Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 14 dec 2017, 06:04

Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 
Blessure bij junioren A categorie 
Auteur Bericht
Assistent-Scheidsrechter

District: Zuid I
Bericht Blessure bij junioren A categorie
Hallo allemaal,
ik heb even een vraagje omtrent de wissels bij de A-categorie junioren. Ik moet binnenkort een JO15 elftal fluiten dat binnen de A-categorie speelt. Wanneer een speler op het veld een blessure krijgt, moet deze dan, als de overtreding niet met een kaart wordt bestraft, net zoals bij de senioren met de verzorger van het speelveld aflopen, of mag hij meteen verder spelen?

mvg
Tim

27 sep 2017, 11:25
Profiel
Pierluigi Collina

Bericht Re: Blessure bij junioren A categorie
Met kaart ==> verzorging op het veld
Zonder kaart ==> zo snel mogelijk het veld af

http://www.knvb.nl/nieuws/scheidsrechte ... randert-er

27 sep 2017, 12:18
Profiel
Scheidsrechter op A-lijst

Bij categorie A geldt het volgende:

- geen tijdstraf maar geel, en verder spelen. Gele en rode kaarten worden altijd genoteerd in de mDWF.
Bij categorie B is dit alleen maar bij een directe rode kaart.

- heeft een speler verzorging nodig dmv een blessure zal hij daarna even het speelveld moeten verlaten. En na een seintje van de scheidsrechter mag hij weer terug.

- En natuurlijk maar 3x wisselen bij categorie A.

Veel succes

27 sep 2017, 12:21
Profiel
Pierluigi Collina

District: Oost
Groep: ZAJC & ZOAStart
Cas1988 schreef:

In de A-categorie jeugd en A-categorie reserve-senioren mag 5x gewisseld worden, alleen bij standaard-elftallen mag er slechts 3x gewisseld worden.

27 sep 2017, 12:29
Profiel WWW

daanbeckers schreef:
Cas1988 schreef:

In de A-categorie jeugd en A-categorie reserve-senioren mag 5x gewisseld worden, alleen bij standaard-elftallen mag er slechts 3x gewisseld worden.

Bedankt voor de uitleg. Dat wist ik namelijk nog niet.

27 sep 2017, 12:37
Profiel

Beste,

Ik heb nog een toevoeging/vraag.

Laatst zag ik een KNVB scheids bij een D eftal (JO13) (categorie A) een blessure behandeling toe. Maar vervolgens hoefde deze desbetreffende speler niet "even" het veld uit, maar mocht gewoon blijven staan. Erg vreemd want ik was toch van mening dat bij categorie A dat wel moest. Of hebben we het hier dan alleen over de C/B/A Jeugd? Wordt daar nog een onderscheid in gemaakt? Kan hier namelijk niks terugvinden in het spelregel boek.

06 dec 2017, 16:16
Profiel
Pierluigi Collina

Het enige onderscheid wat hier gemaakt werd is dat deze scheids zijn gezonde verstand gebruikte denk ik... :wink:

06 dec 2017, 19:08
Profiel
Club Scheidsrechter

Groep: Start
Cas1988 schreef:
- heeft een speler verzorging nodig dmv een blessure zal hij daarna even het speelveld moeten verlaten. En na een seintje van de scheidsrechter mag hij weer terug.

Mocht een speler verzorging nodig hebben door toedoen van een overtreding die bestraft is met geel/rood, dan hoeft de speler het speelveld niet te verlaten en mag hij op het speelveld behandeld worden.

06 dec 2017, 22:46
Profiel
Pierluigi Collina

District: West 1
Groep: JC Za + G Zo
Ivy schreef:
Het enige onderscheid wat hier gemaakt werd is dat deze scheids zijn gezonde verstand gebruikte denk ik... :wink:

Haha...ja eens, ik vind het ook een domme regel, maar ik stuur ze wel het veld af en wuif ze daarna weer vrolijk naar binnen. 8)

Omdat scheidsrechter zijn naast een hobby ook een vak is, en vakkennis kun je trainen waarmee je ook je eigen prestaties verbetert.
Like de pagina om op de hoogte te blijven: https://www.facebook.com/scheidsrechtersvak/

07 dec 2017, 01:29
Profiel

Groep: startersgroep
Ivy schreef:

Klopt, ik laat het ook wel toe. Hangt ook beetje van niveau en de leeftijd af.
Bovendien: in de jeugd laat je toch de kaarten wat meer op zak dan in de eredivisie. getuige ook het aanmerkelijk
lagere aantal kaarten over een seizoen doen de meesten dat.
Dan zou het dus betekenen, dat vanwege het niet tonen van geel ook de blessure buiten het veld moet.
Als de wedstrijd het aan kan, en het is een korte behandeling, dan kan dat bij -15 best even op het veld.

Laten we niet vergeten dat al deze 'tijdrekregels' (bal wegtikken, zogenaamde blessures, treuzelen met ingooi) ook alleen maar bij de hogere niveaus voorkwamen.

07 dec 2017, 04:06
Profiel WWW

Ivy schreef:

Het gaat hierom wat de regels voorschrijven. Want bij de C/B/A jeugd doen ze dit namelijk wel. En bij de D jeugd niet. Ik weet ook wel dat de regel niet veel voorsteld. Maar zou toch wel eens willen weten. Want dadelijk komt er weer een rapporteur............

Volgens mij moet het net zoals de overige jeugd in de categorie A even uit het veld etc.maarja

En ik vind het standpunt betreft de kaarten niet terecht. Je moet JUIST de categorie A jeugd behandelen als de senioren etc., en niet omdat het D jeugd cat A is van laat maar zitten.......

Geel=geel en rood=rood zoals het spelregelboek aangeeft.

07 dec 2017, 10:54
Profiel
Scheidsrechter op C-lijst

Groep: ZAJF
Cas, ik snap je punt. Maar bij de JO13 doe ik het zelf ook niet, het neemt te veel tijd in, en anders heb je weer 7 minuten blessuretijd. Ik probeer ze altijd zo snel mogelijk weer door te laten voetballen. Overigens als het een blessure is die aan de buitenkant van het veld verzorgd kan worden, zorg ik daar wel voor. Maar als zo'n speler meteen weer door kan, laat ik hem bij de jo13 gewoon staan. Bij de jo15 of hoger is dit natuurlijk anders. Gewoon omdat je anders te weinig aan voetballen toe komt bij de jo13

07 dec 2017, 15:42
Profiel
Pierluigi Collina

Cas1988 schreef:
Ivy schreef:

Het gaat hierom wat de regels voorschrijven. Want bij de C/B/A jeugd doen ze dit namelijk wel. En bij de D jeugd niet. Ik weet ook wel dat de regel niet veel voorsteld. Maar zou toch wel eens willen weten. Want dadelijk komt er weer een rapporteur............

Volgens mij moet het net zoals de overige jeugd in de categorie A even uit het veld etc.maarja

En ik vind het standpunt betreft de kaarten niet terecht. Je moet JUIST de categorie A jeugd behandelen als de senioren etc., en niet omdat het D jeugd cat A is van laat maar zitten.......

Geel=geel en rood=rood zoals het spelregelboek aangeeft.

Nou vooruit dan: ja, ook bij de o13 A categorie moet die speler dan officieel het veld af volgens de puntenneuker
:wink:

07 dec 2017, 18:05
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 13 berichten ]