Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 dec 2018, 00:22

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 7 berichten ] 
Wil wat meer weten over het scheidsrechteren 
Auteur Bericht
Toeschouwer

Bericht 
Beste Ref's
Ik ben nu 14 jaar en ik heb de ambitie om later op mijn 18e een cursus te gaan volgen als scheidsrechter,maar zouden jullie mij wat meer informatie kunnen geven?
en de waar begin je mee als je 18 bent? en wat ben je rond de leeftijd van 34 jaar?
ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, ;)

MVG
Wesley

27 feb 2005, 21:52
Profiel
Pierluigi Collina

Bericht 
Je kunt nu al een juniorencursus doen! Als je 16 bent mag je de Basis Opleiding Scheidsrechter (BOS) doen! Hiermee kun je voor de bond gaan fluiten en zal je je moeten gaan bewijzen! Hoever je bent rond je 34e ligt helemaal aan je eigen kunnen en je eigen ambities! Ik ben 17 en sinds 2 weken officieel KNVB scheidsrechter en zit nu in de laagste groep van de jeugd!

Suc6 ermee! Als je wat wilt weten stuur je maar een Persoonlijk Bericht (PB)
Bart

<!--coloro:green--><span style="color:green"><!--/coloro--><a href="http://www.rotterdamsescheidsrechtersvereniging.nl" target="_blank">Rotterdamse Scheidsrechters Vereniging</a><!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:green--><span style="color:green"><!--/coloro-->"Géén discussie gewoon verder voetballen!!"<!--colorc--></span><!--/colorc-->

27 feb 2005, 21:54
Profiel
KNVB Scheidsrechter

Bericht 
Soms laten ze je al toe op je 15e, als je een grensgeval bent (bijna jarig). Het leiden van pupillen lijkt erg saai, maar is een goede leerschool om jezelf te verbeteren. Ikzelf ben ook zo begonnen en vond het geweldig om al die kleintjes te zien voetballen.

Tevens is dit een leuke manier om plezier op te bouwen in het fluiten, iets wat je later zeker nodig zult hebben, plezier.

Idd kun je op je 18e een bos volgen. Ook deze kun je soms eerder al volgen. Het ligt aan de regio aan je op welk niveau begint. (In sommige regio's krijg je meteen een hoofdklasse C. In andere een 3e C.)

Verder kun je alle informatie vinden op verschillende websites. Wat je op deze site kunt vinden is ervaringen, tips, vragen enz.

Veel plezier alvast

Nielz Janssen

28 feb 2005, 10:01
Profiel
Scheidsrechter op C-lijst

Bericht 
Vanaf je 14de kan je als de pupilen cursus volgen. Goed begin want je leert met spelers om gaan en met gepraat van de kant.
Vanaf je 15de kan je de junioren cursus doen wat een mooie opstap is voor de BOS.
Op je 16 kan je de BOS cursus doen en voor de knvb gaan fluiten.
Het niveau per regio verschilt waar je in start.

28 feb 2005, 15:07
Profiel
Bericht 
Bedankt!, ;)
maar kan ik ergens een site vinden waar ik kan zien waar ik de cursussen kan volgen??

28 feb 2005, 19:33
Pierluigi Collina

District: Noord
Groep: 3
Bericht 
<a href="http://www.scheidsrechterswinnen.nl" target="_blank">www.scheidsrechterswinnen.nl </a>(is van de KNVB)

Klik hier om een PB te sturen naar het team jeugdscheidsrechter.nl

Laatst bijgewerkt door Fluitgast op 28 feb 2005, 19:40, in totaal 1 keer bewerkt.

28 feb 2005, 19:39
Profiel WWW
Pierluigi Collina

Bericht 
Kan toch ook gewoon via www.knvb.nl .... als je dat makkelijker vind!

01 maart 2005, 12:33
Profiel WWW
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 7 berichten ]