Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 22 jul 2018, 19:59

Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Lisboa Cup 
Auteur Bericht
Pierluigi Collina

Bericht Re: Lisboa Cup
Dat is wel de bedoeling ja, even kijken of dat te regelen valt.. Het is dan de bedoeling dat wij in de Segunda Division (op 1 na hoogste niveau) een wedstrijd gaan fluiten.

Ook ga ik, Mike, het aankomend seizoen ( ook hier, alleen als de KNVB het goedkeurt ) een uitwisseling houden met Sebastien Passel (een Franse talentvolle scheidsrechter die in de CFA (4e prof niveau) fluit.. Hij heeft hier ook op het Groenlo toernooi gefloten ( op uitnodiging van de KNVB )

Ramon komt met een verslag van de 3e dag, daar valt genoeg over te vertellen...

27 jun 2011, 16:33
Profiel
Pierluigi Collina

Dag 3...

Een typisch Portugese dag. Onze wekker ging om kwart over 6, de eerste wedstrijd was immers al om 8 uur ´s morgens.
Het weer was goed, bewolkt met af en toe een windje.. Wel vrij benauwd, dat dan weer wel.
Om 7 uur stond er een touring bus klaar om ons naar het sportcomplex te brengen. So far, so good !

Kwart over 7 stonden we op het sportcomplex, de lokale " Herman " was bezig met de voorbereidingen voor deze wedstrijd dag. Even omkleden, kleine warming up, elektronica bevestigen en beginnen maar !..

.. Dan moeten er wel 2 teams zijn, om kwart over 8 waren de teams er nog niet. 10 minuutjes later kwamen ze aan " The match starts at 9 ! ". Er was een nieuw schema opgesteld door de organisatie, waarover de teams dus WEL geinformeerd waren en de scheidsrechters dus niet.. LEKKER DAN.

Maar goed, dat was dus eigenlijk het dramatische begin van de dag. Alhoewel, het veld was een kunstgrasveld maar wel keihard. We zeiden al van te voren dat we dit lekker in de kuiten zouden gaan voelen de rest van de dag.
Eenmaal om 09.00 uur konden we dus aan de eerste wedstrijd beginnen: EF 4 Linhas U15 (POR) - CIF U15 (POR). Niels was de scheidsrechter van deze wedstrijd. Omdat we gebruik maken van headsets en piepvlaggen op dit toernooi was de communicatie prima. Het niveau van de eerste wedstrijd was een beetje te vergelijken met Hoofdklasse C-junioren in Nederland. De eerste helft was vrij matig, maar de tweede helft ging het niveau toch wat omhoog. De wedstrijd eindigde uiteindelijk in 0-2.
Tussendoor hadden we weinig tijd om even wat rust te nemen. Omdat de wedstrijd van 08.00 uur naar 13.00 uur op een ander complex was verplaatst hadden we dus maar 3 wedstrijden vandaag. Mike nam de tweede wedstrijd voor zijn rekening. Dit was de wedstrijd UA Povoense U13 (POR) - Ass. Torre U13 (POR). Het niveauverschil tussen deze twee teams was zeer groot, net zoals de uitslag.....0-7! De laatste wedstrijd zou ik voor m´n rekening nemen. Zoals eerder vermeld zou dit de wedstrijd Ass. Torre U15 (POR) - Domingos Savio U15 (POR) zijn. In een relatief rustige wedstrijd ging Ass. Torre U15 er met de winst vandoor. Een schlemiele 1-0 was genoeg voor de overwinning, waar ik persoonlijk vond dat Domingos Savio de betere ploeg was. Al met al waren dit onze eerste wedstrijden van het toernooi. Prima verlopen zonder enige problemen.
Na ons omgekleed te hebben zijn we richting sportcomplex Dramatico gereden met de bus om daar wat andere scheidsrechters op te halen.
Wij besloten om terug naar de school te gaan en daar eerst een douche te pakken. Eenmaal daar aangekomen was de deur op slot en bleek het dus dat de ´housekeeper´ uit lunchen was. Na ongeveer een uurtje hadden we het geluk dat er een medewerker van de school langs kwam en de deur voor ons open heeft gedaan. Na het opfrissen van ons zelf zijn we met twee andere scheidsrechters (Luke uit Engeland en een scheidsrechter uit Ierland) richting het sportcomplex van Jamor te gaan om de openingsceremonie bij te wonen. Door wat problemen met de trein, namelijk verkeerd instappen, kwamen we wat later aan dan gepland. Maar zoals we tot nu toe al iedere keer hebben ondervonden zijn de Portugezen altijd te laat. Ook bij de openingsceremonie dus.... Aldaar werd aan alle scheidsrechters gevraagd om mee te lopen in de optocht met de teams. Tuurlijk doen we dat even. Grootste lol gehad! Zeker omdat er tijdens een hip hop act een Poolse speler mee ging dansen, geweldig!!

