Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 23 okt 2017, 08:24

Antwoord op onderwerp  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Aanstellingen E.S. (West 2), Club SR & Club ASR, 2017-2018 
Auteur Bericht
Pierluigi Collina

Bericht Re: Aanstellingen E.S. (West 2), Club SR & Club ASR, 2017-20
Ach je zegt het zelf al. Als je iemand uitscheldt omdat hij jou heeft uitgescholden ben je net zo fout.

Laat gaan, de volgende keer. Zéker als -vermeend- neutrale man.

22 sep 2017, 15:19
Profiel
Pierluigi Collina

District: Oost
Tja, hoe had ik gereageerd? Leuke vraag, ik laat het je horen als ik zelf een keer zoiets mee maak. Denk dat ik over het algemeen ook vrij relaxed en koel blijf. Ik kan nu wel stoer zeggen dat ik wellicht een meewarig hoofdschudden had getoond, maar de emotie van het moment zelf zit daar dan niet bij. Over het algemeen lukt me dat wel aardig.
Het zit jezelf hoog, en je ziet het als leermoment, waarom zou dat zo zijn denk je? Ik vermoed omdat je zelf ook wel vindt dat het niet is gegaan zoals het had moeten gaan.

https://www.facebook.com/pjtuil

22 sep 2017, 15:26
Profiel WWW
Scheidsrechter op A-lijst

Groep: startersgroep
Helemaal eens met Mr Wrong. je moet niet beginnen met schelden, maar ook niet beginnen met terugschelden.
Laat het zo snel mogelijk van je af glijden, desnoods schrijf je het hier van je af, maar verlaag je niet tot hun niveau.

24 sep 2017, 00:37
Profiel WWW
Pierluigi Collina

District: West II
@Mr. Wrong, Pjee, Wouter & Unparteiische:

Allereerst bedankt voor jullie reactie.

Het feit dat ik het in dit forum heb geplaatst, geeft m.i. wel aan dat ik er "mee zit".
Zoals jullie ook aangeven, helemaal "verkeerd" om te reageren op een opmerking van een speler. (Helemaal "verkeerd" om ook "grof" te worden, maar het floepte er "gewoon" uit....)
Beter: vlag omhoog, SR laten komen en vertellen "wat" er is gebeurt. SR laten beslissen "wat" te doen.

Maar.... (daar komt de onvermijdelijke "maar"..... :wink: )

Ik was zo ontzettend kwaad op die gozerT dat hij mij uitschold voor MONGOL dat ik in alle staten was op dat moment.
Daar ben ik, achteraf, echt van geschrokken......
Zeker omdat ik van mezelf denk dat ik helemaal niet zo in elkaar zit. Ik ben helemaal niet agressief of snel op mijn teentjes getrapt. Als scheids & ASR krijg ik wel vaker commentaar van spelers (maar vaker van publiek) over me heen.
Een stemverheffing (richting spelers), maar meestal een grappige opmerking of knipoog (richting spelers en/of publiek), werkt(te) dan prima. Ik bedoel; af en toe je "kwetsbaar" opstellen (je bent immers ook maar een mens die fouten kan maken...) is, volgens mij, beter dat "arrogant" doen (IK MAAK GEEN FOUTEN en jullie zijn allemaal KLOOTZAKKEN). Voorbeeldje van afgelopen zaterdag: Ik vlag voor buitenspel en achter mij staat een supporter van de tegenpartij. Deze man is het niet met mij eens en zegt: "Kom op, grensie, dat was echt geen buitenspel. Jullie staan 3-0 voor..... Dan hoef je toch niet meer "vals" te vlaggen?". Wanneer er een blessure-behandeling volgt, loop ik naar de beste man toe en zeg met een knipoog: "Wilt U aub tegen onze trainer zeggen dat ik, volgens U, vals vlag? Ik krijg namelijk steeds op mijn donder van hem dat ik te "eerlijk" vlag. Dat ik punten moet pakken voor het team....". De man schiet in de lach en steekt zijn duim op naar mij. Na afloop krijg ik ook nog een hand van hem.

NB. @Mr. Wrong: Je las/begreep het goed.... Ik heb expres "vals" gevlagd om die gozer te "narren". Misschien zelfs wel om hem uit te dagen om nog een keer een opmerking te maken tegen mij....
NU denk ik echt: Kom op Eric.... Hoe heb je dat kunnen doen? Maar op dat moment..... Wat was ik kwaad...... :twisted:

Het is dus echt een "leermomentje" geweest voor mij.

