Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 okt 2018, 05:48

Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Van der Sar deelt euforie niet 
Auteur Bericht
Pierluigi Collina

Bericht 
Bron:Voetbalzone.nl

Edwin van der Sar blijft ondanks de hosannastemming rond het Nederlands elftal met beide benen op de grond. In de eerste twee vrijwel historische groepsduels behoorde de recordinternational bij de uitblinkers. "Juist daarom moet ik naar beneden praten, wat door anderen omhoog wordt gepraat'', stelt de doelman maandagmiddag.

Van der Sar beschouwt het als zijn plicht alle met complimenten overladen ploeggenoten bij de les te houden. "Nee, ik nodig ze niet uit voor een gesprek. Zo zit ik niet in elkaar. Maar ik spreek wel met ze aan de bar of aan tafel. We hebben prachtige overwinningen geboekt. Maar we hebben ook nog steeds niets. We staan nog steeds met lege handen.''

Volgens Van der Sar is er ook alle reden voor bezinning. De doelman zag het Nederlands elftal tegen Italië en Frankrijk in dezelfde fouten vervallen. "Voor mij is het lekker dat ik af en toe een moeilijke bal kan pakken'', bekent de Zuid-Hollander. "Maar we hebben in beide duels natuurlijk te veel kansen weggegeven. Dat heeft onder meer te maken met de ruimte die af en toe tussen de middenvelders en de verdedigers zit. Dat moet beter als we het toernooi echt willen winnen.''

Van der Sar speelde speelde de kwartfinale van het EK in 1996 en bereikte op het WK van 1998, EURO 2000 en het EK van 2004 de halve eindstrijd. "Ook toen was de euforie bij de achterban vaak groot'', weet hij nog. "Maar we wonnen uiteindelijk niets. Genoegdoening kan je pas aan het einde van een toernooi hebben. Als je hebt gewonnen.''

Met minder dan de eindzege neemt Van der Sar geen genoegen. "En dat komt niet alleen omdat ik na deze eindronde stop als international. Ook de jonge jongens moeten beseffen dat ze deze kans moeten grijpen. Hoe jong je ook bent en hoe lang je ook nog mee kan, het komt niet zo vaak voor dat je met de nationale ploeg een titel kan winnen.''

Sportgroetend Indian Jerry

16 jun 2008, 16:39
Profiel
Pierluigi Collina

Bericht 
Als alle spelers zo'n instelling hebben worden de titelkansen stukken groter. Topaanvoerder die Van der Sar!

16 jun 2008, 20:47
Profiel WWW
Pierluigi Collina

Bericht 
Beste Palko,

Inderdaad een man naar mijn hart. Een Van der SARiaanse uitspraak.

16 jun 2008, 21:49
Profiel
Club Scheidsrechter

Bericht 
Toch denk ik dat we weer eens naast de spreekwoordelijke pot gaan pissen. Weer het mooiste voetbal van het alle teams op het EK op de mat brengen, maar via een lullige manier er toch uit vliegen. :(

Ik hoop het niet natuurlijk!!!

16 jun 2008, 21:56
Profiel
Pierluigi Collina

Bericht 
En als we al verder komen, dan komen we in de halve finale Portugal tegen. Of Frankrijk of Italie. Van die laatste twee ploegen denk ik niet dat we twee keer kunnen winnen op een toernooi.

Het zal dus allerminst makkelijk worden

16 jun 2008, 21:59
Profiel
Pierluigi Collina

Bericht 
Beste Barttoss87,

Gedeeltelijk mee eens persoonlijk gezien hoop ik dat het Turkije - Nederland wordt. Eerst zal Nederland er voor moeten zorgen dat zij het ritme vast kunnen houden. Geen veredeld team opstellen tegen de Roemenen, alleen de spelers die op scherp staan sparen.

16 jun 2008, 22:03
Profiel
Pierluigi Collina

Bericht 
thuisfluiter schreef:
En als we al verder komen, dan komen we in de halve finale Portugal tegen. Of Frankrijk of Italie. Van die laatste twee ploegen denk ik niet dat we twee keer kunnen winnen op een toernooi.

Het zal dus allerminst makkelijk worden

Sorry, we kunnen portugal pas in de finale tegen komen. Spanje is een mogelijke tegenstander in de halve finale, naast Franrijk/Italie/Roemenie

16 jun 2008, 22:39
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 7 berichten ]