Het mooie aan dit toernooi is dat je met elkaar gaat optrekken. Je leert de scheidsrechters kennen en je wisselt ervaringen uit met elkaar. Zo zijn er een aantal scheidsrechters waar we het goed mee kunnen vinden.. Een scheidsrechter uit Italie, een scheidsrechter uit Roemenie en de in eerder genoemde verslagen scheidsrechters. Na het eten hebben we redelijk lang moeten wachten op onze aanstellingen en een meeting met z´n allen. Er waren namelijk wat problemen omdat er een aantal scheidsrechters ineens weg zijn gegaan en er twee scheidsrechters geblesseerd zijn uitgevallen. Na heeeeeeeel lang wachten hadden we dus eindelijk de aanstellingen voor morgen (eigenlijk vandaag dus) en konden we terug richting de school. Toen we eenmaal uitstapte bij het station stonden we even raar te kijken toen een groep van 8 gasten het achterste deel van de trein in no-time wist te bekladden met een graffiti kunstwerk. Je maakt nog eens wat mee!

Terug bij de school was er natuurlijk niemand om de deur te openen. Gelukkig hadden we enige gekke Italianen bij ons die over het hek zijn geklommen en zo via het schoolplein naar binnen zijn gegaan. Eenmaal binnen aangekomen hebben zij voor ons allen de deur op gemaakt. Hulde aan de Italianen! Mike had onze vriend Leonel uit Venezuela nog een presentje beloofd. De KNVB tossmunt met daarop het logo en de tekst Scheidsrechters midden in de sport. Het mooie is dat hij dit helemaal geweldig vond en met een grijns van oor tot oor er naar stond te kijken. Waar je iemand al niet blij mee kan maken. :)

Eigenlijk is dit het verhaaltje van vandaag, maar ik denk toch dat jullie wel benieuwd zijn naar onze aanstellingen. We hebben geluk, want we kunnen uitslapen!! :D

Pitch: DRAMATICO

16.00 uur | U16/Group G | Inverness CTFC (SCO) - SU 1º Dezembro (POR) | Mike Molenmaker ~ Niels Goutier ~ Ramon Wijling

17.00 uur | U16/Group A | Chivas Gudalajara (MEX) - FC Futura (FIN) | Ramon Wijling ~ Mike Molenmaker ~ Niels Goutier

18:00 uur | U17 Girls/Group B | SU 1º Dezembro (POR) - Rumo ao Futuro (POR) | Niels Goutier ~ Ramon Wijling ~ Mike Molenmaker

Op naar morgen dus!

Slaap lekker allen en groeten vanuit Portugal.

Ramon, Mike en Niels.

Ps. Altijd leuk als je COVS er ook wat van meepikt:
Weer een international!

Geplaatst door Webmaster op 27-06-2011

Ons lid Ramon Wijling vormt momenteel met 2 collega's uit andere districten een arbitraal trio dat momenteel actief is bij wedstrijden om de Lisboa Cup 2011 te Lissabon.
Zij zijn daar afgelopen vrijdag 24 juni naar toegevlogen en komen a.s. zaterdag 2 juli weer terug.
We wensen Ramon veel succes en hopen dat hij in ons eerstvolgende clubblad zijn ervaringen wil delen.

Bron: http://www.covsleiden.nl

28 jun 2011, 03:23
Profiel
Pierluigi Collina

District: Oost
Groep: za01
Pitch: DRAMATICO

De kwaliteit van het veld is dus al bekend :)

28 jun 2011, 09:09
Profiel
Pierluigi Collina

District: OOST
Groep: Zo04
Leuk verslag, en het niveau van de wedstrijden is zo te zien ook al weer wat hoger... succes!

