Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 okt 2018, 00:30

Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 
geel geel dus rood en daarna ziektes 
Auteur Bericht
Club Scheidsrechter

District: west 2
Groep: so3
Bericht geel geel dus rood en daarna ziektes
hallo allemaal
even een vraagje stel je geeft een speler zijn 2e gele kaart dus rood
daarna gooit hij nog allemaal verwensingen en ziektes naar je hoofd
Volgens mij kun je hem dan niet nog eens direct rood geven hiervoor
Je zal dat dan in een apart raport moeten melden denk ik.
graag antwoorden hier op.
Verder iedereen een fijne start van het seizoen met veel fluit plezier
ik begin met vriendschappelijke wedstrijd 15 1 Bernardus koudekerk
en dan op 1 sept oosterheem2 (Zoetermeer) sporting Leiden 2 res. 2e klasse
beker
Een ieder een fijn seizoen en hoop het 1 en ander hierover op dit forum te lezen
Met sportieve groet flipfluitketel(voorheen happyfluiter)

26 aug 2018, 11:30
Profiel
Pierluigi Collina

District: West 1
Groep: JC Za + G Zo
Bericht Re: geel geel dus rood en daarna ziektes
1 van de vragen in je vragenlijst in je OP na een rode kaart is of er nog meer roodwaardige overtredingen zijn begaan. Als dat zo is dan vul je dus ja in en krijg je de mogelijkheid om toe te lichten wat er nog meer is gebeurt.

Dus je hoeft niet allemaal losse rapporten te maken.

Omdat scheidsrechter zijn naast een hobby ook een vak is, en vakkennis kun je trainen waarmee je ook je eigen prestaties verbetert.
Like de pagina om op de hoogte te blijven: https://www.facebook.com/scheidsrechtersvak/

26 aug 2018, 14:06
Profiel
Assistent-Scheidsrechter

District: Zuid I
Naar mijn weten kun je na een rode kaart (twee x geel) ook nog een directe rode kaart geven als de omstandigheden hierom vragen. Graag hoor ik het als ik hier fout zit.

27 aug 2018, 13:15
Profiel
Pierluigi Collina

Tim805 schreef:
Naar mijn weten kun je na een rode kaart (twee x geel) ook nog een directe rode kaart geven als de omstandigheden hierom vragen. Graag hoor ik het als ik hier fout zit.

Je zit hier fout.... 8) :wink:

Rood staat voor een veldverwijdering, je kan iemand maar 1 keer van het veld verwijderen. Dus je kunt een speler ook maar 1 keer rood tonen.

Omdat scheidsrechter zijn naast een hobby ook een vak is, en vakkennis kun je trainen waarmee je ook je eigen prestaties verbetert.
Like de pagina om op de hoogte te blijven: https://www.facebook.com/scheidsrechtersvak/

27 aug 2018, 17:23
Profiel
Assistent-Scheidsrechter

District: Zuid I
Kunt u mij dan uitleggen wat er in dit filmpje gebeurd. Als ik u moet geloven, zou dit dus incorrect zijn.

https://youtu.be/L5evQ1UJUqE

28 aug 2018, 08:29
Profiel
Pierluigi Collina

Tim805 schreef:
Kunt u mij dan uitleggen wat er in dit filmpje gebeurd. Als ik u moet geloven, zou dit dus incorrect zijn.

https://youtu.be/L5evQ1UJUqE

Ja, dat is inderdaad fout. Je kunt iemand niet 2 keer van het veld verwijderen. Wel mooi voorbeeld van een foute beslissing, ik kende deze nog niet.

28 aug 2018, 13:59
Profiel
Scheidsrechter op A-lijst

District: West II
MrWrong schreef:
Tim805 schreef:

Je zit hier fout.... 8) :wink:

Rood staat voor een veldverwijdering, je kan iemand maar 1 keer van het veld verwijderen. Dus je kunt een speler ook maar 1 keer rood tonen.

Niet helemaal fout. Op het formulier noteer je naast de 2 gele kaarten wel ook nog de directe rode kaart. Het is niet meer nodig om deze te tonen, de speler heeft immers al een rode kaart gehad vanwege de 2 gele kaarten.

Op het formulier zal je dus 2x geel + 1x rood (in dit geval voor beledigen) moeten noteren voor deze speler.

28 aug 2018, 21:51
Profiel
Pierluigi Collina

Ja, maar het tonen doe je maar 1 keer.

Volgens mij krijg je in je OP de vraag of er nog meer roodwaardige overtredingen zijn begaan na de veldverwijdering en kun je dan toelichten wat er nog gedaan of gezegd is.

( Maar hey, ik ben 9 maanden niet actief geweest he....dus ook geen rode kaarten mogen uitdelen :wink: )

29 aug 2018, 12:56
Profiel
Pierluigi Collina

Beetje laat, maar ter lering en vermaak.

Geel => waarschuwing
2de geel => veldverwijdering => tonen rode kaart.

Bij de verwerking van deze kaarten in de app meld je dit als 2 gele kaarten code 1.
Dus niet als een direct rode kaart.
Van deze veldverwijdering ( 2 keer gele kaart) krijg je geen melding in je OP om een verhaaltje te schrijven als toelichting.

Nu gaat de speler helemaal los en kom je in de categorie Beledigen / bedreigen (code 5 en 6)
Je gaat nu niet nogmaals een rode kaart tonen;
- speler heeft al rood en moet het veld verlaten; twee keer het veld verlaten is overdreven;
- tweede rode kaart zal als olie op het vuur zijn en niet de-escalerend werken, in tegendeel.

Aanvoerder erbij. Mede delen dat naast de 2 gele kaarten de vertrokken speler ook kan rekenen op een vermelding gelijkwaardig aan een direct rode kaart.

In de app voeg je - naast de twee eerder vermelde gele kaarten - een rode kaart toe ( kiezen voor de zwaarste keuze als je twijfelt tussen beledigen / bedreigen).
Daar krijg je een melding van in je OP.
Daar kun je je verhaal kwijt.
Zorg voor de juiste bewoordingen. Schrijf direct in de kleedkamer op van hetgeen je hebt gehoord van de betrokken speler.
Als dat is; "vuile teringhond ik schiet je straks voor je kop", dan schrijf je dat ook zo op in je rapportage.

Hopelijk komt dit niet zo vaak meer voor.

10 okt 2018, 14:09
Profiel WWW
Scheidsrechter op A-lijst

District: ZUID1
Groep: ZOI
Ericzelf schreef:
Beetje laat, maar ter lering en vermaak.

Geel => waarschuwing
2de geel => veldverwijdering => tonen rode kaart.

Bij de verwerking van deze kaarten in de app meld je dit als 2 gele kaarten code 1.
Dus niet als een direct rode kaart.
Van deze veldverwijdering ( 2 keer gele kaart) krijg je geen melding in je OP om een verhaaltje te schrijven als toelichting.

Nu gaat de speler helemaal los en kom je in de categorie Beledigen / bedreigen (code 5 en 6)
Je gaat nu niet nogmaals een rode kaart tonen;
- speler heeft al rood en moet het veld verlaten; twee keer het veld verlaten is overdreven;
- tweede rode kaart zal als olie op het vuur zijn en niet de-escalerend werken, in tegendeel.

Aanvoerder erbij. Mede delen dat naast de 2 gele kaarten de vertrokken speler ook kan rekenen op een vermelding gelijkwaardig aan een direct rode kaart.

In de app voeg je - naast de twee eerder vermelde gele kaarten - een rode kaart toe ( kiezen voor de zwaarste keuze als je twijfelt tussen beledigen / bedreigen).
Daar krijg je een melding van in je OP.
Daar kun je je verhaal kwijt.
Zorg voor de juiste bewoordingen. Schrijf direct in de kleedkamer op van hetgeen je hebt gehoord van de betrokken speler.
Als dat is; "vuile teringhond ik schiet je straks voor je kop", dan schrijf je dat ook zo op in je rapportage.

Hopelijk komt dit niet zo vaak meer voor.

Beste Eric,

Een zeer duidelijk verhaal! Bedankt voor de uitstekend tips mocht hetgeen mij overkomen. Ooit gedacht om een "begeleider" voor SR te worden? Want moet eerlijk toegeven dat al je teksten op vragen zeer uitgebreid en ik uitstekend kan toepassen in me spel .

Dank daarvoor.

10 okt 2018, 17:00
Profiel
Club Scheidsrechter

District: west 2
Groep: so3
duidelijk en bedankt sportieve groet flipfluitketel

10 okt 2018, 20:52
Profiel
Pierluigi Collina

Cas1988 schreef:
Ooit gedacht om een "begeleider" voor SR te worden?

Dat is hij allang :wink:

11 okt 2018, 13:16
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 12 berichten ]