Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 dec 2018, 00:20

Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 
Wat als beide ploegen niet meer willen voetballen? 
Auteur Bericht
Pierluigi Collina

District: West II
Bericht Wat als beide ploegen niet meer willen voetballen?
Afgelopen zaterdag had ik een wedstrijd in de lagere klasse. B-categorie.

Het was een heerlijke dag, zonnetje erbij… Kortom: perfecte dag voor een lekker potje voetbal.

Beide teams hadden er dan ook echt zin in. Helaas hadden de bezoekers maar 9 spelers bij aanvang (later nog 1 extra speler) maar dat mocht de pret niet drukken.
Vol goede moed begonnen we dan ook aan de wedstrijd.

De eerste helft werd er ook echt gevoetbald. Nou ja, gevoetbald?. Vanaf minuut 1 was het niet de vraag "wie" er zou winnen vandaag maar meer van "met hoeveel"….
Bij de rust was er (al) een 5-2 stand bereikt. Uit reactie's van beide teams kon ik opmaken dat beide teams het eigenlijk wel geloofden….. De 2e helft zou alleen maar voor de 'statistieken" zijn.

En dat bleek ook het geval…..

De 2e helft was echt een "drama"….. Er werd wel gevoetbald maar zonder bezieling. Er werd nog 1x gescoord (6-2) maar dat was ook het enige "hoogtepunt" van deze 2e helft.
Er waren nauwelijks duels, balletje werd rond gespeeld, inworpen en andere spelhervattingen duurden "uren", beetje "gallery-play"…. etc. etc.

Mijn vragen aan jullie zijn:

1) Wat zouden jullie doen in zo'n geval? Wedstrijd staken, uitspelen, inkorten?
NB. Staken lijkt me niet juist. Ik herinner me nog een keer een wedstrijd in het betaalde voetbal waarbij 2 ploegen allebei genoeg hadden aan 1 punt en het op een akkoordje hadden gegooid. Gevolg: voor de toeschouwers een draak van een wedstrijd maar werd uitgespeeld.

2) Hoe kun je als SR de spelers "motiveren" om toch gewoon te blijven voetballen? Gele kaarten geven voor "spelbederf" (aan wie dan? aanvoerders?)

3) Ik heb overwogen om de wedstrijd eerder af te fluiten en dan maar net te doen of de wedstrijd was uitgespeeld…. Niet gedaan. (we hebben wel de rust ingekort, op het veld gebleven… eerder begonnen aan de 2e helft en 0,0 bijgeteld aan blessuretijd, dus ook bij het tijdrekken/spelhervattingen de tijd door laten lopen….). Zoals gezegd, gewoon uitgespeeld want er hoeft maar 1 "persoon" door te geven aan de KNVB dat ik de wedstrijd eerder zou hebben afgefloten en dan ben ik (en de club) de l***l en dat had ik er niet voor over…… Alleen nu had ik wel een rotgevoel want eigenlijk vond ik dit zonde van mijn tijd…. (aan de andere kant vond ik het niet heel erg want dit was mijn 3e wedstrijd vandaag dus de pijntjes begonnen al op te spelen….). Ik heb na de wedstrijd nog wel even met de aanvoerder van de thuisploeg gesproken en hem verteld dat ik hoop dat dit soort wedstrijden niet meer voorkomen, dat ik graag fluit maar wel een beetje een wedstrijd wil zien….. Hij begreep het wel.

4) Hebben jullie dit soort wedstrijden ook wel eens meegemaakt en hoe ben je daarmee om gegaan? Tips!!!!

Bedankt alvast voor jullie reactie's

Groeten
E.S.

11 maart 2014, 11:34
Profiel
Pierluigi Collina

District: Oost
Bericht Re: Wat als beide ploegen niet meer willen voetballen?
Eric,

Wat ik zou doen? Net als jij de wedstrijd laten uitspelen, geen tijd bijtellen aan het eind van de rit. Waarschijnlijk zou ik op een gegeven moment een beetje door de middencirkel lopen, en me vooral niet al te druk meer maken. Tegelijkertijd wel goed in de gaten houden wat er gebeurt, want het kan maar zo zijn dat er een onbezonnen actie plaats vindt die wel bestraft moet worden.

Geel voor spelbederf? Lijkt me erg lastig, zolang de bal blijft rollen kun je volgens mij als SR weinig doen. Het spel wordt gespeeld, er staat nergens in de regels dat het vol bezinning moet gebeuren. ...

Na de wedstrijd zou ik de aanvoerder van het thuisteam bij me roepen en hem te verstaan geven dat wanneer zijn team mij dit nog een keer zou flikken, dat het voor mij de laatste keer is dat ik dat team zou fluiten. (Tja, dat is dan een voordeel van een clubSR zijn :D).

https://www.facebook.com/pjtuil

11 maart 2014, 11:43
Profiel WWW
Pierluigi Collina

District: zuid 1
Groep: za 4/zo4/zaal 2
Wat pjee zegt, gewoon uitfluiten en lekker in de middencirkel blijven hangen. Maar ik zou, om ze een oor aan te naaien minimaal een kwartier extra tijd bijtellen. Dan weten ze meteen dat ze met de k*tgeintjes bij mij niet moeten aankomen. En als ze de volgende keer aankomen om hun wedstrijd te fluiten, ze de fluit zelf in hun hand geven zodat ze het zelf kunnen doen

11 maart 2014, 11:47
Profiel
Scheidsrechter op B-lijst

Groep: ZO 04
Ben bang dat mij as zondag iets soortgelijks te wachten staat. Moet/mag Aeolus 1 tegen HWD 1 leiden. Aeolus heeft welgeteld 1 keer een gelijkspelletje uit het vuur kunnen slepen dit seizoen en de rest dik verloren. De laatste twee uitslagen waren iets van 10-1 en 15-3. Aeolus heeft alle selectiespelers die weigerden om hun contributie te betalen eruit gegooid en ze maken het seizoen af met iedereen die in staat is om zelfstandig een paar voetbalschoenen aan te trekken. Op zich vind ik het ook wel weer bewonderenswaardig dat ze elke week weer staan om zich af te laten slachten (doelcijfers 16 voor en 156 tegen). Ik hoop niet dat er een rapporteur komt want hier is volgens mij weinig eer aan te behalen.

11 maart 2014, 12:32
Profiel
Pierluigi Collina

District: West 1
Groep: JC Za + G Zo
Ik zou ook de wedstrijd gewoon laten uitspelen en een beetje rond de middencirkel blijven rondhuppelen.. :roll: ....

Maar zou inderdaad na afloop wel aangeven dat als ze dit nog een keer flikken ze mij niet meer terug zien als "hun" scheids.

Omdat scheidsrechter zijn naast een hobby ook een vak is, en vakkennis kun je trainen waarmee je ook je eigen prestaties verbetert.
Like de pagina om op de hoogte te blijven: https://www.facebook.com/scheidsrechtersvak/

11 maart 2014, 12:48
Profiel
FIFA scheidsrechter

In zo'n geval raak ik gewoon geblesseerd binnen het uur spelen zodat een eventueel rapport niet telt, dan laat ze in het ergste geval nog maar een keer opdraven. Vorig seizoen de laatste wedstrijd was het door standen op andere velden gelukkig alleen de laatste 10 minuten dat er niet meer gevoetbald werd.

11 maart 2014, 13:50
Profiel
Pierluigi Collina

RHM schreef:
In zo'n geval raak ik gewoon geblesseerd

Goeie!

In elk geval niet zelf stoppen omdat de spelers niet serieus zijn, een jaar of vier geleden heeft de sr dat ook gedaan bij Giessen-GDC, haalde de landelijke pers. Mag natuurlijk niet, wel begrijpelijk.

11 maart 2014, 16:42
Profiel
Pierluigi Collina

@RHM & Wouter.

Begrijp ik het goed dat als de SR, ineens, geblesseerd raakt, er dus wordt aangegeven dat de wedstrijd niet is uitgespeeld met als reden: blessure SR, de stand die er op dat moment is, dient te worden doorgegeven en dat deze tussenstand dan, in principe. de uitslag is tenzij de KNVB besluit dat de wedstrijd moet worden uitgespeeld/overgespeeld (wanneer van belang voor de competitie)?

NB. Poehee, wat een lange zin, zeg!!!!!

Of heb ik het verkeerd begrepen?

11 maart 2014, 17:50
Profiel
Pierluigi Collina

Nee, uitspelen/overspelen na staken is altijd aan de KNVB.
Je kunt niet zeggen, bijvoorbeeld, voor rust gestaakt = overspelen en tijdens/na rust = uitspelen.

11 maart 2014, 17:54
Profiel
Pierluigi Collina

@Wouter

Dat zeg ik dus…… "TENZIJ de KNVB besluit dat de wedstrijd……..". M.a.w. Het ligt aan de KNVB "wat" er met de wedstrijd gebeurt wanneer de SR de wedstrijd niet heeft kunnen afmaken……

11 maart 2014, 17:58
Profiel
Pierluigi Collina

District: West 1
Als het er heel dik bovenop ligt (alleen balletje heen en weer spelen en een tegenstander die niets doet) dan ga ik toch echt weg.
Is het plichtmatig en "relax"scheids we maken ons niet druk. dan kan je niet zoveel doen

11 maart 2014, 19:18
Profiel
Pierluigi Collina

E.S. schreef:
@Wouter

Dat zeg ik dus…… "TENZIJ de KNVB besluit dat de wedstrijd……..". M.a.w. Het ligt aan de KNVB "wat" er met de wedstrijd gebeurt wanneer de SR de wedstrijd niet heeft kunnen afmaken……

Haha je hebt gelijk... dat zeg je ook. Kwam door die lange zin... :roll:

11 maart 2014, 21:37
Profiel
Scheidsrechter op C-lijst

District: WEST I
Groep: J3
Hmm, ik had het recentelijk ook. Wordt af en toe nog wel eens gebeld door vv Maarssen, en daar floot ik de A3 tegen MSV'19 A2. De eindstand was 0-14, en na rust werd er echt met de pet naar gegooid. Het was één grote hilarische bende, waarbij de gekste dingen werden uitgehaald. Bijvoorbeeld de keeper die voor de lol ging proberen om het hele veld over te slalommen en te scoren, en dat soort idiote zaken. MSV '19 wilde in dit geval overigens wel doorspelen (doelsaldo), dus eerder affluiten is überhaupt nooit een vraagstuk geweest.

Heb wel tegen de scheidsrechterscommissie gezegd dat ze me voor dit team niet meer hoefden te bellen...

12 maart 2014, 04:38
Profiel
Scheidsrechter op A-lijst

District: West 2
Groep: Zaterdag 5
Al meerder keren gehad dat er spelers vroegen of ik niet kon stoppen maar dat kwam dan weer doordat het 6-0 o.i.d. stond. Met negen man beginnen en met 10 eindigen is altijd leuker dan na 23 minuten moeten staken omdat van de 14 namen op het formulier maar 8 op het veld staan en er 2 geblesseerd raken (mijn afgelopen zondag :-))

14 maart 2014, 12:34
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 14 berichten ]