25 sep 2017, 11:54
Profiel
Pierluigi Collina

Zaterdag, 23-09-2017 (ASR)

GOZ 1 - Melissant 1. 3-0 (3-0)

De 1ste competitiewedstrijd in West 2, 4e klasse H.

Na louter nederlagen in de voorbereiding en bekercompetitie vandaag voor het "echie".

Eerlijk gezegd keek ik toch wel een beetje met zorgen naar deze wedstrijd uit. NU moest het gaan gebeuren.....
Zouden de jongens de (spreekwoordelijke) knop om kunnen zetten? De nederlagen zorgen natuurlijk niet voor een blakend zelfvertrouwen....
Toch is (en was) de sfeer in de groep redelijk goed gebleven. Misschien wel door het feit dat we eigenlijk maar 1x "echt weggespeeld" zijn.
Je merkte dat de eerste minuten de ploeg behoorlijk gespannen was (gezond? of angst?)....
Toen ze merkten dat Melissant ook gespannen en angstig speelden (weinig druk op de bal en bij balverlies massaal terug op eigen helft), gooiden de jongens het om.
Van achteruit lekker combinerend, trok men ten aanval. Rond de 15e minuut (ofzoiets) kregen ze ook nog hulp van een speler van Melissant die een voorzet, op werkelijk schitterende wijze, achter zijn eigen keeper kopte. 1-0.
Met dit doelpunt in de rug, gingen de remmen helemaal los en het duurde dan ook niet lang voor de 2-0 viel. De 3-0 viel ook nog voor rust waardoor de wedstrijd eigenlijk ook gelijk gespeeld was.
Melissant wilde wel maar kon niet gevaarlijk worden. Bij GOZ stond het achterin (eindelijk) goed en ook de keeper bleek nu een stabiele factor.....

In de rust was de sfeer dan ook super. De trainer was lovend maar eiste ook van de ploeg dat ze op dezelfde wijze de 2e helft zouden spelen.... Een doelpunt of 2-3 extra moest mogelijk zijn......

Hoe teleurstellend was dan ook de 2e helft..... Sommige spelers geloofden het wel terwijl anderen nog wel wilde doordrukken..... Het spel speelde zich voornamelijk af op de helft van Melissant (ik had de 2e helft echt een makkie langs de lijn....1x gevlagd & 3x een inworp). Een aantal goede kansen maar het vizier stond niet meer op scherp.
Na 90 minuten stond dan ook (nog steeds) de 3-0 op het scorebord.

Winst voor mijn ploegje!!! De 1ste 3 punten zijn binnen.......
Goed voor het zelfvertrouwen van de ploeg (en voor mij)

NIEUWE RUBRIEK: "HI HA HONDENL**L..... Lekker roddelen over concullega-scheidsrechter"

De scheidsrechter vandaag : Dhr. H.B. Schuitemaker.

Een geweldige scheidsrechter. Wat oudere man (ahum, ik denk van mijn leeftijd :wink: nou ja, iets ouder.....).
Super-conditie. Was steeds dicht bij de situatie en zag werkelijk alles (ook buitenspelsituaties).
Prettig in de omgang. Lekker kort en duidelijk bij het "gesprekje" en gaf "ons"(ASR) veel vertrouwen.....
Ook goede communicatie (met handgebaren en verbaal) met ASR's en ook na afloop positief.

Heeft 2x geel getrokken (1x uit, 1x thuis). Volkomen terecht!!!
Verder een aantal keren vermanende gesprekjes met spelers op een duidelijke en respectvolle manier.
Had de wedstrijd goed onder controle en ook de spelers waren zeer over deze scheids te spreken.
Geen "Piet Leut"..... Neutraal en rechtlijnig.

Samengevat:
Niks op aan te merken op deze scheids......

Cijfer:

Om nu gelijk een 10 te geven??? Uh........... 8+. :wink:

Groet

26 sep 2017, 11:43
Profiel
Scheidsrechter op A-lijst

Groep: startersgroep
Misschien is het niet zo verstandig de mensen bij naam te noemen. Google is your friend, en deze heer is zo (te) gemakkelijk op te sporen.

28 sep 2017, 00:17
Profiel WWW
Pierluigi Collina

der Unparteiische schreef:
Misschien is het niet zo verstandig de mensen bij naam te noemen. Google is your friend, en deze heer is zo (te) gemakkelijk op te sporen.

Heb je een punt, Unparteiische.....
NB. In dit geval zal het niet zo heel erg zijn want het is een zeer positieve "beoordeling".

