Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 21 aug 2018, 12:47

Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Rosetti wil volkslied voor scheidsrechters 
Auteur Bericht
Pierluigi Collina

Bericht 
Bron:FC UPDATE.NL

Roberto Rosetti pleit er voor om in de toekomst, voor aanvang van een grote internationale wedstrijd, ook het volkslied te draaien van het land waaruit de scheidsrechter afkomstig is. Dat laat de Italiaan, die aangewezen is als leidsman voor de EK-finale Duitsland-Spanje, weten op de website van de UEFA.

"Ergens in de toekomst, zou ik graag een volkslied voor de scheidsrechter horen", mijmert Rosetti. "Natuurlijk horen we altijd de volksliederen van de twee teams die op het veld staan, maar er is nog een derde team: de arbitrage. Het zou interessant zijn om ook voor hen een volkslied te spelen", vindt de 40-jarige Italiaan.

De finale tussen Duitsland en Spanje wordt Rosetti's vierde optreden dit EK. Eerder floot de ziekenhuisdirecteur het openingsduel tussen Zwitserland en Tsjechië, de groepswedstrijd Griekenland-Rusland en de kwartfinale Kroatië-Turkije.

Sportgroetend Indian Jerry

28 jun 2008, 10:04
Profiel
Pierluigi Collina

District: ZUID 1
Groep: 2
Bericht 
Hahahah,

Het moet niet gekker worden.

Nee dat lijkt me nou helemaal niets. Een scheidsrechter behoort niet in de aandacht te staan.

28 jun 2008, 11:53
Profiel
Pierluigi Collina

District: Noord
Groep: 2
Bericht 
En ook volkslied voor de 4e official vind ik.
En als speler dubbel paspoort heeft moeten beide volksliederen gespeeld worden !!

Zo kunnen we wel bezig blijven natuurlijk, flauwekul. :P

28 jun 2008, 12:31
Profiel WWW
Pierluigi Collina

District: West II
Groep: J1
Bericht 
ReNé schreef:
En ook volkslied voor de 4e official vind ik.
En als speler dubbel paspoort heeft moeten beide volksliederen gespeeld worden !!

Zo kunnen we wel bezig blijven natuurlijk, flauwekul. :P

Ja inderdaad! :lol:

28 jun 2008, 12:58
Profiel
Pierluigi Collina

Bericht 
Toeval of niet, ik dacht er eerder deze week ook aan. Scheidsrechters staan er bij de volksliederen altijd maar een beetje bij. Juist op zo'n groot toernooi kan ik me voorstellen dat je je als scheidsrechter ook echt een vertegenwoordiger van een land voelt.

Rosetti gaat in het <a href="http://www.euro2008.uefa.com/news/kind=1/newsid=726971.html#proud+rosetti+realises+dream" target="_blank">interview</a> ook in op de foto's die zijn verschenen waarop hij Mladen Petrić van Kroatië troost, nadat deze de beslissende penalty heeft gemist in de strafschoppenserie. "Het gebeurde spontaan", aldus Rosetti. "Het is niet de speler die belangrijk is, maar de mens achter de speler. En het is niet de scheidsrechter, maar de mens achter de scheidsrechter. Het was een treurig moment: een speler die werd geconfronteerd met een groot sportief drama. Op dat moment was hij dicht bij me, het was een spontane reactie. Ik zou het zo weer doen."

28 jun 2008, 13:33
Profiel WWW
Pierluigi Collina

Bericht 
Heb totaal niet met aandacht te maken!
Het gaat er om dat hun er ook voor hun vaderland staan en dat er voor de scheidsrechters best een volkslied mag worden gespeeld! Wat maakt die 2,5minuut meer nou uit?

28 jun 2008, 14:34
Profiel
FIFA scheidsrechter

Bericht 
Ik vond het een mooi moment dat rosetti die speler ""pakte""dat noem ik respect!!!!!!!!!

28 jun 2008, 18:55
Profiel
Pierluigi Collina

Bericht 
Volkslied voor de scheidsrechters... Fluitconcert?

29 jun 2008, 23:13
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 8 berichten ]