Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 14 dec 2017, 15:15

Antwoord op onderwerp  [ 46 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Damesvoetbal 
Auteur Bericht
Pierluigi Collina

District: Noord
Bericht Re: Damesvoetbal
Gaan we niet uitkomen Eric en Chris. Ik zie het hele probleem niet, tis toch ook voetbal? Of je nu een lager elftal moet fluiten of de dames, veel verschil zit er echt niet in.

28 nov 2011, 16:26
Profiel
Pierluigi Collina

We hoeven er ook niet uit te komen.
Discussiëren staat vrij!

Laat alleen de gedachten de vrije loop om aan te geven waarom voor mij ( en velen) geen vrouwenvoetbal!

Is toch ook tekenend dat de vrouwelijke scheidsrechters met een beetje talent onmiddellijk de overstap maken naar de heren.
Die zien er zelf ook geen gat in.

28 nov 2011, 16:48
Profiel WWW
Pierluigi Collina

District: West 1

Maar volgens mij kunnen we wel concluderen dat de meeste sr's het liefst wedstrijden op niveau fluiten, en dat damesvoetbal niet het door ons gewenste niveau haalt.

Maakt mij niet zo heel veel uit hoewel een keertje op de toekomst fluiten natuurlijk altijd leuk is .Als er maar 2 teams zijn die willen voetballen, een beetje stevig mag ook nog wel zolang het maar niet echt gemeen en schoppen naar alles wat beweegt is.

Verder ga ik met Janneman mee.

28 nov 2011, 21:19
Profiel
Scheidsrechter op C-lijst

District: Zuid 1
Groep: 4
Nee, jullie zijn vast allemaal voetbal talenten....man wat een zielige discussie. Ik zie dameselftallen die beter voetbal op de mat leggen met meer inzet dan een gemiddeld eerste elftal in de vijfde of vierde klasse. Om over lagere senioren maar te zwijgen, daar val je al om van de alcohol dampen om 11 uur zondagmorgen.
Ik kijk liever naar 22 vrouwen in de wei dan 22 lelijke kerels. Toch? :mrgreen:

Stats 2013-2014

Wedstrijden: 33
Strafschoppen: 8
Geel 72
2 x Geel 1
Direkt Rood 2

28 dec 2011, 21:59
Profiel WWW
Pierluigi Collina

Ik kijk liever naar 22 vrouwen in de wei dan 22 lelijke kerels. Toch? :mrgreen:

Als ze niet de reet hebben van de gemiddelde parkeerwachtster, dan wel.

Maar laat dat nou net niet altijd het geval zijn...

28 dec 2011, 22:25
Profiel
Pierluigi Collina

De KNVB neemt het damesvoetbal ook niet altijd even serieus, aangezien groep 4 en 5 scheidsrechters af en toe worden aangesteld bij topklasse en hoofdklasse dameswedstrijden...

28 dec 2011, 22:39
Profiel
Pierluigi Collina

Ik kan het niet laten en reageer ook...

Iedere wedstrijd ga ik met de volle 100% concentratie en volle moed in. Of dat nu eerst elftallen 4e klasse is, 10e klasse F7 op onze club of een dameswedstrijd. Ik ben een liefhebber van voetbal. 10e klasse F-pupillen vind ik dus even leuk als 4e klasse senioren mannen. Ik haal overal evenveel voldoening uit, ja...dus ook uit damesvoetbal.

