Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 dec 2018, 00:20

Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Italië vermoedt complot arbitrage 
Auteur Bericht
Pierluigi Collina

Bericht 
Het afgekeurde doelpunt van Luca Toni tegen Roemenië houdt de Italiaanse gemoederen flink bezig. Italiaanse media verwijzen naar het WK 2002 en vermoeden wederom een complot van het scheidsrechterskorps.

Op het WK 2002 vloog Italië uit het toernooi door een aantal fouten van de scheidsrechter. Mede door een onterechte rode kaart voor Francesco Totti gingen de Italianen in de achtste finales met 2-1 onderuit tegen gastland Zuid-Korea.

Italiaanse media verwachten op het EK 2008 hetzelfde lot. "TV-beelden wezen uit dat het doelpunt van Luca Toni geldig was", schrijft La Republicca. "De scheidsrechters zijn gewoon weer tegen ons."

Ook bondsvoorzitter Giancarlo Abete deed een duit in het zakje. "Als de UEFA een statement maakt over het doelpunt van Ruud van Nistelrooy, dan wil ik nu ook horen dat het doelpunt van Luca Toni geldig was."

14 jun 2008, 22:41
Profiel
KNVB Scheidsrechter

Bericht 
Voetbal blijft een mensen sport, je kan er ook gewoon voorzorgen dat je er 1 of 2 meer in schiet!

14 jun 2008, 23:03
Profiel WWW
Pierluigi Collina

Bericht 
Beste allemaal,

Objectief gezien zou je ook kunnen zeggen dat dit geen buitenspel was, en het doelpunt van de heer Luca Toni ten onrechte is afgekeurd.

Dat de Italiaanse bond de gedachten laten rollen en het verleden verweven met het heden, is wellicht het niet kunnen scheiden van het zakelijke en het emotionele.

Objectief gezien zitten ook in dit verhaal kernen van waarheden omschreven waar wij over zouden kunnen nadenken.

En eerlijk is eerlijk het was geen buitenspel.

Sportgroetend Indian Jerry

14 jun 2008, 23:09
Profiel
Pierluigi Collina

District: West II
Groep: J1
Bericht 
Williamput schreef:
Voetbal blijft een mensen sport, je kan er ook gewoon voorzorgen dat je er 1 of 2 meer in schiet!

Klopt!

14 jun 2008, 23:09
Profiel
Pierluigi Collina

Bericht 
toen de bal gespeeld werd stond er wel een speler een meter buitenspel (die net voor toni stond),
in hoeverre dat als hinderlijk buitenspel gezien kwan worden?

Maar idd geldig doelpunt, err zuur voor de italianen.

15 jun 2008, 08:09
Profiel
Pierluigi Collina

District: ZUID 1
Groep: 2
Bericht 
Hahaha,

Ik moet hier erg om lachen.
Zijn een jaar of wat geleden niet heel veel clubs in Italy bestraft omdat zijn niet aan haar verplichtingen voldeden.

Heel veel punten in aftrek, nu gaan ze zeuren dat ze benadeeld worden. Tjee, ach, zucht .... ik heb er medelijden mee.

Eruit met die Itialianen en forza les blues (maar stiekum hoop ik op roemenie)

Laatst bijgewerkt door pirke12 op 15 jun 2008, 10:24, in totaal 1 keer bewerkt.

15 jun 2008, 10:24
Profiel
Pierluigi Collina

District: noord
Groep: veld G/Zaal 1
Bericht 
Kan me indenken dat je onrecht proeft als een doelpunt onterecht wordt afgekeurd, maar omdan ook naar buiten zo veel ophef te maken vind ik wat overdreven. Het komt toch nog regelmatig voor dat er ten onrechte buitenspel wordt gegeven, maar als er geen doelpunt gescoord wordt hoor je er verder niets meer over. Waar leg je dan de grens van onrecht? je kunt als speler alleen op het doel af net 10 meter over de middelijn , maar wordt onterecht terug gefloten, dan wordt je in wezen toch ook een doelpunt ontnomen?
Ik denk dat zolang het mensenwerk blijft we moeten accepteren dat er fouten gemaakt worden, soms in je nadeel en soms in je voordeel (maar dan hindert het niets?).

Geniet van je hobby.

website: http://www.pultrum.eu

Twitter Fryskereferee

15 jun 2008, 11:41
Profiel ICQ WWW
Pierluigi Collina

Bericht 
Beste Pirke12,

Vergeet een ding niet dit mag niet leidend zijn. De spelers mogen toch niet het lijdend voorwerp van zaken die buiten hen om afgesproken zijn?

Wat te bedenken van de supporters nee en ik hoop dat de Italianen doorgaan zij blijven toch een land waar voetbal wordt gegeten, geademd en geleefd.

Voor mij is het wel degelijk

FORZA ITALIA LA VITA EL BELLA = KOM OP ITALIÉ HET LEVEN IS MOOI

Arrivideci en Sportgroetend Indian Jerry

Laatst bijgewerkt door Indian Jerry op 15 jun 2008, 11:55, in totaal 1 keer bewerkt.

15 jun 2008, 11:55
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 8 berichten ]