Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 dec 2017, 18:09

Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Speler OMC schopt scheidsrechter tegen hoofd 
Auteur Bericht
Scheidsrechter op A-lijst

District: West 2
Groep: Zaterdag 5
Bericht Speler OMC schopt scheidsrechter tegen hoofd
De wedstrijd tussen de Dordtse voetbalclub OMC en het Brabantse v.v. Raamsdonk in de vierde klasse C is gisteren bij een 0-2 voorsprong voor de bezoekers gestaakt. Al na 29 minuten maakte de Dordtse scheidsrechter Jester Francisca een voortijdig eind aan de ontmoeting, nadat hij was geschopt door OMC-speler Furkan Caliskan.
Na een klein half uur miste de eerder wegens 'herhaaldelijk protesteren' al met een gele kaart bestrafte Caliskan een kans, vervloekte zichzelf en kreeg tot zijn ontzetting ook nog de rode kaart voorgehouden. ,,Na het missen van die kans hoorde ik hem heel hard een woord met een ernstige ziekte erin roepen. Zulke woorden horen niet thuis op een voetbalveld'', is de lezing van arbiter Francisca, die terwijl hij het voorval probeerde te noteren tegen zijn rechterbeen werd getrapt door de woedende Caliskan.

Veiligheid
Francisca: ,,Daarna trapte hij ook nog tweemaal tegen mijn hoofd, waarna ik besloot om naar binnen te gaan, omdat ik mijn eigen veiligheid niet kon waarborgen. Ook de aanvoerder gaf aan niet meer verder te willen spelen.''

OMC distantieert zich volledig van het 'onacceptabele gedrag' van zijn speler en heeft Caliskan, los van de uitspraak die de KNVB over dit incident gaat doen, zelf direct voor acht wedstrijden geschorst.

Bron: https://www.ad.nl/dordrecht/speler-omc-schopt-scheidsrechter-tegen-hoofd~ae864bc2/

09 okt 2017, 15:15
Profiel
Pierluigi Collina

District: Oost
Bericht Re: Speler OMC schopt scheidsrechter tegen hoofd
OMC distantieert zich volledig van het 'onacceptabele gedrag' van zijn speler en heeft Caliskan, los van de uitspraak die de KNVB over dit incident gaat doen, zelf direct voor acht wedstrijden geschorst.

"distantieert zich volledig" <> "voor acht wedstrijden geschorst"...... :roll: :|

09 okt 2017, 18:15
Profiel
Pierluigi Collina

District: West 1
Groep: JC Za + G Zo
Ivy schreef:

"distantieert zich volledig" <> "voor acht wedstrijden geschorst"...... :roll: :|

Ja, dat zal hem leren! De belhamel.....schobbejak en schavuit!

Tsssk, is er nou niemand bij zo'n club die gewoon kan zeggen dat de betreffende speler gelijk geroyeerd is en nooit maar dan ook nooit meer aan spelen toe komt daar?

Omdat scheidsrechter zijn naast een hobby ook een vak is, en vakkennis kun je trainen waarmee je ook je eigen prestaties verbetert.
Like de pagina om op de hoogte te blijven: https://www.facebook.com/scheidsrechtersvak/

09 okt 2017, 20:35
Profiel
Pierluigi Collina

De scheidsrechterswereld is een rare wereld. We gaan onze collega niet afvallen. Steun betuigen en weer door.
Speler langdurig schorsen. Royeren. En nog meer.

Dat laatste absoluut.
Nooit meer op een voetbalveld. Niet eens meer in de buurt van een voetbalveld.
Dit gezegd hebbende.......

Een ernstige ziekte die niet op het voetbalveld thuis hoort. Hij vervloekte zichzelf.
Frustratie. Door gebrekkige voetbalkwaliteiten. En door gebrek aan fatsoenlijke woordkeuze om die frustratie tot uiting te brengen.

Niet als belediging aan het adres van de scheidsrechter, niet tegen spelers of publiek.

Wat zal hij geroepen hebben? Malaria? Spaanse griep? Pokken? Pest? Hart-en Vaatziekte?
Geen scheidsrechter die een kaart toont als een speler uit frustratie "Krim-Congo-hemorragische koorts" roept.

Nee. We weten allemaal welk woord hij heeft gebruikt. Welke ziekte wordt bedoeld. Kanker!
Rood omdat je net die ziekte eng vindt. Selectief omdat je andere ziektes niet kent of niet erg genoeg vindt.

Don Quichote, vechtend tegen windmolens die je niet kan verslaan.
En hier een regel voor verzinnen.

Roep die gast gewoon tot de orde. Maak gebruik van andere kwaliteiten die je hebt.
Maar zolang er niet gericht iemand beledigd of bedreigd wordt......

Ik heb al geschreven dat je met je poten van de scheids afblijft.

09 okt 2017, 23:10
Profiel WWW
Scheidsrechter op A-lijst

District: Oost
Groep: startersgroep
ik zal eerste even schrijven: je blijft met je poten (in dit geval letterlijk) van de scheids af.
Zo, dan heb ik dat alvast weer geschreven, voordat daar weer commentaar op komt.
Dan nu de reden van mijn reactie.

Helemaal eens, Eric.
Voetbal is wel een emotiesport. Een gele kaart om dit te beteugelen zal wellicht op zijn plaats geweest zijn.
Maar om dan, wanneer de speler zichzelf verwenst na het missen van een grote kans, zo op je strepen te gaan staan, geeft aan dat je niet meegaat in deze emotie.
Dit was nou net een moment geweest om de speler met woorden tot de orde te roepen.
Leg gewoon uit dat hij met die woorden waarschijnlijk heel veel mensen kwetst. Dat het daarom niet gepast is, ook als het tegen niemand specifiek gericht is. Dat hij toch op moet passen omdat hij al geel heeft. Zeg hem dat het moment alweer voorbij is, en dat hij de volgende kans gewoon moet maken, dat zijn energie daarop gericht moet zijn.
En zeg hem, dat wanneer hij zich zo laat gaan, een andere scheidsrechter best rood zou kunnen geven.

Ik vind twee maanden schorsing voor een speler die een scheidsrechter schopt veel en veel te kort.
Ridicuul. Tegen het hoofd schoppen!
Wat is een schop tegen de benen dan? Een maand? En een klapje met de hand? twee weken?

11 okt 2017, 15:19
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 5 berichten ]