Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 dec 2018, 21:37

Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Woede en verbijstering na reclamebord-goal 
Auteur Bericht
Pierluigi Collina

Bericht 
<!--QuoteBegin-Martin. A+wo 23 februari 2005, 10:01--><div class='quotetop'>QUOTE(Martin. A @ wo 23 februari 2005, 10:01)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--> Ja dat blijft altijd de vraag. Ik zie wel eens dat er een overtreding wordt gemaakt voor de ogen van een ass. scheids die ik zou bestraffen met geel of rood en dan heeft de ass. scheids het zogenaamd niet gezien. Tja wat moet je daar dan van denken. Ik denk dat er ass. scheidsen zijn die liever hun mond houden dan dat ze hun verantwoordelijkheid durven nemen wat het spel natuurlijk erg ten nadele komt <!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Ik zou hierover wel eens de mening willen horen van een betaald voetbal scheidsrechter. Misschien dat er bepaalde afspraken worden gemaakt, waardoor de assistent het aan de scheidsrechter over laat.

Maar de vierde official heeft als taak de scheidsrechter te controleren in zulke gevallen. Deze is dus ook ernstig te kort geschoten!!

23 feb 2005, 11:06
Profiel
Pierluigi Collina

Bericht 
<!--QuoteBegin-Tommy+wo 23 februari 2005, 10:06--><div class='quotetop'>QUOTE(Tommy @ wo 23 februari 2005, 10:06)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--> <!--QuoteBegin-Martin. A+wo 23 februari 2005, 10:01--><div class='quotetop'>QUOTE(Martin. A @ wo 23 februari 2005, 10:01)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--> Ja dat blijft altijd de vraag. Ik zie wel eens dat er een overtreding wordt gemaakt voor de ogen van een ass. scheids die ik zou bestraffen met geel of rood en dan heeft de ass. scheids het zogenaamd niet gezien. Tja wat moet je daar dan van denken. Ik denk dat er ass. scheidsen zijn die liever hun mond houden dan dat ze hun verantwoordelijkheid durven nemen wat het spel natuurlijk erg ten nadele komt <!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Ik zou hierover wel eens de mening willen horen van een betaald voetbal scheidsrechter. Misschien dat er bepaalde afspraken worden gemaakt, waardoor de assistent het aan de scheidsrechter over laat.

Maar de vierde official heeft als taak de scheidsrechter te controleren in zulke gevallen. Deze is dus ook ernstig te kort geschoten!! <!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Jah Tommy dat klopt.. de 4e man heeft dan inderdaad zijn werk niet bepaald goed gedaan... Misschien zat hij net even niet op te letten!? Dat er zulke afspraken worden gemaakt? GEEN Idee..

23 feb 2005, 11:09
Profiel WWW
Pierluigi Collina

Bericht 
<!--QuoteBegin-Tommy+wo 23 februari 2005, 10:06--><div class='quotetop'>QUOTE(Tommy @ wo 23 februari 2005, 10:06)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->

Maar de vierde official heeft als taak de scheidsrechter te controleren in zulke gevallen. Deze is dus ook ernstig te kort geschoten!! <!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Dat weet je niet, want een 4e official moet ook de banken in de gaten houden of iedereen zich daar wel aan de regels houdt en was hij misschien op dat moment net even mee bezig. Een trainer die buiten de zone stapt, kan ik me voorstellen dat hij dan niet naar de spelsituatie kijkt. En dan kan hij dus ook de scheidsrechter niet controleren.

Klik hier om een PB te sturen naar het team jeugdscheidsrechter.nl

23 feb 2005, 12:13
Profiel
Pierluigi Collina

Bericht 
Ik ben het wel met Martin eens over die assistenten. Ik vind (ook in het betaald voetbal) dat de assistenten zich nog teveel gedragen als grensrechters in plaats van assistent-scheidsrechters. Wat mij betreft mag de KNVB daar best proberen verandering in te brengen.

23 feb 2005, 13:23
Profiel WWW
Pierluigi Collina

Bericht 
<!--QuoteBegin-Freek+wo 23 februari 2005, 12:23--><div class='quotetop'>QUOTE(Freek @ wo 23 februari 2005, 12:23)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--> Ik ben het wel met Martin eens over die assistenten. Ik vind (ook in het betaald voetbal) dat de assistenten zich nog teveel gedragen als grensrechters in plaats van assistent-scheidsrechters. Wat mij betreft mag de KNVB daar best proberen verandering in te brengen. <!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Kun je hier naar jouw mening misschien een uitleg over geven Freek??

23 feb 2005, 14:11
Profiel WWW
Pierluigi Collina

Bericht 
<!--QuoteBegin-PSdoubleU+wo 23 februari 2005, 13:11--><div class='quotetop'>QUOTE(PSdoubleU @ wo 23 februari 2005, 13:11)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--> <!--QuoteBegin-Freek+wo 23 februari 2005, 12:23--><div class='quotetop'>QUOTE(Freek @ wo 23 februari 2005, 12:23)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--> Ik ben het wel met Martin eens over die assistenten. Ik vind (ook in het betaald voetbal) dat de assistenten zich nog teveel gedragen als grensrechters in plaats van assistent-scheidsrechters. Wat mij betreft mag de KNVB daar best proberen verandering in te brengen. <!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Kun je hier naar jouw mening misschien een uitleg over geven Freek?? <!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Meer verantwoordelijkheid bij de assistenten neerleggen!!

Dat ze niet alleen meelopen met een scheidsrechter, maar dan ze ook meer assisteren.

