Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 dec 2018, 00:21

Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Praatje grensrechter 
Auteur Bericht
Pierluigi Collina

District: zuid 1
Groep: za 4/zo4/zaal 2
Bericht Re: Praatje grensrechter
Ik lees vaak dat scheidsrechters wachten in hun kleedkamer op hun assistent. Waarom niet meteen meenemen naar je kleedkamer? Voorkomt een hoop gestress en je weet zeker dat ze op tijd zijn. Na je bespreking laat je ze terug gaan naar hun team en zegt over 5 minuten klaar staan. In de tussentijd kun jij je kleding wedstrijdklaar maken en gaat het in 1 moeite door.

12 okt 2015, 11:45
Profiel
Pierluigi Collina

Bramz0r schreef:
Ik mis bij iedereen het bedank momentje aan de assistent.

Dat doe ik pas na de wedstrijd.

12 okt 2015, 12:27
Profiel
Pierluigi Collina

District: noord
Groep: ZA jeugd 4
ref originale40 schreef:
Ik lees vaak dat scheidsrechters wachten in hun kleedkamer op hun assistent. Waarom niet meteen meenemen naar je kleedkamer? Voorkomt een hoop gestress en je weet zeker dat ze op tijd zijn. Na je bespreking laat je ze terug gaan naar hun team en zegt over 5 minuten klaar staan. In de tussentijd kun jij je kleding wedstrijdklaar maken en gaat het in 1 moeite door.

zal de volgende keer de ASR van huis ophalen :) ik ben niet verantwoordelijk of ze wel of niet op tijd in de kleedkamer zijn.
ik loop echt niet achter hun aan . en als je zegt over 5 min klaar staan wordt de 5 min 10 min.

ik zelf ben daar heel simpel in ik vraag of de ASR van beide teams 10 min voor de wedstrijd bij mij kunnen komen ik haal 5 min voor de wedstrijd de spelers uit hun kleedkamer en ga visuele controller uitvoeren zodat we op tijd beginnen. Dit geef ik door aan beide leiders.
Mocht ik 5 min voor de aanvang nog niet bij de kleedkamers zijn geweest moet er toch een lampje gaan branden. bij de leiders/trainers/ASR. en ik wacht wel als ze allemaal op het veld staan en de SR is er niet moet er toch zeker een lampje gaan branden.
en en mocht het langer dan 30 min duren :) ga ik lekker weer naar huis
maar dit is dan wel de A categorie.

ben er voor mijn hobby niet om op de ASR te passen

Was oorlog maar voetbal, dan kon een scheidsrechter de strijd staken.

12 okt 2015, 13:10
Profiel
Pierluigi Collina

Ik snap het verschil in inzicht wel tussen Loudness en Ref originale.

Bij standaard-elftallen is meestal bekend wie vlagt, hij / zij meldt zichzelf al tijdens de warming up of nog eerder bij de scheids. Die zijn wel op tijd (ahum).
Er zijn ook teams die 5 minuten van tevoren zèlf nog niet weten wie er gaat vlaggen, laat staan jij als scheidsrechter.

In beide gevallen als een ASR te laat is, mits je het van tevoren duidelijk hebt aangegeven, kun je toch wel even naar de kleedkamer gaan om te vragen waar hij blijft?

En dan wachten... en te laat beginnen.... so be it.

12 okt 2015, 17:06
Profiel
Scheidsrechter op C-lijst

District: West I
Groep: Groep F
Ik ben nog wel benieuwd in hoeverre de jeugdscheidsrechters in de A-categorie controleren of de assistent KNVB-lid is. En hoe belangrijk je dat vindt. Hoe denken de collega's hier op het forum daarover? Ik heb in meer dan de helft v.d. gevallen een ouder langs de lijn staan en ik denk dat die lang niet allemaal lid zijn van de KNVB. Maken jullie daar een punt van? Ik niet eerlijk gezegd. Op het niveau dat ik fluit (meestal 3e en 4e divisie jeugd) doen die ouders het meestal prima en zie ik niet helemaal in waarom ik daarover zou gaan mekkeren. Dat maakt het risico alleen maar groter dat ik een reservespeler langs de lijn krijg volgens mij...

12 okt 2015, 19:57
Profiel
Scheidsrechter op B-lijst

District: Oost
Groep: Zaterdag jeugd E
pjotr schreef:
Ik ben nog wel benieuwd in hoeverre de jeugdscheidsrechters in de A-categorie controleren of de assistent KNVB-lid is. En hoe belangrijk je dat vindt. Hoe denken de collega's hier op het forum daarover? Ik heb in meer dan de helft v.d. gevallen een ouder langs de lijn staan en ik denk dat die lang niet allemaal lid zijn van de KNVB. Maken jullie daar een punt van? Ik niet eerlijk gezegd. Op het niveau dat ik fluit (meestal 3e en 4e divisie jeugd) doen die ouders het meestal prima en zie ik niet helemaal in waarom ik daarover zou gaan mekkeren. Dat maakt het risico alleen maar groter dat ik een reservespeler langs de lijn krijg volgens mij...

Ik ben (nog) geen KNVB-scheidsrechter, maar ik zou er geen probleem van maken. Op het moment dat een team akkoord gaat met het DWF, geeft het aan dat alles naar waarheid is ingevuld, ook de ASR dus. Als het niet klopt is dat dan niet jou probleem.

12 okt 2015, 21:40
Profiel
Pierluigi Collina

Wouter schreef:
Ik snap het verschil in inzicht wel tussen Loudness en Ref originale.

Bij standaard-elftallen is meestal bekend wie vlagt, hij / zij meldt zichzelf al tijdens de warming up of nog eerder bij de scheids. Die zijn wel op tijd (ahum).
Er zijn ook teams die 5 minuten van tevoren zèlf nog niet weten wie er gaat vlaggen, laat staan jij als scheidsrechter.

In beide gevallen als een ASR te laat is, mits je het van tevoren duidelijk hebt aangegeven, kun je toch wel even naar de kleedkamer gaan om te vragen waar hij blijft?

En dan wachten... en te laat beginnen.... so be it.

Probleem is dat de ASR vaak bij de spelers ergens op een veld zijn of gewoon koffie aan het drinken is. mag ik eerst 10 min lopen zoeken naar de ASR en in de tussentijd heeft hij zijn koffie op komt naar mijn kleedkamer ben ik er niet :) blijf ik liever zitten wachten

12 okt 2015, 21:46
Profiel
Pierluigi Collina

Citaat:

Lijkt mij heel simpel zolang er een ASR op papier staat met een geldige KNVB nummer is diegene verantwoordelijk. als de ASR wordt weg gestuurd of er een opstootje is dan is de persoon op papier de sjaak.
Nu weet ik dat sommigen zeggen dit slaat nergens op maar bij hoofdklasse A en bij divisie teams moet het toch duidelijk zijn .
en daarnaast zet niet altijd de aanvoerder een akkoord maar de persoon die de DWF invoer. willens en wetens geeft hij een akkoord terwijl hij dondergoed weet dat de DWF niet klopt.

Dat er iemand anders vlagt Vader bijv kan ik niet ruiken en is ook niet mijn probleem. echter komt er iemand van 14 bij me dan stuur ik hem toch echt weg

12 okt 2015, 21:54
Profiel
Pierluigi Collina

Een ASR kun je niet checken want hij hoeft je geen pasje te laten zien.
Dus men kan een willekeurig lid van de vereniging op papier zetten en een willekeurig andere persoon van de straat halen.

13 okt 2015, 00:07
Profiel
Pierluigi Collina

Wouter schreef:
Dus men kan een willekeurig lid van de vereniging op papier zetten en een willekeurig andere persoon van de straat halen.

Klopt maar als ze dat doen en de willekeurige man van de straat maakt er een potje van en je stuurt hem weg dan heeft de willekeurige lid een probleem want deze staat bij mij op het DWF formulier en ze zijn akkoord gegaan dat deze formulier klopt. hoe ze het onderling doen zoeken ze zelf maar uit.

Maar het zal je maar gebeuren zit je thuis krijg je een brief dat je bijv 2 wedstrijd geschorst bent omdat je agressief tegen de SR was
terwijl je 3 velden verder bij je zoontje aan het kijken was die je traint. sta je raar te kijken.

13 okt 2015, 00:21
Profiel
Scheidsrechter op A-lijst

District: West 2
Groep: Zaterdag 5
loudness schreef:
Wouter schreef:

Klopt maar als ze dat doen en de willekeurige man van de straat maakt er een potje van en je stuurt hem weg dan heeft de willekeurige lid een probleem want deze staat bij mij op het DWF formulier en ze zijn akkoord gegaan dat deze formulier klopt. hoe ze het onderling doen zoeken ze zelf maar uit.

Maar het zal je maar gebeuren zit je thuis krijg je een brief dat je bijv 2 wedstrijd geschorst bent omdat je agressief tegen de SR was
terwijl je 3 velden verder bij je zoontje aan het kijken was die je traint. sta je raar te kijken.

Af en toe is het wel duidelijk hoor wanneer klaas janssen op het formulier en de assistent zich voorstelt als mohammed. :P Zorgt voor mooie momenten op het veld. Vragen aan de trainer waar de assistent is en die wijst hem aan. Ik sprak hem maar aan met "Hallo Klaas". Zijn gezicht, onbetaalbaar.

Dat is het nadeel van zowel assistenten als trainers van niet standaard elftallen. Wanneer er geen trainerslicentie nodig is kunnen ze die truc ook toepassen op de trainers.

15 okt 2015, 15:09
Profiel
Pierluigi Collina

Citaat:
Ik sprak hem maar aan met "Hallo Klaas"

dus jij noemt je ASR bij zijn voornaam.
Mogen spelers dat bij jou ook :)

15 okt 2015, 18:00
Profiel
Scheidsrechter op B-lijst

District: Oost
Groep: Zaterdag jeugd E
loudness schreef:
Citaat:
Ik sprak hem maar aan met "Hallo Klaas"

dus jij noemt je ASR bij zijn voornaam.
Mogen spelers dat bij jou ook :)

De ASR is geen speler. Ik denk dat je als team (want dat ben je met zijn drieën) elkaar best bij de voornaam mag noemen. Ik word door scheidsrechters en assistenten ook het liefst aangesproken bij mijn voornaam...

15 okt 2015, 19:15
Profiel
Pierluigi Collina

vind dat erg onprofessioneel als een ASR jouw bij je voornaam aanspreekt ook al ken je elkaar van de club waar je fluit . je bent een spelleider(scheidsrechter) als je met het spel bezig bent en moet je ook zo genoemd worden. als de ASR jouw bij je voornaam noemt en een speler hoort dat heb je een grote kans dat deze jouw ook bij je voornaam gaat noemen. maar ook jij als SR hoort de ASR niet bij zijn voornaam te noemen.

Ik kan ook verschillende KNVB SR bij voornaam als ik of zij mij moeten assisteren in promo/degradatie wedstrijden.spreekt met in de wedstrijd aan als Scheidsrechter of als Grensrechter maar nooit bij zijn voornaam. Dat doe je alleen voor de wedstrijd in de rust en na de wedstrijd. (in de rust vooral als je met z,n 3en bent. is er een speler leider of wie dan ook bij dan is het scheidsrechter of grensrechter

16 okt 2015, 16:19
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 29 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2