Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 dec 2018, 00:22

Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 
Vink reageert op kritiek Hiddink 
Auteur Bericht
Pierluigi Collina

Bericht 
Bron:Algemeen Dagblad.nl

REGENSDORF - Pieter Vink is weer thuis. Precies op tijd om in huiselijke kring de verjaardag van zijn vrouw te vieren. Hij kijkt tevreden terug op het EK, waar de Nederlander twee wedstrijden floot, Oostenrijk-Kroatië en Spanje-Zweden.

,,Ik heb een beetje een dubbel gevoel,’’ erkent Vink. ,,Het is altijd fijn weer thuis te zijn, maar ik had er graag nog een wedstrijd bij gekregen. Ik had het geweldig naar mijn zin. Toen in onze thuishaven Regensdorf alle scheidsrechters bij elkaar werden geroepen en bekend werd gemaakt voor wie het toernooi er op zat, voelde ik toch wel iets van teleurstelling.’’

Had je het dan niet verwacht?

Pieter Vink: ,,Dat wel, maar je blijft toch hopen. Ik sta pas een half jaar op de elitelijst, dus je weet eigenlijk wel dat de gevestigde orde voor gaat. Alleen de big shots onder de scheidsrechters zijn nog over. Het niveau is ontzettend hoog.’’

Hoe was dat trouwens om met al je concurrenten in één hotel te zitten?

,,De UEFA had alles prima geregeld. De bovenste drie etages van het hotel waren afgeblokt. Daar kwam geen vreemde binnen. De onderlinge sfeer was goed. We waren één team. Je bent concurrenten van elkaar, maar tegelijkertijd collega’s. Van haat en nijd was geen sprake. Natuurlijk hoop je allemaal op die ene topwedstrijd, de finale in Wenen, maar er is er uiteindelijk maar eentje die daar mag fluiten.’’

Hoe beoordeel je jouw eigen prestaties?

,,We hebben het goed gedaan. Vanaf 2002 was geen Nederlandse scheidsrechter meer op een groot toernooi actief. Ik denk dat we als land weer op de kaart staan. In de media werd een beetje denigrerend gedaan over mijn openingswedstrijd, maar het was wél gastland Oostenrijk met een volle bak in het stadion. Ook Zweden-Spanje was een mooi affiche. Ik zag dat als een beloning voor de eerste. Aan beide wedstrijden heb ik een goed gevoel over gehouden. Niemand fluit een ‘perfect game’, zoals voetballers nooit een helemaal perfecte wedstrijd spelen, maar over mijn prestaties ben ik tevreden.’’

Ga even terug naar je eerste wedstrijd. Al in de vierde minuut geef je een strafschop, uitgerekend tegen het gastland. Pijn in je buik op dat moment?

,,Nee, daar was aanvankelijk geen tijd voor. Ik constateerde een overtreding en dan is je eerste impuls fluiten. Pas daarna drong tot me door dat ik een penalty gaf tégen Oostenrijk. Ik deed toen wel een schietgebedje dat het de goede beslissing was. Gelukkig was dat zo. Het was voor 200 procent een strafschop. Hickersberger, de coach van Oostenrijk gaf dat later ook toe.’’

Guus Hiddink heeft je bekritiseerd omdat jij hebt gezegd zo ver mogelijk in het toernooi te willen komen, zelfs als dat ten koste zou gaan van een voortijdige uitschakeling van Oranje. Terechte kritiek?

,,Ik ben sportman. De Olympische gedachte deelnemen is belangrijker dan winnen is mooi, maar gaat voor mij niet op. Natuurlijk vind ik het geweldig dat Nederland zo goed presteert. Ik zit vanavond net als de rest van het land óók als een echte supporter voor de buis, maar nog liever had nog een keer gefloten. De reactie van Hiddink valt me een beetje tegen van hem. Zaterdagavond denkt hij toch ook aan zichzelf. En hoopt hij dat Rusland Nederland verslaat.’’

Binnenkort wacht de normale competitie weer. Dat moet een grote overgang zijn na zo’n toernooi waar heel Europa naar kijkt.

,,Ben je gek. Ook dan ga ik er weer vol tegen aan. Ik ben een liefhebber, heb ontzettend veel plezier in het fluiten. Al moet ik een wedstrijd leiden tussen twee bierelftallen, ik vind het gewoon prachtig daar tussen te lopen.’’