28 jun 2011, 11:53
Profiel
Pierluigi Collina

District: West 1
Groep: Zondag 3
Nog nieuws? :D

Programma:
KNVB Scheidsrechter Zondag AV-3
Scheidsrechterscoördinator SV Vrone

30 jun 2011, 18:37
Profiel
Pierluigi Collina

De polen hebben hen laptop/ipad/mobiel gejat. ;)

30 jun 2011, 22:57
Profiel
Pierluigi Collina

District: West II
Groep: J1
Sorry jongens.... We hebben een aantal lange dagen gehad en niet de kracht om wat verslagen te typen.
Ik zal nu dus de afgelopen drie dagen proberen te beschrijven.

Dinsdag moesten we dus op Dramatico fluiten. Gelukkig was het veld alles behalve Dramatico. Een mooi complex waar ook menigeen Nederlandse club jaloers op zou zijn. ´s Morgens eerst even een beetje uitgeslapen om vervolgens in Cascais naar een groot winkelcentrum te gaan. Eenmaal daar aangekomen was het eerste wat Mike weer meteen zei: Ze hebben hier alleen maar juweliers hè! Na dit bezoekje hebben we besloten om even wat te gaan eten en een goede bodem te leggen voor de wedstrijd. Bij een soort Engelse pub zijn we gaan zitten en hebben we heerlijk gegeten. Daarna richting het station gegaan om de bus van het toernooi te pakken. Nadat deze ons naar Dramatico had gebracht (het complex doet de naam zeker géén eer aan) konden we ons gaan klaarmaken. Er stonden wat leuke potjes op het programma met teams zoals Chivas, Inverness en FC Futura.
Vlak voor de wedstrijd kwam, toen we al klaar waren, één van de vrijwilligers naar ons toe met het verzoek of 1 van ons naar het veld ernaast kon omdat daar de scheidsrechters daar niet waren op komen dagen. Dat zou dan dus betekenen dat we met z´n 2en de wedstrijden op Dramatico moesten leiden. Omdat ons een belofte was gemaakt hebben we nee gezegd en gewoon onze wedstrijden behouden. Uiteindelijk heeft een vrijwilliger de eerste wedstrijd daar gefloten en kwamen daarna de scheidsrechters wel.
De wedstrijden gingen allemaal prima en zonder problemen. Na te hebben gedoucht zijn we weer met de bus terug gegaan naar de school waar we verblijven. Omdat er veel problemen waren met de scheidsrechters, vooral de Italianen, zouden we ´s avonds rond 11 uur een meeting hebben om ook de aanstellingen te bespreken. Op naar het sportcomplex van Jamor dus! Eenmaal daar aangekomen duurde het en duurde het. Uiteindelijk gingen we pas rond een uur of half 12 weg van het sportcomplex. Hij had ons nodig in de ochtend en de middag.
Niels wilde graag de stadions van Benfica en Sporting bezoeken en had gevraagd of het dus mogelijk was om de ochtend vrijaf te krijgen. Mike en ik zouden dan met een Ierse scheidsrechter de 2 wedstrijden in de ochtend fluiten. Oke, geen probleem!