Alleen erger ik me echt dood aan het haantjes gedrag en het wanna-be "Christiano-Ronaldo-jank" gedrag van dames. En dat is nu 1x voorgekomen toen ik een dameswedstrijd floot voor de KNVB (bondspotje). Ze denken allemaal dat ze kunnen voetballen, maar in werkelijkheid is een stilstaande lantaarnpaal passeren nog teveel gevraagd. Maar daar wil ik het niet eens over hebben, wil het vooral over hun manier van praten richting een scheidsrechter. Ook daar komen de vedette-neigingen weer boven. Iedere wedstrijd gelden bij mij dezelfde regels, dus ook bij een dameswedstrijd. Lijkt me logisch en hoop ook dat dat bij iedereen gebeurd. Maar mijn record aantal gegeven kaarten staat nog steeds op naam van een dameswedstrijd (2 rood, 5 geel, 1x 2xgeel ff uit mn hoofd) en daar ben ik zeker NIET trots op. Als ik alleen al die rode kaarten moet beschrijven was de eerste voor natrappen op de knie. Ik stond er boven op en dan nog zeggen "Hoe kan je dat godverdomme nou weer zien?" en precies hetzelfde kwam de keepster (die op een meter of 50-60 stond) en ploeggenoot vragen. Na het geven van de rode kaart kon ook de keepster een gele prent in ontvangst nemen voor de moeite van de te overbruggen afstand heen en terug naar het goal.

Even later, speelster uit de dames A-jeugd maakt haar debuut in het vlaggenschip van de desbetreffende damesafdeling. Dat kwam de aanvoerster mij vertellen bij de wissel. Niet veel later gaat de tegenpartij op doel af en breekt deze speelster een zeer belovende aanval af waarbij de aanvalster ook nog eens alleen op doel afgaat. Ik kan niks anders doen dan de rode kaart tonen. Ook toen kreeg ik het heel even druk, en dat was niet met telefoonnummers uitwisselen. Ik verpestte het debuut van dat meisje, kon ik gewoon niet maken enzo en de trainer van die ploeg zei nog heel vriendelijk "Is er soms een plaatsje gereserveerd in de speelstersbus ofzo dat je zoveel kaarten geeft bij een dameswedstrijd?" Ik wilde toen zeggen dat ik uit dezelfde stad kwam als hij maar heb dat maar niet gedaan om de rust te bewaren.

Nee, dameswedstrijden zijn niet mijn ding. Ze vinden dat er veel meer toegestaan moet worden omdat ze lang niet zo erg zijn als mannen wordt gezegd. Nou....integendeel dames....misschien zelfs wel erger! Maar ik zie (zag inmiddels) fluiten van dit soort wedstrijden als mijn takenpakket. Ik floot groep 4, en die wedstrijd zat gewoon in het groep 4-pakket en dus vind ik dat je je als scheidsrechter er maar aan te houden hebt. Veel mensen zeiden mij van "Mail de KNVB gewoon dat je geen dameswedstrijden wilt". Daar heb ik negatief op geantwoord, het is gewoon onderdeel van je pakket en dus heb je je er maar aan te houden is/was mijn gedachte en daar zou ik nu nog steeds achterstaan als dit van toepassing zou zijn.

Natuurlijk moet je niet alle dames teams over een kamp scheren, dat weet ik ook wel. Heb nu ook diverse keren de dames 1 en meisjes B1 gefloten bij mij op de club. Daarom interesseert het mij op de club ook geen "ene donder" wat ik fluit. Als ik zaterdags 08.30 uur onze F7 (10e klasse) moet fluiten ben ik om 08.00 uur op de club met net zoveel zin en motivatie als dat ik om 14.30 onze A1 (2e klasse) moet fluiten...

IEDER TEAM BINNEN EEN VERENIGING VERDIENT (OP ZIJN MINST) EEN GECONCENTREERDE SCHEIDSRECHTER!!!

28 dec 2011, 23:18
Profiel WWW
Assistent-Scheidsrechter

District: West I
Ik kan het niet laten en reageer ook...

Iedere wedstrijd ga ik met de volle 100% concentratie en volle moed in. Of dat nu eerst elftallen 4e klasse is, 10e klasse F7 op onze club of een dameswedstrijd. Ik ben een liefhebber van voetbal. 10e klasse F-pupillen vind ik dus even leuk als 4e klasse senioren mannen. Ik haal overal evenveel voldoening uit, ja...dus ook uit damesvoetbal.

