn naast een hobby ook een vak is, en vakkennis kun je trainen waarmee je ook je eigen prestaties verbetert.
Like de pagina om op de hoogte te blijven: https://www.facebook.com/scheidsrechtersvak/

12 okt 2017, 17:05
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 3 berichten ]