Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 dec 2018, 00:23

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 12 berichten ] 
Dopingcontrole scheidsrechters 
Auteur Bericht
Scheidsrechter op C-lijst

Bericht 
<!--quoteo--><div class='quotetop'>QUOTE</div><div class='quotemain'><!--quotec-->Racing Ferrol is zwaar verontwaardigd over het gedrag van scheidrechter Pedro Javier Martínez Franco in de met 1-0 verloren wedstrijd tegen Recreativo. De nummer dertien van de Spaanse Segunda División gaat een klacht indienen bij de Spaanse bond en wil de arbiters gaan controleren.
Racing eindigde het duel met Recreativo niet alleen zonder punten maar ook met acht man en zonder trainer. Martínez Franco stuurde drie spelers en de coach met een rode kaart van het veld. En daardoor vermoedt Racing dat er opzet in het spel is en de club wil de bond dat schriftelijk laten weten.

'We moeten er nog even nadenken, omdat gedrukte woorden voor altijd zijn', vertelde voorzitter Isidro Silviera in MARCA. 'We gaan niet in protest tegen de nederlaag, maar we willen de waarheid boven tafel krijgen.'

Die waarheid is volgens Racing dat de arbiter zich als een 'clown' gedroeg en 'een beetje slappe benen had' van de vis en wijn die hij had genuttigd. Om dat in de toekomst te kunnen bewijzen, stelt de club voor ook voor scheidsrechters een dopingcontrole in te voeren. 'Zij moeten zich ook professionals tonen en niet alleen geld opstrijken.'
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Dit las ik net op internet. Ik vindt het wel een goed idee maar vraag me af of het nut heeft.

01 maart 2005, 11:21
Profiel
Pierluigi Collina

Bericht 
Overdreven! Dalijk gaan we bij elke nederlaag moord en brand schreeuwen om een dopingcontrole...

<!--quoteo--><div class='quotetop'>QUOTE</div><div class='quotemain'><!--quotec-->'Zij moeten zich ook professionals tonen en niet alleen geld opstrijken.'<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Doe toch normaal mensen... net alsof wij het om het geld doen... :S

<!--coloro:green--><span style="color:green"><!--/coloro--><a href="http://www.rotterdamsescheidsrechtersvereniging.nl" target="_blank">Rotterdamse Scheidsrechters Vereniging</a><!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:green--><span style="color:green"><!--/coloro-->"Géén discussie gewoon verder voetballen!!"<!--colorc--></span><!--/colorc-->

01 maart 2005, 11:36
Profiel

Bericht 
Het gaat hier wel om het betaald voetbal in spanjs daar krijgen de scheidsrechters wel wat meer eurotjes dan dat wij krijgen.

01 maart 2005, 11:59
Profiel
Pierluigi Collina

Bericht 
Ik heb het over het algemeen. Als je dopingcontroles gaat toestaan dan is het hek van de dam want dan wil elke club die verliest een dopingcontrole... misschien had de SR gewoon zn dag niet...

<!--coloro:green--><span style="color:green"><!--/coloro--><a href="http://www.rotterdamsescheidsrechtersvereniging.nl" target="_blank">Rotterdamse Scheidsrechters Vereniging</a><!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:green--><span style="color:green"><!--/coloro-->"Géén discussie gewoon verder voetballen!!"<!--colorc--></span><!--/colorc-->

01 maart 2005, 12:00
Profiel
KNVB Scheidsrechter

Bericht 
Ik ben het hier wel mee eens. Na de affaire Hoyzer kunnen we wel concluderen dat niets menselijks een scheidsrechter vreemd is. Dus waarom zouden scheidsrechters niet eens naar de pillen of naar dope grijpen? Scheidsrechters moeten ook clean blijven. Zou je het leuk vinden als een collega promoveert en jij weet dat hij gebruikt en daardoor net even beter presteert op bijvoorbeeld een conditietest. Nee ik vind het geen slecht idee, zeker niet in het betaald voetbal.

01 maart 2005, 12:03
Profiel
KNVB Scheidsrechter

Bericht 
Een doping controle is overdreven, maar ik vind dat een SR zich goed moet voorbereiden voor een wedstrijd. (dat betekent dus ook niet feesten of teveel drinken en eten) Maar een controle is en blijft zinloos.

Persoonlijk vind ik het voetbal zo leuk juist omdat de SR wel eens fouten maakt. (wel of geen buitenspel, wel of geen gele kaart) Dus niet de grove fouten.

En wat heeft het voor nut om te achterhalen of de SR "zwakke benen" had??

Nielz Janssen

01 maart 2005, 12:04
Profiel
Pierluigi Collina

Bericht 
Ik ben het (alweer :P ) met Nielz eens B)

Peter

01 maart 2005, 12:28
Profiel WWW
Pierluigi Collina

Bericht 
Doping controle zal echt geen uitsluitsel geven of dat een scheidsrechter de avond van te voren te diep in het glaasje gekeken heeft en daarom vandaag een beroerde prestatie levert. Doping controles helpen enkel om structureel genomen additieven op te sporen. Deze lijken me op dit moment niet echt van toepassing op scheidsrechters.

Iets anders is dat de werkgever van de professionele scheidsrechter zijn werknemers wel kan straffen als blijkt dat deze niet hun best doen en er daardoor een zooitje van maken.
Maar dat kun je pas opsporen op het moment dat er een trent is geconstateerd in iemands optreden. Deze kan dan eventueel onderzocht worden.

01 maart 2005, 12:34
Profiel
Pierluigi Collina

Bericht 
Wat een onzin, dopingcontroles voor scheidsrechters.

01 maart 2005, 15:05
Profiel WWW
Pierluigi Collina

District: west 1
Groep: club
Bericht 
<!--QuoteBegin-Freek+di 1 maart 2005, 15:05--><div class='quotetop'>QUOTE(Freek @ di 1 maart 2005, 15:05)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--> Wat een onzin, dopingcontroles voor scheidsrechters. <!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
nix aan toe te voegen

Scheidsrechtercoördinator vv de Blokkers

01 maart 2005, 15:29
Profiel WWW

Bericht 
van mij mogen ze het doen, de scheidsrechters die het niet gebruiken zullen er ook geen problemen over maken...

26 apr 2005, 00:09
Profiel
Pierluigi Collina

Bericht 
van doping ga je beter presteren toch ?:D

das dan toch alleenmaar goed
danheb je dus ( nog ) betere scheidsrechter :D
waar doen ze nou moeilijk over :P:P

Martin Oosterveer
West 2 Maassluis
Gaat hier niet zijn aanstellingen neerzetten omdat ik er al een topic voor heb ;)

24 mei 2005, 19:43
Profiel
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 12 berichten ]