Alleen erger ik me echt dood aan het haantjes gedrag en het wanna-be "Christiano-Ronaldo-jank" gedrag van dames. En dat is nu 1x voorgekomen toen ik een dameswedstrijd floot voor de KNVB (bondspotje). Ze denken allemaal dat ze kunnen voetballen, maar in werkelijkheid is een stilstaande lantaarnpaal passeren nog teveel gevraagd. Maar daar wil ik het niet eens over hebben, wil het vooral over hun manier van praten richting een scheidsrechter. Ook daar komen de vedette-neigingen weer boven. Iedere wedstrijd gelden bij mij dezelfde regels, dus ook bij een dameswedstrijd. Lijkt me logisch en hoop ook dat dat bij iedereen gebeurd. Maar mijn record aantal gegeven kaarten staat nog steeds op naam van een dameswedstrijd (2 rood, 5 geel, 1x 2xgeel ff uit mn hoofd) en daar ben ik zeker NIET trots op. Als ik alleen al die rode kaarten moet beschrijven was de eerste voor natrappen op de knie. Ik stond er boven op en dan nog zeggen "Hoe kan je dat godverdomme nou weer zien?" en precies hetzelfde kwam de keepster (die op een meter of 50-60 stond) en ploeggenoot vragen. Na het geven van de rode kaart kon ook de keepster een gele prent in ontvangst nemen voor de moeite van de te overbruggen afstand heen en terug naar het goal.

Even later, speelster uit de dames A-jeugd maakt haar debuut in het vlaggenschip van de desbetreffende damesafdeling. Dat kwam de aanvoerster mij vertellen bij de wissel. Niet veel later gaat de tegenpartij op doel af en breekt deze speelster een zeer belovende aanval af waarbij de aanvalster ook nog eens alleen op doel afgaat. Ik kan niks anders doen dan de rode kaart tonen. Ook toen kreeg ik het heel even druk, en dat was niet met telefoonnummers uitwisselen. Ik verpestte het debuut van dat meisje, kon ik gewoon niet maken enzo en de trainer van die ploeg zei nog heel vriendelijk "Is er soms een plaatsje gereserveerd in de speelstersbus ofzo dat je zoveel kaarten geeft bij een dameswedstrijd?" Ik wilde toen zeggen dat ik uit dezelfde stad kwam als hij maar heb dat maar niet gedaan om de rust te bewaren.

Nee, dameswedstrijden zijn niet mijn ding. Ze vinden dat er veel meer toegestaan moet worden omdat ze lang niet zo erg zijn als mannen wordt gezegd. Nou....integendeel dames....misschien zelfs wel erger! Maar ik zie (zag inmiddels) fluiten van dit soort wedstrijden als mijn takenpakket. Ik floot groep 4, en die wedstrijd zat gewoon in het groep 4-pakket en dus vind ik dat je je als scheidsrechter er maar aan te houden hebt. Veel mensen zeiden mij van "Mail de KNVB gewoon dat je geen dameswedstrijden wilt". Daar heb ik negatief op geantwoord, het is gewoon onderdeel van je pakket en dus heb je je er maar aan te houden is/was mijn gedachte en daar zou ik nu nog steeds achterstaan als dit van toepassing zou zijn.

Natuurlijk moet je niet alle dames teams over een kamp scheren, dat weet ik ook wel. Heb nu ook diverse keren de dames 1 en meisjes B1 gefloten bij mij op de club. Daarom interesseert het mij op de club ook geen "ene donder" wat ik fluit. Als ik zaterdags 08.30 uur onze F7 (10e klasse) moet fluiten ben ik om 08.00 uur op de club met net zoveel zin en motivatie als dat ik om 14.30 onze A1 (2e klasse) moet fluiten...

