Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 okt 2018, 17:09

Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Ivanov slaat terug 
Auteur Bericht
Scheidsrechter op A-lijst

District: West 2
Groep: Jeugd 2
Bericht 
Ter Info

De door menigeen bekritiseerde arbiter van het achtste finale-duel tussen Nederland en Portugal, Valentin Ivanov, zegt geschrokken te zijn van de manier waarop de spelers van Oranje hun tegenstanders aanpakten: 'Zij waren de aanstichters'.

Ondanks kritiek over zijn slechte leiding van verschillende coaches en FIFA-voorzitter Sepp Blatter zegt de Rus zich van geen kwaad bewust te zijn. 'Ik weet het niet. Ik heb de video nog niet gezien, maar ik heb gefloten zoals ik de acties zag gebeuren, gekeken naar de wreedheid van het duel, is het de slechtste wedstrijd die ik ooit heb gehad' , aldus Ivanov, die zestien keer geel en vier keer rood trok, in de Russische krant Izavestia.

De 45-jarige scheidsrechter legt de schuld van het uit de hand lopen van het duel vooral aan de kant van het Nederlands Elftal. 'Je zou vuile trucjes verwachten van de Portugezen. Ze staan erom bekend tijd te rekken en van achter te tackelen. Maar ik was onplezierig verrast om zulk ruw spel ook van de Nederlanders te zien. Erger, ze waren de aanstichters.'

Opmerkelijk is ook dat Ivanov naast kritiek nu ook steun krijgt van verschillende FIFA bobo's en oud-arbiter Urs Maier. 'Als Ivanov

West II

27 jun 2006, 22:48
Profiel
Pierluigi Collina

Bericht 
RefereeHanzel schreef:
Ter Info

De door menigeen bekritiseerde arbiter van het achtste finale-duel tussen Nederland en Portugal, Valentin Ivanov, zegt geschrokken te zijn van de manier waarop de spelers van Oranje hun tegenstanders aanpakten: 'Zij waren de aanstichters'.

Ondanks kritiek over zijn slechte leiding van verschillende coaches en FIFA-voorzitter Sepp Blatter zegt de Rus zich van geen kwaad bewust te zijn. 'Ik weet het niet. Ik heb de video nog niet gezien, maar ik heb gefloten zoals ik de acties zag gebeuren, gekeken naar de wreedheid van het duel, is het de slechtste wedstrijd die ik ooit heb gehad' , aldus Ivanov, die zestien keer geel en vier keer rood trok, in de Russische krant Izavestia.

De 45-jarige scheidsrechter legt de schuld van het uit de hand lopen van het duel vooral aan de kant van het Nederlands Elftal. 'Je zou vuile trucjes verwachten van de Portugezen. Ze staan erom bekend tijd te rekken en van achter te tackelen. Maar ik was onplezierig verrast om zulk ruw spel ook van de Nederlanders te zien. Erger, ze waren de aanstichters.'

Opmerkelijk is ook dat Ivanov naast kritiek nu ook steun krijgt van verschillende FIFA bobo's en oud-arbiter Urs Maier. 'Als Ivanov

Op de keeper beschouwd denk ik dat 90% van zijn kaarten terecht waren.
Ook kan ik met hem mee gaan dat de Nederlanders begonnen met ruw spel. van Bommel na 2 minuten geel voor een stevige overtreding die ook door mij van die kleur zou worden voorzien.
Bij Boularouz zijn aanslag op Ronaldo had ik voor een andere kleur hebben gekozen.
Een andere kleur dan geel had ik ookgegeven bij zowel de actie (kopstoot) van Figo en de aanslag van Deco op Heitinga ( vergelijkbaar met de overtreding van Feyenoorder Pascal Bosschaart op AZ speler Jan Kromkamp 2 seizoenen geleden tijdens AZ-Feyenoord) waarbij ik ook Heitinga met geel zou bekeuren voor onsportief gedrag (Hiervoor kun je moeilijk een kaart geven ik weet het maar een vorm van fair play is dat niet van Heitinga).
Dan Sneijder en vd Vaart, hoe hersenloos kun je wezen, om voor eigen rechten te gaan spelen. Dan vraag je gewoonweg om een kaart, en die krijg je dan ook terecht mijns inzien.

Boularouz zijn 2e gele kaart was van de zotte en een van de weinige kaarten die niet terecht was. Hoogstens een freekick voor obstructie maar meer was het zeker niet.

De kaarten van v Bronckhorst zijn niet beschreven en zijn ook geen discussie waard want beide aan hem gegeven kaarten waren terecht gegeven door Ivanov.

Van de 9 gegeven gele kaarten (2x 2xgeel dus rood) is dus maar een kaart onterecht gegeven naar mijn mening.
Voeg daarmij nog eens een dubbele gele kaart voor die Portugeese middenvelder en de wedstrijd had met een beetje meer slinmmigheid met 10 tegen 8 uitgespeeld kunnen worden.

Nou en als je dan niet kan winnen....

Ik zeg niet meteen dat Ivanov goed gefloten heeft maar dramatisch, slecht en andere termen die ik langs heb horen komen in de afgelopen dagen vind ik te zwaar.

28 jun 2006, 00:44
Profiel
Pierluigi Collina

District: ZUID 1
Groep: 2
Bericht 
Heren,

Nu vraag ik het anders aan jullie:

Wat zou jij anders gedaan hebben, hoe had jij het "wangedrag als hierboven genoemd" aangepakt?

28 jun 2006, 07:09
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 3 berichten ]