Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 dec 2017, 13:52

Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Vraagjes over E en F-pupillen 
Auteur Bericht
Toeschouwer

District: West II
Groep: E-F-pupillen
Bericht Vraagjes over E en F-pupillen
Hallo! Ik ben sinds november 2011 E en F-pupillenscheidsrechter bij Quick Boys en heb een aantal vraagjes, ik heb jullie hulp nodig (!):

Strafschop:
1) Mag er een strafschop gegeven worden als er een speler met opzet onderuit wordt geduwd of wordt vastgehouden?

2) Mag er een VRIJE TRAP worden gegeven in het strafschop gebied? Zo ja, hoe los je dit op? Een muur vlakbij het doel misschien?

Wegsturen speler
3) Mag je een verdediger, die een doorgebroken speler onderuit haalt, van het veld afsturen (voor 5 minuten)? Het zijn immers nog E of F-pupillen...

4) Mag er blessuretijd bijgetrokken worden door de scheidsrechter?

Misschien heb ik nog wel meer vragen, maar die zullen uiteraard nog komen.
Ik vind het trouwens wel ontzettend leuk, maar ik ben nog zo onveraren! Bij voorbaat bedankt voor jullie hulp!

Aantal wedstrijden: 15
Strafschoppen: 2
5 minuten: 0
Gestaakt: 0

21 feb 2012, 13:30
Profiel
Assistent-Scheidsrechter

District: West 1
Bericht Re: Vraagjes over E en F-pupillen
nielshaasnoot schreef:
Hallo! Ik ben sinds november 2011 E en F-pupillenscheidsrechter bij Quick Boys en heb een aantal vraagjes, ik heb jullie hulp nodig (!):

Strafschop:
1) Mag er een strafschop gegeven worden als er een speler met opzet onderuit wordt geduwd of wordt vastgehouden?

Antwoord: Ja, ik zou dat alleen doen als er opzet in het spel is en er een scoringskans is.

2) Mag er een VRIJE TRAP worden gegeven in het strafschop gebied? Zo ja, hoe los je dit op? Een muur vlakbij het doel misschien?

Antwoord: Er is bij F-pupillen geen strafschopgebied aangegeven. Dus als het dichtbij het doel is, is het of een strafschop, of niets. Waar je precies een vrije trap geeft of strafschop is ter beoordeling van de scheidsrechter.

Wegsturen speler
3) Mag je een verdediger, die een doorgebroken speler onderuit haalt, van het veld afsturen (voor 5 minuten)? Het zijn immers nog E of F-pupillen...

Antwoord: Zou ik niet doen. Alleen als ze gaan vechten, slaan, etc. Maar dat komt zelden voor. Gewoon even toespreken.

Antwoord: Ja hoor. Er zijn volgens mij geen beperkingen voor E- en F-pupillen

Ik vind het trouwens wel ontzettend leuk, maar ik ben nog zo onveraren! Bij voorbaat bedankt voor jullie hulp!

22 feb 2012, 12:02
Profiel
Pierluigi Collina

District: Noord
Groep: 2
nielshaasnoot schreef:

Strafschop:

Jazeker, vergeet de rode kaart niet te tonen.

Vrije trap in het strafschop kan alleen indirect, anders is het een strafschop. Vergeet de gele kaart niet.

Wegsturen speler

Direct rood, strafrapport invullen en hopen dat de speler 4 wedstrijden wordt geschorst.

Ja dat mag, vooral als je eigen club nipt achter staat.

Het zijn e en F-pupillen, laat ze lekker voetballen, meestal is er geen opzet (behalve in de hogere klasses).
Ze even streng toespreken (als ze tranen in de ogen krijgen moet je stoppen) is meestal al genoeg.

Fluit ze weinig mogelijk, als er een speler zich pijn heeft gedaan even fluiten en troosten. Geef desbetreffende speler een vrije trap (geen scheidsrechterbal).

23 feb 2012, 19:47
Profiel WWW
Scheidsrechter op B-lijst

District: Noord
Groep: 24
Wat ik nog wel is meegemaakt heb bij F/E pupillen is dat de ouders schreeuwen naar hun spelers om shirt vast te pakken of een speler onderuit te halen.

Qua opzet bij overtredingen bij F/E pupillen is er vaak niet, meer onkunde, al heb je er meestal wel 1 of 2 spelertjes bij die wel weten wat ze doen, vaak hebben die de grootste mond of maken werkelijk constant overtredingen. ( iedergeval je merkt vaak al snel wie het is of wie ze zijn )

Heb maar 2x een F/E pupil weggestuurd, 1x vanwege slaan en 1x vanwege een trap naar een speler met opzet.

Voor de rest dreig ik er alleen een beetje mee als een speler wat wangedrag vertoond, meestal is dat al genoeg.

Stafschop moet je geven op eigen inzicht, ik deed er vrij makkelijk over, als ik het een overtreding vond vlak bij het doel ging die gewoon op de stip. ( nouja een stip die jezelf even moet verbeelden XD )

Qua doorgebroken speler onderuit halen, ik zou de speler die de overtreding maakt alleen wegsturen als ik denk dat het met opzet word gedaan. Maar in de keren dat het bij mij is gebeurd was het vaak onkunde, en met ouders die tegen de speler zei dat ze zijn shirt moest vast pakken. ( toen gaf ik als antwoord een penalty ), en dan durven de ouders te mekkeren ook nog.

Blesuretijd mag inderdaad ook, deed ik zelf ook al werd dat natuurlijk niet altijd gewaardeerd, vooral bij spannende wedstrijden.

Trouwens las ergens om direct rood te geven ofzo, bij de F/E pupillen hebben ze geen kaarten. Je geeft 5 minuten straf of je stuurt de speler weg en die mag er niet meer in komen.

23 feb 2012, 21:44
Profiel
Toeschouwer

Bedankt voor jullie reacties!! Er was eens een ouder die naar me toe kwam stappen omdat er teveel geduwd werd. Het 'scheidsrechter-hoofd' stond er ook bij en die heeft de ouder tot kalmeren gebaard. 'Die heeft thuis vast niks te vertellen'. Verder hoor ik ook geregeld dat er geen strafschoppen worden gegeven, maar dat vind ik werkelijk onzin; overtreding is overtreding.

24 feb 2012, 17:57
Profiel
Pierluigi Collina

Groep: ZA02
Niels,
Als er nog meer vragen zijn kan je ze altijd stellen, ik zelf ben morgen ook op de club en fluit weer eens voor de club de C4 morgen om 08:30 dus tussendoor altijd tijd.

Succes!

24 feb 2012, 20:21
Profiel WWW
Toeschouwer

Stefan,

Dankje voor je reactie. Ik denk dat ik je wel van gezicht ken! Ik zal anders wel naar je toekomen! Maar alvast bedankt!

Groeten

01 maart 2012, 18:13
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 7 berichten ]