IEDER TEAM BINNEN EEN VERENIGING VERDIENT (OP ZIJN MINST) EEN GECONCENTREERDE SCHEIDSRECHTER!!!

Ik heb geen ervaring met het fluiten van dameswedstrijden, maar ik ben het vooral eens met die laatste regel, en de in het begin genoemde zaken.
Wedstrijd is wedstrijd. Bij mij op de club wordt er rekening mee gehouden dat ik liever geen E- en F-pupillen heb ( ik fluit daar te losjes voor, vind ik zelf. ) en die krijg ik dus ook niet. Wordt het me echter verzocht, neem ik die wedstrijd gewoon aan en geef de volle 100%.
Damesvoetbal is ook gewoon voetbal, en moet dus ook gewoon scheidsrechters krijgen die er zin in hebben en er niet met de pet naar gooien.

18.

Kaarten :
Rood : 4.
Geel : 8.

29 dec 2011, 01:13
Profiel
Pierluigi Collina

District: West II
Groep: ZA 4
Wat mij betreft is het heel simpel: heren in West 2 als u een dameswedstrijd toegewezen krijgt en die liever niet fluit, bel of mail dan de KNVB met de mededeling dat u mijn wedstrijd wil doen, dan fluit ik uw wedstrijd.

Groetjes, Alfred

29 dec 2011, 02:07
Profiel WWW
Pierluigi Collina

Citaat:

Ik heb niet zo'n zin om alle posts nu na te lezen, maar volgens mij zegt niemand hier dat ze er met de pet naar gooien als ze zo'n wedstrijd (moeten) fluiten.
En dameswedstrijden weigeren zou inderdaad wel heel zielig zijn.

29 dec 2011, 02:29
Profiel
Pierluigi Collina

District: Landelijk
Groep: TTBV
Ik heb gisteren tijdens ons boarding soccer toernooi ook de dames gefloten. Eerst dacht ik dat dit een niveau van lik me ventje was, maar het was gewoon goed.

Geen gezeur, geen kaarten nodig gehad. VV Vesta was met het eerste elftal daar, zij spelen eerste klasse en ik denk dat er heel veel herenteams waren die qua techniek minder in huis hebben dan deze dames. Maar toch is het anders.

Alleen al omdat je toch onbedoeld iets soepeler met regels omgaat.

29 dec 2011, 12:46
Profiel
Pierluigi Collina

Citaat:
niveau van lik me ventje
:lol:
Het is lik me vestje, maar in dit geval zien we hem door de vingeren vingers :oops:

29 dec 2011, 13:23
Profiel
Pierluigi Collina

District: Landelijk
Groep: TTBV
Citaat:
niveau van lik me ventje
:lol:
Het is lik me vestje, maar in dit geval zien we hem door de vingeren vingers :oops:

Haha, dit foutje komt onverwacht grappig uit :oops:

29 dec 2011, 19:41
Profiel
Pierluigi Collina

District: West I
Groep: AV-J3 Zondag
Ik had vorige week JPN meisjes o13 en die kunnen echt ontzettend goed voetballen. Amper minder dan de jongens, op die leeftijd, denk ik. Je ziet ook vaak dat in de D-pupillen meisjeselftallen vaak winnen van jongenselftallen, gewoon omdat meisjes op die leeftijd fysiek sterker zijn dan jongens (ja echt). Op een of andere manier verdwijnt rond de 15e alle vorm van souplesse en techniek ofzo, want dan is het idd niveau 'kont van de parkeerwachter' :mrgreen:

31 dec 2011, 13:38
Profiel
Pierluigi Collina

Als het dames voetbalwedstrijden zijn van lik-mijn-ventje, dan bel ik maandag nog naar de knvb voor mijn aanstellingen. Heb er nu al zin in. Goed begin van 2012.
Daar kan de knvb nog eens een puntje-aan-ZUIGEN

Sep

31 dec 2011, 17:15
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 46 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende