Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 dec 2018, 00:23

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 5 berichten ] 
Sport Interlyceale 
Auteur Bericht
Pierluigi Collina

Bericht 
Beste allemaal,

Komende vrijdag 28 September 2007 aanvang 09.00 uur, de 139 Sport Interlyceale lokatie, Sportpark van D.S.S. te Haarlem.

Hieronder de geschiedenis van een sporttoernooi van de oudste Lyceums van Nederland.

Mijn rol is arbiter tijdens de voetbalwedstrijden.

DE GESCHIEDENIS

De interlyceales zijn ooit begonnen in 1938, oorspronkelijk tussen vijf scholen, Het Amsterdams Lyceum, Het Baarnsch Lyceum, het Kennemer Lyceum, het Nederlands Lyceum en het Lorentz (Casimir) Lyceum. In de beginperiode werd er wegens synergievoordelen slechts één interlyceale per jaar georganiseerd, aangezien vervoer destijds erg prijzig werd. Op zo'n interlyceale werden enkel de 'klassieke' onderdelen afwewerkt, zowel sportief als cultureel, zoals ensemble klassiek, solo klassiek, toneel, eloquentia, tekenen, poezië, opstel en de atletiek-onderdelen.

Vanaf 1959 werd de interlyceale opgesplitst in twee losse evenementen, de Sport Interlyceale en de Artistieke Interlyceale. Om deze evenementen over het jaar te spreiden werd gekozen om de S.I. jaarlijks op de (op-een-na-)laatste vrijdag van september, en de A.I. omstreeks de laatste vrijdag van maart te laten plaatsvinden. Tot het heden zijn deze data (ongeveer) gehandhaafd.
De Interlyceale kende in 2006 haar 137e en 138e verjaardag.

Sportgroetend Indian Jerry

Laatst bijgewerkt door Indian Jerry op 26 sep 2007, 19:23, in totaal 1 keer bewerkt.

26 sep 2007, 19:22
Profiel
Pierluigi Collina

Bericht 
Misschien kom ik nog even langs Indian. Ben rond 14.00u klaar (hoop ik), dus hoe laat is het toernooi afgelopen?

27 sep 2007, 21:41
Profiel WWW
Pierluigi Collina

Bericht 
Beste Maarten,

Lijkt me leuk maar ik denk dat het toernooi,(voetbal althans) tot een uur of 15.00 uur duurt.

28 sep 2007, 05:56
Profiel
Pierluigi Collina

Bericht 
Nee, dat is me helaas niet gelukt. Volgende keer beter.

28 sep 2007, 16:10
Profiel WWW
Pierluigi Collina

Bericht 
Beste Maarten,

Jammer maar wat in het vat zit verzuurd niet, hoe gek het ook klinkt een droge en leuke dag. In verband met het weer is besloten het kunstgras veld te gebruiken.

Een leuke en mooie dag.

Het Baarnsch Lyceum heeft bij de heeren het toernooi gewonnen. Per wedstrijd heb ik aangegeven dat het mooiste doelpunt dan wel actie van speler of redding van de doelman door mij zou worden beloond met een consumptiebon. De spelers wilden natuurlijk ook alle ins en outs weten, maar ja dat heb je met toekomstige politica.

Ook in deze was het Baarnsch Lyceum nummer 1

28 sep 2007, 17:07
Profiel
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 5 berichten ]