06 okt 2017, 15:52
Profiel
Pierluigi Collina

Zaterdag, 07-10-2017 (ASR)

Hekelingen JO15-6G - GOZ JO15-2 9-2

Mijn jongste zoon, keeper bij de JO15-1, werd de avond ervoor gevraagd of hij de JO15-2 wilde "versterken". Niet als keeper maar als speler.
Natuurlijk wilde hij dat..... Voetballen vindt hij immers ook leuk. Als ouderwetse "ausputzer" stond hij in de verdediging. Ik durf te zeggen dat wanneer hij niet had meegedaan met dit team er zeker het dubbele aantal doelpunten (tegen) waren gevallen.
Ook de 2 (mee)doelpunten waren indirect zijn verdienste. Lange bal op de rechtsbuiten (1) en steekballetje op de spits (2).
Omdat ik er ook (toevallig) was en voor de rest alleen maar moeders en (a-sportieve) vaders, heb ik de vlag maar "gepakt" zodat de coach kon coachen (ipv alles alleen te doen....).
Bizar eigenlijk???

NB. 5 minuten voor tijd trek ik een sprintje echter het (echte)grasveld bij Hekelingen is, hoe zeg ik dat?, niet helemaal egaal.... Ik stap al sprintend in een kuiltje en voel een steek in mijn knie.... Chips! Au!
Dat is lekker zeg, vanmiddag moet ik vlaggen bij het 1ste.... Uit voorzorg geef ik de leider het vlaggetje en mag hij de laatste minuten, toch, alles alleen doen.... (Maar bij een 8-2 achterstand zijn aanwijzingen niet zo belangrijk meer :wink: )

De scheidsrechter bij deze wedstrijd was een jonge gozer (ik denk een jaar of 17-18). Floot prima (vond ik). Had alles goed onder controle.
1 "minpuntje": Gaf een volstrekt onduidelijke (volgens spelers onterechte) penalty tegen (bij een stand van 7-2) en vervolgens ook nog een gele kaart vanwege "commentaar op de leiding" (speler verklaarde niets lelijks te hebben gezegd).
Dat had niet nodig geweest, in mijn ogen..... Maar goed.... Het zij zo....

Zaterdag, 07-201-2017 (ASR)

GOZ 1 - SNS 1. 4-1 (3-0)

Een lekkere overwinning voor "onze mannen". Vooral de 1ste helft was prima. De 2e helft is het niveau wat minder en zeker als er 3 spelers, geblesseerd, moeten worden gewisseld, gaat het niveau omlaag.
De 1ste helft sta ik vol in de wind..... Dat is niet zo erg maar het regent er ook nog bij :evil: .... Tot op mijn naadje ben ik nat en het loopt met stralen van mijn hoofd (zo mijn kraagje in)..... brrrrrrrr......

De scheids (ik zal zijn naam niet noemen :wink: ) fluit in mijn ogen een prima wedstrijd. Hij had al aangegeven het type "lekker doorvoetballen, veel voordeel" te zijn en dat blijkt ook wel.....
SNS is minder tevreden met hem.... Veel commentaar..... (Misschien komt dat ook omdat hij vaker tegen hen floot omdat zij veel fysieker speelden, een penalty tegen kregen en meer kaarten ontvingen????).
Dat vond ik niet terecht. De meeste beslissingen waren gewoon terecht.
NB. Wat mij wel opviel..... Hij nam al mijn signalen over terwijl hij enkele malen het signaal van mijn "collega aan de andere kant" overrulde... Dat zegt niets over deze collega (was een hele aardige man en volgens mij ook geen "puntenpakker") maar wel opvallend.

Publiek van SNS stond de 2e helft achter mij. Geweldig fanatiek en vol commentaar richting de scheids.... Prachtig taaltje is dat toch, dat Flakkees..... Alles met een "oe" :wink: en half ingeslikte woorden....
Tegen mij waren ze wel heel vriendelijk (geen grap). Zo kan het dus ook.... (wat zeg ik; zo hoort het ook!)

Volgende week de 1ste derby (van dit seizoen) tegen ZBVH (Zuid-Beijerland). Gezellige (kleine) club bij ons op het eiland. Heb er zin in....

