Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 21 nov 2017, 12:10

Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
KNVB piramide scheidsrechters 
Auteur Bericht
Scheidsrechter op A-lijst

Bericht KNVB piramide scheidsrechters
Een vraag omtrent de KNVB piramide scheidsrechters. Als je op dit moment bij de Jeugd fluit ZA-JF maar je wil overstappen naar de senioren? Start je dan in de startgroep van de senioren? Of steek je gelijk over?

10 okt 2017, 16:17
Profiel
Pierluigi Collina

Bericht Re: KNVB piramide scheidsrechters
Ik durf het niet te zeggen, maar wat is "gelijk oversteken" als je van jeugd naar senioren gaat, hoe vergelijk je die niveaus?

Ik ben ooit van zondag--senioren naar zaterdag-senioren overgestapt, en stroomde daar 1 groep lager in (niet als gevolg van rapportages overigens).
Was wel lang geleden...

10 okt 2017, 16:31
Profiel

Zou in principe wel apart zijn al je van Jeugd ZA-B een van de hoogste groep zit. En je zou naar senioren willen gaan dat je dan in de startgroep komt. Maarja, tegenwoordig kijk ik nergens meer van op :shock:

10 okt 2017, 16:46
Profiel
Pierluigi Collina

District: Oost
Vraag het de KNVB, die zullen het weten! :wink:

11 okt 2017, 19:32
Profiel
Scheidsrechter op C-lijst

Groep: ZAJF
Volgens mij is het een soort schuine overstap, van zajb naar zase of zasd zoiets. Maar dat weet ik niet zeker, je stroomt sowieso niet in groep zasb als je zajb hebt gefloten, maar je gaat ook niet helemaal terug naar de startersgroep.

12 okt 2017, 08:29
Profiel

Groep: startersgroep
je start weer 'onderop'. Dat is zelfs zo als je bijvoorbeeld zaterdag fluit, en dan nar zondag overstapt of ook op zondag erbij wilt fluiten. Daar waren wel eens vraagtekens bij gesteld, vandaar ook dat ik het weet.
Van zaterdag naar zondag senioren vond men en vind ik dat enigszins vreemd. Maar van jeugd naar de senioren kan ik het ergens wel begrijpen, dat is toch behoorlijk anders.

Ik vind het wel wat rigide en daarom ook wel jammer dat men bij de knvb talent geen ruimte biedt. (op dit vlak dan)

13 okt 2017, 22:56
Profiel WWW

District: West II
Groep: G-ZA/ZO
der Unparteiische schreef:
je start weer 'onderop'. Dat is zelfs zo als je bijvoorbeeld zaterdag fluit, en dan nar zondag overstapt of ook op zondag erbij wilt fluiten. Daar waren wel eens vraagtekens bij gesteld, vandaar ook dat ik het weet.
Van zaterdag naar zondag senioren vond men en vind ik dat enigszins vreemd. Maar van jeugd naar de senioren kan ik het ergens wel begrijpen, dat is toch behoorlijk anders.

Ik vind het wel wat rigide en daarom ook wel jammer dat men bij de knvb talent geen ruimte biedt. (op dit vlak dan)

Dit is niet helemaal waar, in west 2 in ieder geval niet. Ik weet van mensen die de overstap hebben gemaakt dat het een schuine overstap is met meestal 2 of 3 stappen naar beneden van jeugd naar senioren, maar het blijft maatwerk. Daar moet je echter wel zelf achteraan gaan, anders begin je inderdaad onderaan.

14 okt 2017, 09:56
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 7 berichten ]