Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 14 dec 2017, 15:08

Antwoord op onderwerp  [ 46 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Damesvoetbal 
Auteur Bericht
Assistent-Scheidsrechter

Bericht Re: Damesvoetbal
Marijn,
Ik had het niet over partijdig zijn of niet, want het gaat hier zowel om SR uit als thuis.

Jelle,
Goed dat jij wel zo zou fluiten, ondanks je mening over damesvoetbal.

27 nov 2011, 20:51
Profiel
Pierluigi Collina

District: zuid 1
Groep: ZO3
mark, maar als het ook om thuiswedstrijden gaat dan ken jij die scheidsrechters toch, want jij bent ook scheidsrechter. ga dan eens met elkaar praten en discuseer er is over of overleg met de scheidsrechtercordinator van je vereniging.

27 nov 2011, 20:55
Profiel
Pierluigi Collina

IK ben dol op damesvoetbal!
Het is mijn grote inspiratiebron voor de jaarlijkse standup comedy avond!

* over het positiekiezen van de scheidsrechter, nooit goed want waar je ook staat de kluiten modder vliegen je om de oren;
* een volwassen vrouw (keeper in de ere-divisie dames) die staat te janken als een klein kind omdat ze een doelpunt tegenkrijgt;
* een speelster die totaal uitgeput naar de zijkant van het veld komt lopen en om een wissel vraagt, er is 10 minuten gespeeld, in de 1ste helft, ze heeft echt nog geen sprintje getrokken;
* de rechtsachter roept naar de trainer (15de minuut 2ste helft) dat ze moet plassen, ze wil naar de wc, zegt de speelster die het dichtst bij haar op het veld staat: "oh, dan loop ik wel even met haar mee".
* de knvb die ere-divisie dames introduceert met alles er op en aan terwijl het het kijken niet waard is, laat staan het fluiten, maar laat die meiden dan wel officieel voor zo'n sponsorbord hun verhaal doen; en dan blijkt dat ze het over een heel andere wedstrijd hebben dan ze net gespeeld hebben. Het is niet voor niets afgeschaft, althans is hoor er helemaal niks meer over!

En dan heb ik het nog niet over de mutsen formaat kamerolifant die denken dat ze de sterren van de hemel staan te spelen!

Damesvoetbal!!!!! Alleen als het regent, de laatste 2 minuten bij een internationale wedstrijd, bij het shirtjes wisselen.

27 nov 2011, 21:20
Profiel WWW
Assistent-Scheidsrechter

mark, maar als het ook om thuiswedstrijden gaat dan ken jij die scheidsrechters toch, want jij bent ook scheidsrechter. ga dan eens met elkaar praten en discuseer er is over of overleg met de scheidsrechtercordinator van je vereniging.

De scheidsrechter heb ik gesproken (ook in mijn beginpost ging het over een scheidsrechter die ik ken), maar die blijft van mening dat het allemaal met een knipoog bekeken moet worden. Ik was dus ook al voornemens om te praten met de SR-coördinator

27 nov 2011, 21:30
Profiel
Pierluigi Collina

Citaat:
Wij zijn veel bezig met het uitleggen van spelregels.

...waar mannen de regels gewoon snappen... :roll:
Mocht ik onverhoopt een dameswedstrijd krijgen zal ik me 100% inzetten.
Maar mijn laatste ervaring was er een van meiden die nauwelijks een bal konden raken en massaal elkaar en mij lastig vielen.

Er was regelmatig een diepe zucht van mij te horen na het zoveelste onnozele balverlies.

Ooit mannen zien synchroonzwemmen? Precies. Omdat wij snappen dat dat voor dames is.

27 nov 2011, 22:01
Profiel
Assistent-Scheidsrechter

Citaat:
Wij zijn veel bezig met het uitleggen van spelregels.

...waar mannen de regels gewoon snappen... :roll:
Mocht ik onverhoopt een dameswedstrijd krijgen zal ik me 100% inzetten.
Maar mijn laatste ervaring was er een van meiden die nauwelijks een bal konden raken en massaal elkaar en mij lastig vielen.

Er was regelmatig een diepe zucht van mij te horen na het zoveelste onnozele balverlies.

Ooit mannen zien synchroonzwemmen? Precies. Omdat wij snappen dat dat voor dames is.

We hebben en jong team en een aantal nieuwe speelsters, dus hameren wij veel op spelregels ja. Misschien is mijn fanatisme dat ook wel, omdat ik daarnaast SR ben. Maar dat kan zelfs bij mannen weleens van pas komen :!:

De rest ga ik maar niet op in...ik weet inmiddels wel hoe een groot deel van de heren over voetbal voor dames denkt. :?

27 nov 2011, 23:49
Profiel
Pierluigi Collina

Da's één van de belangrijkste eigenschappen van een goede scheidsrechter, Mark: duidelijk zijn! Om Eric nog meer inspiratie te geven voor zijn jaarlijkse stand up comedy optreden: heb ooit een dame de cornervlag zien verwijderen, omdat anders de hoekschop niet genomen kon worden...

28 nov 2011, 00:13
Profiel
Club Scheidsrechter

District: West2
Groep: J3,Z4,ASR2
Als we toch bezig zijn:
Ooit eens een dame gehad die een ingooi wilde nemen bij de doellijn, kwam van 7x7 voetbal...

DHC D1 - Jodan Boys D1 10-03-2012 15:00
OACN-Boys 2 - Drenkwaard 1 16-03-2012 20:00
OACN-Boys 1 - NOC 1 16-03-2012 21:00
CWO A1 - BMT A1 17-03-2012 14:30

28 nov 2011, 00:16
Profiel
Pierluigi Collina

District: Landelijk
Groep: TTBV
Ik heb zelfs op afgelopen WK iemand de bal ong. 1 seconde in de handen zien houden in het eigen strafschopgebied, en de VROUWELIJKE scheidsrechter floot hier NIET voor.

28 nov 2011, 01:09
Profiel
Pierluigi Collina

District: West 1
Groep: Zondag 3
Ik heb zelfs op afgelopen WK iemand de bal ong. 1 seconde in de handen zien houden in het eigen strafschopgebied, en de VROUWELIJKE scheidsrechter floot hier NIET voor.

En dat was niet de keeper? :P

Programma:
KNVB Scheidsrechter Zondag AV-3
Scheidsrechterscoördinator SV Vrone

28 nov 2011, 12:28
Profiel
Pierluigi Collina

District: Landelijk
Groep: TTBV
Nee dat was het niet! Is vast nog wel een filmpje van te vinden. Het gaat om het afgelopen WK Vrouwen.

28 nov 2011, 13:36
Profiel
Pierluigi Collina

District: Noord
Ik ben er vrij gemakkelijk in. Voetbal is voetbal, als het nu jeugd, heren of dames zijn ik fluit overal hetzelfde. En heb met geen enkel niveau moeite om me in te zetten.

28 nov 2011, 14:34
Profiel
Pierluigi Collina

District: zuid 1
Groep: za 4/zo4/zaal 2
Ik heb liever in andere omstandigheden dames om me heen dan op een voetbalveld tussen die halve bouwvakkers te staan. (de poppetjes nagelaten :wink: )
Nu wil ik niet zeiken of zo maar het valt me wel op dat scheidsrechter die dames fluiten of figuren zijn met een geestelijke afwijking of vrijgezel met een hoog verlegenheidsfactor. Misschien dat ik het verkeerd formuleer (en weer tegen een muur word gezet) maar dat is wel wat ik constateer.

28 nov 2011, 14:55
Profiel
Pierluigi Collina

Mwah... je formuleert het vrij cru.
Ik ben ook ooit aangesteld om dameswedstrijden te fluiten dus ik zet je graag tegen die muur. :wink:

Maar volgens mij kunnen we wel concluderen dat de meeste sr's het liefst wedstrijden op niveau fluiten, en dat damesvoetbal niet het door ons gewenste niveau haalt.

28 nov 2011, 15:19
Profiel
Pierluigi Collina

Je moet het eigenlijk anders formuleren.
Hobby: voetbal
Categorie: mannen / jeugd
Actief als: scheidsrechter

In bovenstaande opsomming staat de categorie "vrouwen" niet bij!
Dus, geen interesse.

Stelling: voetbal + scheidsrechter => ook scheidsrechter vrouwenvoetbal (want 2 uit 3)

Geldt dan ook de stelling:
Mannen/jeugd + scheidsrechter => ook hockey-, basketbal-, judo- onderwaterhockey-, handbalscheidsrechter
(want ook 2 uit 3)
Neen!

Nog een vraag!
Waarom zou je als voetbal scheidsrechter WEL mogen zeggen dat het leiden van zaalvoetbalwedstrijden je niet ligt (is ook voetbal?) omdat je de regels niet kent, het spel niet snapt, de spelvorm je niet ligt, etc., maar NIET mogen zeggen dat je vrouwenvoetbal niet fluit om alle redenen die je kunt bedenken maar waarvan de meeste in dit topic wel voorbij zijn gekomen?

Nog wat olie op het vuur.
Ik fluit ook geen G-(gehandicapten)voetbal.
Ook omdat ik daar niks aan vind en me in de rol als G-scheidsrechter gewoon niet kan verplaatsen.
Maar het niveau is stukken beter dan het vrouwenvoetbal!

28 nov 2011, 15:39
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 46 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende