Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 dec 2018, 00:23

Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Hickersberger (Oos) en Löw (Dui) naar de tribune 
Auteur Bericht
Pierluigi Collina

District: West II
Groep: J3
Bericht 
[attachmentid=1579]
42' - Mejuto Gonzales stuurt Josef Hickersberger (Oos) en Joachim Löw (Dui) naar de tribunes.

16 jun 2008, 21:48
Profiel WWW
Club Scheidsrechter

Bericht 
Tja als we het toch over deze situatie hebben, vindt dat de 4de man zich dit EK zich wel erg pietlullig gedraagd tegen over de trainers. Heren trainers mogen nog niet eens hun emotie tonen of die hij ( 4de offical) staat ze al weer te dirigeren dat ze wel netjes binnen de lijnen moeten blijven. :blink: :o

16 jun 2008, 22:05
Profiel
Pierluigi Collina

Bericht 
Barttoss87 schreef:
Tja als we het toch over deze situatie hebben, vindt dat de 4de man zich dit EK zich wel erg pietlullig gedraagd tegen over de trainers. Heren trainers mogen nog niet eens hun emotie tonen of die hij ( 4de offical) staat ze al weer te dirigeren dat ze wel netjes binnen de lijnen moeten blijven. :blink: :o

zijn toch gewoon de regels..heb niks met dirigeren te maken..
En je emotie tonen kan ook op gepaste manier zeker op dat niveau als ze dat niet zint en ze maken dat door middel van woord en gebaar bekent en het is niet gepast doen ze dat lekker maar bij de familie.

Op het veld ben je zeker als trainer een voorbeeld

16 jun 2008, 22:21
Profiel
Pierluigi Collina

Bericht 
Echt consequent is die 4e man dan niet geweest gisteren. Het viel me na een kwartiertje op dat beide trainers minutenlang in de instructiezone stonden, zonder echt te coachen. De plek werd meer gebruikt als een soort ere-sta-tribune. De 4e man zei daar totaal niets van. Nou weet ik niet hoe lang een trainer daar mag staan, maar niet zo lang als gisteren gebeurde. En ja, als je een coach een vinger geeft...

17 jun 2008, 10:45
Profiel
Pierluigi Collina

District: Oost
Groep: ZO4
Bericht 
Ik vraag me af of er een tijd gebonden is aan het staan in de instructiezone.
Wel dat er maar 1 persoon tegelijk in mag staan om te coachen.

Wat mij heel erg opviel was dat de scheidsrechter op een gegeven moment, terwijl de bal in het spel was, alleen maar oog had voor wat er bij de trainers gebeurde!
Gelukkig voor hem mistte hij geen belangrijke spelsituaties en stond hij alleen maar in de weg omdat hij niet in de gaten had dat de bal al weer aan zijn kant was.

17 jun 2008, 12:53
Profiel
Scheidsrechter op C-lijst

District: Oost
Groep: Zo02
Bericht 
De enige regel is dat er maar een persoon tegelijk in de instructiezone instructies mag geven en daarna terug moet gaan naar zijn plaats...

17 jun 2008, 13:22
Profiel
FIFA scheidsrechter

Bericht 
Vond het allemaal zeer overdreven maar ja.

17 jun 2008, 20:08
Profiel
Pierluigi Collina

Bericht 
Scheidsrechter Manuel Mejuto González vindt dat de tuchtcommissie van de UEFA een goed signaal heeft afgegeven door de Duitse bondscoach Joachim Löw en diens Oostenrijkse ambtgenoot Josef Hickersberger voor één duel te schorsen. Beide trainers waren door de Spaanse arbiter naar de tribune gestuurd tijdens Oostenrijk-Duitsland (0-1).

'Samen met de vierde official heb ik geprobeerd te voorkomen dat ik beide coaches moest wegsturen, maar ze lieten ons geen keus', aldus Mejuto González. 'Het is onacceptabel dat een coach het publiek opjut. Deze twee coaches stonden elkaar te duwen en misbruikten de vierde official. Dat had ik nog nooit eerder meegemaakt. Toen ik naar ze toekwam, schudden ze elkaar de hand, maar toen was het voor mij al te laat.'

Hickersberger en Löw verklaarden na de wedstrijd dat de ruzie met de vierde official was ontstaan omdat ze zich buiten het coachvak zouden hebben begeven. 'Die regel dienen ze ook te respecteren', is scheidsrechter Mejuto van mening. 'Ze geven het slechte voorbeeld als ze zich niet aan de regels houden. Daarom ben ik ook blij dat de arbitragecommissie van de UEFA me steunt in mijn beslissing deze twee coaches weg te sturen.'

Vooral voor Löw heeft zijn schorsing gevolgen. Hij mag Duitsland niet coachen tijdens de kwartfinale tegen Portugal. Het Oostenrijk van Hickersberger is inmiddels uitgeschakeld. Hij zal zijn straf op een later tijdsstip moeten uitzitten. Voor Mejuto González is het EK nog niet afgelopen. De Spanjaard doet dienst als vierde official tijdens de kwartfinale Kroatië-Turkije.

VI

18 jun 2008, 22:48
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 8 berichten ]