08 okt 2017, 16:07
Profiel
Pierluigi Collina

Zaterdag, 14-10-2017 (SR)

GOZ JO15-1 - Bolnes JO15-1

GOZ 2 - OSV Oud-Beijerland 2

Dit is een wedstrijd in de A-categorie (reserve 3e klasse). Mijn 1ste, officiele, A-categorie wedstrijd dus..... Spannend!!!!
Normaal zou hier natuurlijk een door de KNVB aangestelde scheids op staan echter tot heden stond er dus geen scheids op het formulier.
Ik heb daarom maar even naar de KNVB gebeld......
Er is een tekort aan scheidsen deze periode (herfstvakantie) dus het klopte dat deze wedstrijd nog "open" stond.
Onze club moet dus zelf een scheids "regelen"..... Nou, dat laat ik me dus geen 2x zeggen!!!! :wink:
NB. Dan maar een keertje niet vlaggen bij het 1ste :D

Wordt vervolgd.....

13 okt 2017, 13:40
Profiel
Pierluigi Collina

E.S. schreef:

GOZ JO15-1 - Bolnes JO15-1

GOZ 2 - OSV Oud-Beijerland 2

Dit is een wedstrijd in de A-categorie (reserve 3e klasse). Mijn 1ste, officiele, A-categorie wedstrijd dus..... Spannend!!!!
Normaal zou hier natuurlijk een door de KNVB aangestelde scheids op staan echter tot heden stond er dus geen scheids op het formulier.
Ik heb daarom maar even naar de KNVB gebeld......
Er is een tekort aan scheidsen deze periode (herfstvakantie) dus het klopte dat deze wedstrijd nog "open" stond.
Onze club moet dus zelf een scheids "regelen"..... Nou, dat laat ik me dus geen 2x zeggen!!!! :wink:
NB. Dan maar een keertje niet vlaggen bij het 1ste :D

Wordt vervolgd.....

Succes, en genieten van voetbal op hoger niveau (hoewel dat soms ook zwaar tegenvalt). Ik zie vol belangstelling uit naar het verslag.

13 okt 2017, 17:34
Profiel WWW
Pierluigi Collina

GOZ JO15-1 - Bolnes JO15-1. 2-3 (1-2)

Scoreverloop & bijzonderheden:

Min. 23. 0-1
Min. 24. 1-1 (nummer 4)
Min. 30. 1-2
Rust
Min. 41. 1-3
Min. 43. 2-3 (nummer 4)
Min. 44 geel nr. 10 Bolnes (opstootje)
Min. 44 geel nr. 10 GOZ (opstootje)
Min. 65 geel nr. 10 Bolnes (rood) (tackle)
Min. 67 geel nr. 09 GOZ (smerige tackle)
Einde

Een leuke, spannende wedstrijd.
De 2e helft werd het nog behoorlijk pittig. De thuisploeg wilde koste wat kost een resultaat halen en Bolnes wilde de voorsprong verdedigden. Veel overtredingen dan ook (over en weer). Een opstootje waarbij ik beide "heethoofden" naar de kant stuurde om "af te koelen". Een van die heethoofden maakte later nog een pittige overtreding. Ik trok geel en zag toen dat hij al geel had gehad. Dat betekende dus 2x geel = rood. 1 minuut later een "frustratie-overtreding" van 1 van de thuisploeg.
Ik kon het niet helemaal goed zien maar zelfs met beperkt zicht was dit een hele donkere gele kaart (met een rood randje!). Dat kreeg ik ook te horen van het publiek...
Ik gaf de speler van de thuisploeg geel en zei hierbij dat hij direct mocht gaan douchen.... Ook de coach van de thuisploeg stuurde de jongen direct naar de kleedkamer..... (Nb. Met nog een minuut of 5-6 te spelen was de gele kaart gelijk aan rood dus.....).

Zoals gezegd. Een leuk en spannend potje. Ben blij dat ik deze zelf heb gefloten. Denk dat als ik een jeugdspeler (JO19) had aangesteld als SR het misschien wel eens mis zou hebben kunnen gaan.....(aan het einde).

Op naar wedstrijd 2. Mijn 1ste officiële A-categorie wedstrijd......

15 okt 2017, 13:06
Profiel
Pierluigi Collina

GOZ 2 - OSV Oud Beijerland 2. 2-2 (2-1)

Mijn 1ste wedstrijd in de A-categorie. En wat voor een wedstrijd?
Eentje die ik me nog lang zal "herinneren" :roll:

Hieronder de "officiële versie" (volgens het formulier).