29-06-2011

Vroeg opstaan dus omdat we naar Estoril moesten. Wat de afstand betrof was het te verwaarlozen! Zo´n 5 minuten met de auto. Om 10 uur zouden Mike en ik de eerste wedstrijd hebben. Omdat de Ier last had van verbrande knieholtes zou hij beide wedstrijden assistent zijn. Nou hadden we al gehoord dat dat ook niet zo fantastisch was. Dit was dus ook zo... Iedere keer niet meelopen en zo´n 20/25 meter achter de situatie staan. Ik heb hem dus ook zo goed als genegeerd in mijn wedstrijd. Heel slecht eigenlijk, maar ik liep me alleen maar te irriteren. Buiten dit feit gingen deze wedstrijden ook goed en waren er geen problemen.. Toen we eenmaal klaar waren met de wedstrijden was het omkleden en naar de bus... Althans, dat dachten we. De bus was dus al vertrokken zonder ons. Stonden we met 3 Italianen te wachten. Uiteindelijk na wat heen en weer gebel was daar na een uur wachten een busje die ons naar Jamor zou brengen. Mike en ik hebben daar even een stevige lunch genuttigd om vervolgens naar Torre te gaan. Daar zouden we namelijk de andere 3 wedstrijden hebben. Niels zou op zichzelf daar naar toe komen. Wij konden met de dokter van het toernooi meerijden. Omdat we niet alle spullen bij ons hadden, moesten we wel nog even langs de school. En dan zal je het net zien... Super druk in het verkeer vanwege wegwerkzaamheden. De wedstrijd begon om 4 uur en we waren pas kwart voor 4 bij de school. Doorkarren dus!! Na Niels daarover bericht te hebben, was er de afspraak gemaakt om de wedstrijd om kwart over 4 te laten starten. Hier in Portugal begint immers toch altijd alles te laat.. Snel omgekleed en de wedstrijd begonnen. Omdat Mike last van z´n kuit had zou hij alleen maar vlaggen bij deze wedstrijden. Niels zou de 1e en de 3e fluiten en ik de 2e. Het opvallende hieraan was denk ik dat Niels en ik beiden 1 rode kaarten hadden voor precies dezelfde overtreding. Gestrekt been. Opnieuw geen problemen in de wedstrijden. Ik zal later alle wedstrijden plaatsen die we hebben gehad.
Omdat het te laat was om nog op Jamor te gaan eten hebben we besloten om op de boulevard wat te gaan eten met wat scheidsrechters. Moet zeggen dat dit erg gezellig was! We zouden ´s avonds de aanstellingen krijgen voor de volgende dag. Gister dus. We zouden nu ook gemixt worden.

30-06-2011

Vandaag moest Niels vroeg op omdat zijn eerste wedstrijd om 8 uur begon. Hij zou 5 wedstrijden op Torre hebben. Omdat ze daar met 4 scheidsrechters waren was er telkens een reserve. Hij heeft de 1e en laatste wedstrijd reserve gezeten en was rond een uur om half 2 klaar. Mike en ik zijn in die tijd naar het stadion van Benfica gegaan samen met een Roemeen, Fransman en de Venezolaan. Omdat we om 4 uur op Carcavelos moesten zijn met de Fransman, Sébastien Passel, gingen we op tijd weg met de trein.. Althans dat dachten we... Sébastien moest eerst nog zijn spullen halen in Oeiras, dus zouden Mike en ik de eerste wedstrijd met z´n 2en op de futsal manier fluiten. Met een kwartier vertraging begonnen we aan deze wedstrijd. Voor ons beiden was het de eerste keer om een wedstrijd met z´n 2en te fluiten. Het beviel ons trouwens wel.
De tweede wedstrijd zou onder leiding staan van Mike en Sébatien en ik waren zijn assistenten. Ondertussen was ook Niels gearriveerd op het complex. Omdat Mike zo´n last van zijn kuit had zou hij de 3e wedstrijd rust nemen en dus stond deze onder leiding van Sébastien. Mike had ondertussen contact gehad met de dokter op Jamor en moest daarheen voor een behandeling. Dat zou dus betekenen dat mijn wedstrijd rust niet ging lukken :(
De laatste wedstrijd stond onder leiding van Niels en liep ruim 1.5 uur. Uiteindelijk moesten zelfs de lichtmasten aan gezet worden omdat het zo donker was. Aan het einde van de wedstrijd contact gehad met Mike en die zou voor ons regelen dat er nog wat eten zou zijn als we in Jamor aan kwamen. En dit was ook zo.
Ik heb in Jamor nog een massage gehad aan de kuiten. Conclusie was dat ik een contra reactie heb gehad vanwege de vele wedstrijden. Heb moeten ijzen en even wat rust moeten nemen. Terug naar de school onderweg nog even een drankje gedaan om vervolgens het bed in te duiken.

Vandaag moet Mike om 4, 5 en 6. Niels en ik mogen om 5 en 7.

Vanavond het verslag van vandaag.

Groeten uit Portugal!!

Ramon, Mike en Niels

01 jul 2011, 15:37
Profiel
Pierluigi Collina

Ah, het is dus goed gekomen met Mike? Leuk om te horen dat jullie je ondanks de vele vertragingen en 'akkevietjes' prima vermaken!

01 jul 2011, 20:32
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 23 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2