Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 dec 2018, 00:22

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 14 berichten ] 
Chelsea dient klacht in na 'Rijkaard-incident' 
Auteur Bericht
Pierluigi Collina

Bericht 
Chelsea dient klacht in na 'Rijkaard-incident'

24/2/2005 8 :53

Chelsea is van plan om donderdag een officiële klacht in te dienen bij de UEFA, omdat Barcelona-coach Frank Rijkaard in de rust van het duel in Camp Nou met scheidsrechter Anders Frisk had gesproken.

Na de 2-1 nederlaag in Barcelona weigerden coach José Mourinho en zijn spelers de pers te woord te staan. Woordvoerder Simon Greenberg verspreidde wel een officiële verklaring. 'Allereerst onze excuses dat er geen leden van Chelsea's leiding of spelers willen praten.'

'We zullen bij de UEFA een officiële klacht indienen over een incident dat plaatsvond tijdens de rust. Dit is het enige wat we te melden hebben', aldus Greenberg. Vanwege de persboycot krijgt de Londense club een boete.

Rijkaard ontkende dat hij iets onoirbaars zou hebben gedaan. 'Chelsea overdrijft alles', verdedigde de Amsterdamse trainer zichzelf. 'Ik snap er niets van en ik ben ook heel erg nieuwsgierig wat hun klacht zal zijn. Ze hebben mij zeker niet horen praten.'

'Ik zei (tegen Frisk, red.) Hallo, goed om U weer te zien en zei daarna iets over de wedstrijd, zonder agressief te zijn. Gewoon hallo en niets meer. Chelsea verzint iets dat niet is gebeurd. Nu we het erover hebben lijkt het me nog belachelijker, dan dat ik het eerst vond.'

Bron: vi.nl

24 feb 2005, 12:47
Profiel WWW
Pierluigi Collina

Bericht 
Tsja, lastig te onderzoeken dit. Ik denk dat Chelsea weinig kans maakt...

<!--coloro:green--><span style="color:green"><!--/coloro--><a href="http://www.rotterdamsescheidsrechtersvereniging.nl" target="_blank">Rotterdamse Scheidsrechters Vereniging</a><!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:green--><span style="color:green"><!--/coloro-->"Géén discussie gewoon verder voetballen!!"<!--colorc--></span><!--/colorc-->

24 feb 2005, 12:55
Profiel
Pierluigi Collina

Bericht 
Wat valt er uberhaupt te onderzoeken? Mogen trainers niet met de scheidsrechter praten?

24 feb 2005, 12:56
Profiel WWW
Pierluigi Collina

District: west 1
Groep: club
Bericht 
ik denk ook niet dat hier veel mee gedaan zal worden.

maar ja, mourinho heeft wel vaker iets te zeuren.

Scheidsrechtercoördinator vv de Blokkers

24 feb 2005, 12:57
Profiel WWW
Pierluigi Collina

Bericht 
Chelsea moet niet zo zeuren, maar gewoon voetballen.

Zulke praktijken siert een Engelse club niet.

24 feb 2005, 13:04
Profiel
KNVB Scheidsrechter

Bericht 
dat krijg je met zo'n arrogante man als mourinho....

ook mooi zoals hij die opstellingen noemde....

Nielz Janssen

24 feb 2005, 14:10
Profiel
Pierluigi Collina

Bericht 
Mourinho kijkt arrogant maar volgens mij valt het in werkelijkheid allemaal wel mee...

<!--coloro:green--><span style="color:green"><!--/coloro--><a href="http://www.rotterdamsescheidsrechtersvereniging.nl" target="_blank">Rotterdamse Scheidsrechters Vereniging</a><!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:green--><span style="color:green"><!--/coloro-->"Géén discussie gewoon verder voetballen!!"<!--colorc--></span><!--/colorc-->

24 feb 2005, 14:45
Profiel
Pierluigi Collina

Bericht 
<!--QuoteBegin-Fisherman Bart+do 24 februari 2005, 13:45--><div class='quotetop'>QUOTE(Fisherman Bart @ do 24 februari 2005, 13:45)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--> Mourinho kijkt arrogant maar volgens mij valt het in werkelijkheid allemaal wel mee... <!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Nou, dan doet ie erg goed zijn best om dat te verbergen.
Alles wat ie doet springt de arrogantie vanaf. Het zal best een goede reden hebben hoor. Hij hoort immers zijn team uit de wind te houden, dus voert ie een eigen psychologische oorlog met de tegenstander om zijn spelers een bepaald voordeel te geven in de wedstrijd.

Maar ik vind wel dat hij het een beetje (veel) overdrijft.

24 feb 2005, 14:49
Profiel
Pierluigi Collina

Bericht 
Het is idd weer een beetje apart... Mourinho is een aparte trainer, met zijn nukken en streken, maar aan de andere kant is hij wel een goede trainer.

Ben benieuwd hoe dit verder loopt....

24 feb 2005, 16:12
Profiel
Scheidsrechter op C-lijst

Bericht 
Mourinho wil gewoon gaarg in de pers komen. De reden dat die niet na de wedstrijdt naar de pers ging is om te zorgen dat die meer aandacht krijgt.
Aanklacht zelfde reden die gozer wil aandacht. Tis gewoon een triest geval die alleen maar aandacht wil en niet in de schaduw wil staan.

24 feb 2005, 19:36
Profiel
Pierluigi Collina

Bericht 
Mourinho is altijd wel heel doordacht bezig, hij doet er alles aan om z'n tegenstanders het al voor de aftrap moeilijk te maken. Het is gewoon een verschrikkelijk arrogante kwal die er alles aan doet om de spotlight te staan. Maar ook hij kan te ver gaan. Het is bijvoorbeeld absoluut ongepast om de opstelling van je tegenstander al voor de wedstrijd prijs te geven.

Hoop dan ook dat het volgende week 0-5 wordt. Heel Engeland kotst die club uit, net zoals hier in het oosten Ajax en FC Utrecht uitgekotst worden. Chelsea is ook meer een fabriek dan een voetbalclub.

24 feb 2005, 19:52
Profiel
FIFA scheidsrechter

Bericht 
Chelsea is geen fabriek.... Er is gewoon veel gekocht maar als je ze ziet spelen... ik kan er vaak wel van geniete.. Zoveel goede voetballers bij elkaar....

25 feb 2005, 10:54
Profiel WWW
Pierluigi Collina

Bericht 
<!--QuoteBegin-Enschede+do 24 februari 2005, 18:52--><div class='quotetop'>QUOTE(Enschede @ do 24 februari 2005, 18:52)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--> Mourinho is altijd wel heel doordacht bezig, hij doet er alles aan om z'n tegenstanders het al voor de aftrap moeilijk te maken. Het is gewoon een verschrikkelijk arrogante kwal die er alles aan doet om de spotlight te staan. Maar ook hij kan te ver gaan. Het is bijvoorbeeld absoluut ongepast om de opstelling van je tegenstander al voor de wedstrijd prijs te geven.

Hoop dan ook dat het volgende week 0-5 wordt. Heel Engeland kotst die club uit, net zoals hier in het oosten Ajax en FC Utrecht uitgekotst worden. Chelsea is ook meer een fabriek dan een voetbalclub. <!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Ik vind het jammer voor Robben, maar ik gun het Barcelona ook meer om door te gaan dan Chelsea. Maar dat gevoel komt meer voort uit het feit dat Chelsea, met hun spelersmateriaal, voor geen meter gevoetbald heeft. Vanwege dit soort anti-voetbal mag Chelsea er wat mij betreft meteen uitgegooid worden, zodat we atractief voetballen ploegen overhouden in de Champions League.

25 feb 2005, 10:59
Profiel
Pierluigi Collina

Bericht 
Frisk bevestigt lezing Rijkaard in UEFA-rapport

De UEFA heeft nog steeds geen klacht ontvangen van Chelsea, wel ontving de Europese voetbalbond het wedstrijdrapport van Anders Frisk. De Zweedse arbiter ontkent dat Frank Rijkaard zich niet netjes heeft gedragen.
'Volgens het scheidsrechtersrapport heeft er zich niets aanstootgevends afgespeeld', verklaarde een woordvoerder van de UEFA, die op de vraag of Rijkaard de kleedkamer van de scheidsrechter had bezocht, reageerde: 'Dit wordt stellig ontkend door Anders Frisk.'

'De scheidsrechter verklaart duidelijk wat er tijdens de pauze gebeurde, door te zeggen dat Frank Rijkaard hem groette. De scheidsrechter moet het de UEFA vertellen als een Barcelona-official zich onbehoorlijk heeft gedragen, maar daarover staat niets vermeld in het rapport.'

Chelsea, dat woensdagavond direct na afloop liet weten een klacht in te dienen bij de UEFA, is nog bezig met het opstellen van dat protest. Naar verluidt zullen de Londenaren vrijdagmiddag het schrijven aan de voetbalbond zenden.

Intussen gonst het in de media van speculaties over wat er zich in de tunnel van het Camp Nou heeft afgespeeld. Zo zou er onenigheid zijn geweest tussen Barcelona's assistent-coach Henk ten Cate en de keeperstrainer van Chelsea, Silvino Louro, omdat enkele stafleden van de Engelse club de verkeerde (Barcelona's) kant van de spelerstunnel waren ingelopen.

Andere media meldden dat Ten Cate zelfs Chelsea's coach José Mourinho een trap tegen het achterwerk zou hebben gegeven. Chelsea ontkende dat daar sprake van is geweest. 'Dit incident heeft niet plaatsgevonden en Chelsea kan verzekeren dat dit geen deel zal uitmaken van ons rapport aan de UEFA.'

Klik hier om een PB te sturen naar het team jeugdscheidsrechter.nl

25 feb 2005, 20:57
Profiel
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 14 berichten ]