Sportgroetend Indian Jerry

20 jun 2008, 18:08
Profiel
Pierluigi Collina

District: ZUID 1
Groep: 2
Bericht 
Mooi artikel.

Je kunt zeggen wat je wilt mij HIJ heeft daar maar mooi gestaan. En 2 wedstrijden

20 jun 2008, 18:35
Profiel
Scheidsrechter op A-lijst

Bericht 
jah toch vind ik de uitspraak dat hij liever had dat oranje naar huis ging want dan had hij meer kans toch minder handig dat had je ook kunnen denken maar goed ik vind verder dat hij 2 goede wedstrijden heefd gefloten

20 jun 2008, 18:45
Profiel
Pierluigi Collina

Bericht 
Indian Jerry schreef:
Al moet ik een wedstrijd leiden tussen twee bierelftallen, ik vind het gewoon prachtig daar tussen te lopen.’’

Als ie van die uitspraak maar geen spijt krijgt. Ik zie de uitnodigingen al komen... :)

20 jun 2008, 19:27
Profiel WWW
Pierluigi Collina

Bericht 
Wouter Bos moet nog even flink gaan plukken bij fraudeur Hiddink en dan zijn paspoort innemen.

21 jun 2008, 23:13
Profiel
Pierluigi Collina

District: West II
Groep: ZA-JB
Bericht 
Wat laat jij je kennen met dit soort opmerkingen. Je kan wel slecht tegen het verlies.

08-12-18 15.30 uur Spartaan '20 JO17-1 - EVV Eindhoven JO17-1

21 jun 2008, 23:27
Profiel
Pierluigi Collina

Bericht 
Als jij dat wilt vinden mag dat. Ik geef gewoon mijn mening en dat behoor jij gewoon te respecteren. Iemand die een scheidsrechter geen kans geeft om het beste te bereiken wat voor hem te bereiken is en dan zelf zo zitten te juichen schiet mij in het verkeerde keelgat.

21 jun 2008, 23:30
Profiel
Pierluigi Collina

District: west 1
Groep: club
Bericht 
ik vind dat je nu totaal overdrijft joey.

tuurlijk had hij zijn kritiek op vink voor zich moeten houden, maar om nu weer terug te vallen naar oude koeien vind ik raar. het heeft niets met het voetballen te maken en ik ben het met mijn voorganger eens.

jij laat je ongelofelijk kennen.

en wat betreft jouw opmerking dat hij jouw mening moet respecteren: een mening mag tegengesproken en bediscussueerd worden. dus niet zo zeiken en verder gaan. tjongejonge

Scheidsrechtercoördinator vv de Blokkers

22 jun 2008, 15:52
Profiel WWW
Pierluigi Collina

Bericht 
Pieter Vink is vanavond te gast aan tafel bij Jack van Gelder.

Studio Sportzomer is er vanavond om 22:45 op Nederland 1.

23 jun 2008, 19:20
Profiel
Pierluigi Collina

Bericht 
Heeft iemand deze nog gezien? Ik ben er wel aan begonnen, maar mijn ogen zakten al heel snel weg. Komt wellicht mede door de "interview"-techniek die Van Gelder hanteert: hij geeft zijn mening, en probeert dan bij zijn gasten een "ja dat klopt" er uit te halen.

24 jun 2008, 10:39
Profiel
Pierluigi Collina

Bericht 
ik vind de edities van sportzomer tijdens het ek zwak tot zeer zwak, steedse dezelfde filmpjes, werkelijk saaie gasten, irritante discussies.

Viel me verder op dat de Boer enorm positief was over de scheidsrechters en dat vink geen ''gesnuif'' had waardoor de goed overkwam, natuurlijk ook door zijn antwoorden. Minpuntje aan het optreden vond ik dat die zich niet had ''ingelezen'' over het gevalletje michel en het intrekken van de kaart.

24 jun 2008, 11:01
Profiel
Scheidsrechter op A-lijst

Bericht 
thuisfluiter schreef:
Heeft iemand deze nog gezien? Ik ben er wel aan begonnen, maar mijn ogen zakten al heel snel weg. Komt wellicht mede door de "interview"-techniek die Van Gelder hanteert: hij geeft zijn mening, en probeert dan bij zijn gasten een "ja dat klopt" er uit te halen.

Nog vervelender aan dhr. van Gelder is dat je niets negatief over Marco van Basten en Klaas-Jan Huntelaar mag zeggen. Want ja die zijn natuurlijk actief in Amsterdam....

24 jun 2008, 13:02
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 12 berichten ]