GOZ 2 - OSV Oud Beijerland 2. 2-2 (2-1)

Scoreverloop & bijzonderheden :

Min. 04. 0-1 (nummer 9)
Min. 37. 1-1 (nummer 15)
Min. 38. 2-1 (nummer 15)
Rust
Min. 73. 2-2 (nummer 9)
Einde

Wat een pot!
OSV bleek ongeslagen te zijn en GOZ nog puntloos. In de voorbereiding hadden beide ploegen ook tegen elkaar gespeeld en hierbij had OSV GOZ "vermorzeld" met 7-0. Er waren dus wat revanche gevoelens bij de thuisploeg. En OSV stapte op het veld met vertrouwen (om niet te zeggen: onderschatting).
Hoe groot was dan ook de frustratie (bij OSV) toen de ruststand 2-1 voor de thuisploeg was???
OSV was de gehele 1ste helft veel sterker, kwam ook snel op 0-1 maar tegen het einde van de 1ste helft, even 2x nonchalant, en de thuisploeg gaat met 2-1 voorsprong rusten.

De 2e helft beloofde dat ook "heet" te worden. Hier hield ik dan ook rekening mee.
Kort fluiten, strak houden..... en dat ging goed TOTDAT......

In de 73ste minuut een diepe bal. Ik ben scherp..... Ik zie dat de speler van OSV van achter een verdediger van GOZ start.... de ASR staat ter hoogte van de middellijn.
De aanvaller van OSV is snel.... spelers van GOZ appelleren voor buitenspel en de ASR steekt zijn vlag op...... Ik wuif het weg...... (je raadt het al!) OSV scoort de gelijkmaker. 2–2.

Ik krijg gelijk heel GOZ op mij afgestormd en een partij commentaar over me heen.
Ik doe net of dat ik "oost-Indisch" doof ben. Nb. Zou ik niet doof zijn, dan zou ik een aantal kaarten hebben gegeven want sommige gaan "echt ver".
Nb2. Eentje maakt het wel heel erg "bont" (en persoonlijk). Die zegt tegen mij: GVD, Eric, bij welke club hoor jij nou eigenlijk? Jij bent toch van GOZ?
Ik loop naar hem toe en zeg dat hij nu heel snel zijn mond dicht moet houden of dat hij anders kan gaan douchen.....

Het worden nog hele lange 17 (plus 6 extra) minuten tot het einde.....
Maar het blijft 2-2. OSV baalt van het puntenverlies en GOZ is blij met het 1ste punt deze competitie.

Na afloop is er natuurlijk nog veel discussie en commentaar op mijn leiding maar uiteindelijk gaan we allemaal met een "goed gevoel" naar huis.
De meeste bieden hun excuses aan voor het (overdreven) commentaar en bedanken mij voor het fluiten. Ik sta er toch maar even op het veld om 22 "heethoofden" te leiden. Was ik er niet geweest, had er ook niet gespeeld kunnen worden.....

Een mooi "debuut" in de A-categorie. Pittig maar wel een belevenis.
Wat mij betreft: voor herhaling vatbaar!!! (Maar of de spelers daar zo ook over denken??? Hahaha.....)

15 okt 2017, 13:12
Profiel
Pierluigi Collina

E.S. schreef:
Ik gaf de speler van de thuisploeg geel en zei hierbij dat hij direct mocht gaan douchen.... Ook de coach van de thuisploeg stuurde de jongen direct naar de kleedkamer..... (Nb. Met nog een minuut of 5-6 te spelen was de gele kaart gelijk aan rood dus.....).

Je doet het erom he? :lol:

16 okt 2017, 16:19
Profiel WWW
Pierluigi Collina

pjee schreef:
E.S. schreef:

Je doet het erom he? :lol:

:wink: Scheelde een hoop extra rompslomp.... Vragenlijst invullen enz.
Er wordt wel “actie” vanuit de leiding op genomen. Er gaat een gesprek komen met speler en ouders; dat dit gedrag echt niet kan. Laatste waarschuwing! Anders naar lager team.
Nb. Het is namelijk niet de 1ste keer dat deze speler zich “laat gaan” bij een wedstrijd.

Ps.
Maar Pjee, als je dit al “marchanderen” vindt..... Dit is nog niets vergeleken bij mijn wedstrijd bij de A-categorie :wink:
Ik heb de “officiële versie” in dit forum genoteerd.... :wink:

18 okt 2017, 11:08
Profiel
Pierluigi Collina

tjonge jonge jij leert het ook nooit hè... :lol: :lol:
Ach, donkergeel met een rood randje is nog altijd meer geel dan rood, toch.. :wink:

18 okt 2017, 18:08
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 34 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende