Dirrûk @ Sjorso cup 2011
ap0030.jpg [ 195.64 KiB | 3884 keer bekeken ]
Dirk Verzijl is een jongen met Ambitie. Gelijk toen ik zijn E-mail kreeg zag ik iets opvallends.
In alle mails is het zelfde eentonige stramien te vinden: allemaal willen jullie zo hoog mogelijk komen,
staat plezier voorop en wint Marc de Ivanov bokaal.
Wil Dirk ook allemaal. Blijkbaar is hij het stereotype scheidsrechter, en heeft Marc niet alleen de schijn:
maar ook de publieke opinie tegen. Arme Marc. Al is dat natuurlijk ook een kwestie van
beroepskeuze natuurlijk, wiskunde leraren staan áltijd met 1-0 achter. Ik gooide altijd met propjes op meneer Zouwerbreker. Van die natte. Eerst kauwen dan spugen.
Goed. Dirk. Hij straalt meer ambitie uit als de andere inzendingen. Waarom?
Door één simpele, korte tussenzin. Deze scheidsrechter heeft zich als doel gesteld iets te leren.
Een moment van rust nemend, doemde mij twee gedachtes op: óf hij dreunt een standaard riedeltje op met alle clichés, óf hij meent het.
Het tweede is het geval. Dat weet ik zeker. In zijn stukje wordt niks over vrouwen, seks, drank
of genotsmiddelen geschreven. Een goed teken, we hebben hier met een serieuze scheidsrechter te maken.
Doe je best Dirkie, jij komt er wel!
Tot slot meld ik dat deze man uit Almere-stad komt. Gaarne hem niet pesten met zijn afkomst.