23 feb 2005, 14:17
Profiel
Pierluigi Collina

Bericht 
Precies Tommy. De assistenten kunnen volgens mij veel meer assisteren wat betreft het signaleren van overtredingen, het geven van kaarten etc etc.

23 feb 2005, 16:32
Profiel WWW
Pierluigi Collina

Bericht 
Ok bedankt, ik snapte het nml niet helemaal..

23 feb 2005, 16:41
Profiel WWW
Pierluigi Collina

Bericht 
Om maar weer eens on-topic te komen: ;)

Blunderende arbiter geschorst
De Braziliaanse voetbalbond heeft scheidsrechter Jose Francisco de
Oliveira geschorst, omdat hij een doelpunt heeft toegekend dat geen
doelpunt was.

In werkelijkheid belandde de bal via een reclamebord naast het doel in het zijnet. Het
voorval vond plaats in het duel tussen Atletico Paranaense en Imperio (2-2).

Bron: seoenschede.nl

Laatst bijgewerkt door Freek op 23 feb 2005, 17:18, in totaal 1 keer bewerkt.

23 feb 2005, 17:17
Profiel WWW
Pierluigi Collina

Bericht 
<!--QuoteBegin-Freek+wo 23 februari 2005, 16:17--><div class='quotetop'>QUOTE(Freek @ wo 23 februari 2005, 16:17)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--> Om maar weer eens on-topic te komen: ;)

Blunderende arbiter geschorst
De Braziliaanse voetbalbond heeft scheidsrechter Jose Francisco de
Oliveira geschorst, omdat hij een doelpunt heeft toegekend dat geen
doelpunt was.

In werkelijkheid belandde de bal via een reclamebord naast het doel in het zijnet. Het
voorval vond plaats in het duel tussen Atletico Paranaense en Imperio (2-2).

Bron: seoenschede.nl <!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
De stand van de wedstrijd wordt niet meer aangepast neem ik aan?

Als ik de Braziliaanse bond was zou ik de wedstrijd over laten spelen.

23 feb 2005, 17:21
Profiel
Pierluigi Collina

Bericht 
Als hij het nou echt zo heeft waargenomen, vind ik het erg lullig dat hij geschorst word, maar aan de andere kant.. tsjah is het toch wel logisch, omdat een scheidsrechter zo'n grote fout eigenlijk gewoon niet mag maken..

23 feb 2005, 17:25
Profiel WWW
Pierluigi Collina

Bericht 
<!--QuoteBegin-Tommy+wo 23 februari 2005, 17:21--><div class='quotetop'>QUOTE(Tommy @ wo 23 februari 2005, 17:21)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--> Als ik de Braziliaanse bond was zou ik de wedstrijd over laten spelen. <!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Een moeilijke vraag wat je hiermee moet.

Ik denk dat ik het niet zou laten overspelen, hoe vervelend het ook is.

Anders kun je wel bezig blijven namelijk,
- als een bal voor de lijn stuitert maar de scheidsrechter geeft een doelpunt?
- als de bal achter de lijn was en de scheidsrechter geeft geen doelpunt?
- als de speler die scoorde buitenspel stond wat niet gezien werd?

etc etc

Je zult dan als voetbalbond een lijn moeten trekken wat je wel en niet laat overspelen. En volgens mij is het het makkelijkste om die lijn te trekken bij: niks overspelen. Anders houd je altijd twijfelgevallen en discussies. Als je aangeeft dat een wedstrijd nooit overgespeeld wordt vanwege een spelregelteschnische fout dan maak je meteen een einde aan alle discussies.

23 feb 2005, 17:29
Profiel WWW
Pierluigi Collina

Bericht 
<!--QuoteBegin-Freek+wo 23 februari 2005, 16:29--><div class='quotetop'>QUOTE(Freek @ wo 23 februari 2005, 16:29)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--> Ik denk dat ik het niet zou laten overspelen, hoe vervelend het ook is.

Anders kun je wel bezig blijven namelijk,
- als een bal voor de lijn stuitert maar de scheidsrechter geeft een doelpunt?
- als de bal achter de lijn was en de scheidsrechter geeft geen doelpunt?
- als de speler die scoorde buitenspel stond wat niet gezien werd?

etc etc

Je zult dan als voetbalbond een lijn moeten trekken wat je wel en niet laat overspelen. En volgens mij is het het makkelijkste om die lijn te trekken bij: niks overspelen. Anders houd je altijd twijfelgevallen en discussies. Als je aangeeft dat een wedstrijd nooit overgespeeld wordt vanwege een spelregelteschnische fout dan maak je meteen een einde aan alle discussies. <!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Ik denk dat je wel gelijk hebt.

Uiteindelijk kunnen clubs hier (regelmentair) ook niet over reclameren bij de bond.
Er kan alleen protest ingediend worden als er zaken fout gegaan zijn bij het wisselen van spelers.

24 feb 2005, 10:44
Profiel
Pierluigi Collina

Bericht 
<!--QuoteBegin-Martin. A+wo 23 februari 2005, 11:01--><div class='quotetop'>QUOTE(Martin. A @ wo 23 februari 2005, 11:01)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--> Ja dat blijft altijd de vraag. Ik zie wel eens dat er een overtreding wordt gemaakt voor de ogen van een ass. scheids die ik zou bestraffen met geel of rood en dan heeft de ass. scheids het zogenaamd niet gezien. Tja wat moet je daar dan van denken. Ik denk dat er ass. scheidsen zijn die liever hun mond houden dan dat ze hun verantwoordelijkheid durven nemen wat het spel natuurlijk erg ten nadele komt <!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Martin,

Dat is dan geen assistent maar een lijncrimineel. ;)

24 feb 2005, 11:40
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 29 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2