Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 dec 2018, 07:03

Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Hogerop? 
Auteur Bericht
Toeschouwer

Bericht Hogerop?
Goedemiddag allen,

Volgend seizoen begin ik, als alles goed gaat, met de SOIII. Ik ben nu bezig met info verzamelen etcetera etcetera. Er zit mij alleen nog één ding dwars, vandaar dat ik het hier vraag:
Stel, ik fluit volgend seizoen een paar wedstrijden, en het gaat allemaal goed. Hoe wordt er uiteindelijk besloten of je een keertje een wedstrijd boven je pakket mag fluiten? Kan je zelf aangeven van: Mag ik het es hogerop proberen? Of wordt alles voor jou besloten, en zo ja, hoe? En zo bijvoorbeeld ook aan het einde van de cursus; hoe besluiten ze daar welk pakket je vanaf dan mag fluiten? Heeft het nut zelf een verzoek in te dienen? Of word je dan alleen maar op je plaats gewezen?

Ik weet, het is allemaal nog ver weg, maar ik ben nogal een controlfreak...

Dank alvast

27 maart 2018, 13:50
Profiel
Club Scheidsrechter

District: west 2
Groep: so3
Bericht Re: Hogerop?
ik volg de so 3 cursus op het moment voor senioren. Je krijgt 4 lesavonden en word gelijk ingedeeld in de a- catg. en krijgt een stuk of 10 wedstrijden te fluiten waarvan 4 minimaal met een begeleider die kijkt hoe je het doet en wat je verbeter puntjes zijn. Je moet ook 6 zelfreflectie rapporten schrijven en die worden dan naast de begeleidingsrapporten gelegd Als je geslaagd bent word je in de startersgroep geplaatst en vandaar uit kun je als bij de beste van die groep behoord weer promoveren. Dit word beoordeeld door rapporteurs die weer bij jouw wedstrijden komen kijken.Dit is hoe het bij de senioren gaat .Wat de gradaties bij de junioren zijn weet ik niet precies maar denk ongeveer het zelfde. Hoop dat je hier wat aan hebt. Met sportieve groet flipfluitketel

28 maart 2018, 10:52
Profiel
Scheidsrechter op A-lijst

District: ZUID1
Groep: ZOI
Bericht Re: Hogerop?
wat ik weet heeft "zelf verzoekjes" indienen wat of welke niveau je wilt fluiten niet gehonoreerd. Daarvoor werkt de KNVB met een zogenaamde "Piramide" (In dit document zijn de groepsbenamingen terug te vinden waarin scheidsrechters zijn ingedeeld met daaraan gekoppeld het wedstrijdpakket waarin zij wedstrijden leiden. Geadviseerd wordt om bij het benaderen van scheidsrechters hier rekening mee te houden.)

28 maart 2018, 11:30
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 3 berichten ]