Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 dec 2018, 00:22

Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Woede en verbijstering na reclamebord-goal 
Auteur Bericht
Pierluigi Collina

Bericht 
21/2/2005 17:39

Atlético Paranaense heeft de koppositie in het Campeonato Paranaense op een wel heel wonderbaarlijke wijze weten vast te houden. Atlético speelde met 2-2 gelijk tegen nummer laatst Império do Futebol en dankte het punt aan een doelpunt dat geen doelpunt was.
Ruim een kwartier voor tijd schoot William de bal op aangeven van Jorge Henrique namelijk naast, waarna de bal via een reclamebord terugstuiterde. Scheids- en grensrechter zagen dat echter anders, wezen naar de middenstip en telden de goal: 2-2.

De spelers van Império reageerden verbijsterd en woest tegelijk en probeerden arbiter José Francisco de Oliveira ervan te overtuigen dat hij het mis had. Wat niet lukte. Na een onderbreking van vijf minuten werd het duel hervat, gescoord werd er niet meer.

Het voorval is niet uniek. Op 13 september 1978 overkwam Ajax iets vergelijkbaars in Bilboa tegen Athletic. In de heenwedstrijd in de eerste ronde van de UEFA Cup schoot invaller Vidal via het zijnet naast, waarna de bal via een betonnen rand in de handen van doelman Piet Schrijvers stuiterde.

De Duitse scheidsrechter Horstmann verbaasde vriend en vijand door een doelpunt te zien in Vidals uithaal. Ook Horstmann is ondanks hevig protest van de Amsterdammers niet te vermurwen, wat tot hilarische vreugdetaferelen leidt bij de aanhang van de Basken achter het doel van Schrijvers.

VI-fotograaf Robert Collette wist het schot naast vast te leggen op een foto maar ondanks het bewijs bleef de uitslag staan. In Amsterdam maakte Ajax de schade goed door met 3-0 te winnen en door te gaan naar de tweede ronde van de UEFA Cup.

22 feb 2005, 15:53
Profiel
Pierluigi Collina

Bericht 
Heb het idd gelezen op de site van VI.nl. Zijn rare situaties...

22 feb 2005, 16:36
Profiel
Pierluigi Collina

Bericht 
Over blunders gesproken....

22 feb 2005, 16:38
Profiel WWW
Scheidsrechter op C-lijst

Bericht 
Ik heb het een keer meegemaakt in de zaal. Er werd een penalty genomen en de scheidsrechter kon niet zien of de bal zat, of dat hij naast was. Toen hebben ze de penalty over genomen. Iedereen meende dat hij/zij het goed gezien had, maar de scheids wist het niet....Overnemen zei hij, uiteindelijk scoorde de ploeg wel uit de penalty

22 feb 2005, 16:40
Profiel
Pierluigi Collina

Bericht 
Ruim een kwartier voor tijd schoot William de bal op aangeven van Jorge Henrique namelijk naast, waarna de bal via een reclamebord terugstuiterde.

Hoe kan hij hier een doelpunt in zien? Anders beweegt het hele net toch?

In de heenwedstrijd in de eerste ronde van de UEFA Cup schoot invaller Vidal via het zijnet naast, waarna de bal via een betonnen rand in de handen van doelman Piet Schrijvers stuiterde.
De Duitse scheidsrechter Horstmann verbaasde vriend en vijand door een doelpunt te zien in Vidals uithaal.

Ook Hier: Hoe kan de scheids hier een doepunt in zien? De keeper heeft de bal toch in zijn handen?

<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro--><!--sizeo:7--><span style="font-size:36pt;line-height:100%"><!--/sizeo--><!--fonto:Geneva--><span style="font-family:Geneva"><!--/fonto-->Kan Iemand Mij Deze 2 Verschijnselen Uitleggen???<!--sizec--></span><!--/sizec--><!--colorc--></span><!--/colorc--><!--fontc--></span><!--/fontc-->

Laatst bijgewerkt door PSdoubleU op 22 feb 2005, 17:42, in totaal 1 keer bewerkt.

22 feb 2005, 17:42
Profiel WWW
Pierluigi Collina

District: west 1
Groep: club
Bericht 
ik denk dat je dan de desbetreffende scheidsrechters moet hebben.

ik denk dat wij geen van allen dit begrijpen

Scheidsrechtercoördinator vv de Blokkers

22 feb 2005, 19:48
Profiel WWW
Pierluigi Collina

Bericht 
<!--QuoteBegin-refereewals+di 22 februari 2005, 18:48--><div class='quotetop'>QUOTE(refereewals @ di 22 februari 2005, 18:48)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--> ik denk dat je dan de desbetreffende scheidsrechters moet hebben.

ik denk dat wij geen van allen dit begrijpen <!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Er al toch wel iemand dit een beetje kunnen begrijpen..?

22 feb 2005, 22:17
Profiel WWW
Pierluigi Collina

Bericht 
<!--QuoteBegin-PSdoubleU+di 22 februari 2005, 22:17--><div class='quotetop'>QUOTE(PSdoubleU @ di 22 februari 2005, 22:17)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--> <!--QuoteBegin-refereewals+di 22 februari 2005, 18:48--><div class='quotetop'>QUOTE(refereewals @ di 22 februari 2005, 18:48)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--> ik denk dat je dan de desbetreffende scheidsrechters moet hebben.

ik denk dat wij geen van allen dit begrijpen <!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Er al toch wel iemand dit een beetje kunnen begrijpen..? <!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Niet dus. :rolleyes:

22 feb 2005, 22:51
Profiel
Scheidsrechter op C-lijst

Bericht 
Jah wel hoor de gok maffia snapt het vast en zker :P .

22 feb 2005, 22:59
Profiel
Pierluigi Collina

Bericht 
<!--QuoteBegin-Geertje+di 22 februari 2005, 14:53--><div class='quotetop'>QUOTE(Geertje @ di 22 februari 2005, 14:53)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--> Atlético speelde met 2-2 gelijk tegen nummer laatst Império do Futebol en dankte het punt aan een doelpunt dat geen doelpunt was.
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Als je de wedstrijd naar je hand wilt zetten als scheidsrechter, dan moet je het toch iets minder opvallend doen.

Er is toch ook nog een assistent en een vierde official die de scheidsrechter hier op aan moeten spreken?

Vreemde zaak hoor.
Toch maar even de bankrekening van meneer José Francisco de Oliveira controleren lijkt me.

23 feb 2005, 08:45
Profiel
Pierluigi Collina

Bericht 
<!--QuoteBegin-Tommy+wo 23 februari 2005, 07:45--><div class='quotetop'>QUOTE(Tommy @ wo 23 februari 2005, 07:45)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--> <!--QuoteBegin-Geertje+di 22 februari 2005, 14:53--><div class='quotetop'>QUOTE(Geertje @ di 22 februari 2005, 14:53)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--> Atlético speelde met 2-2 gelijk tegen nummer laatst Império do Futebol en dankte het punt aan een doelpunt dat geen doelpunt was.
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Als je de wedstrijd naar je hand wilt zetten als scheidsrechter, dan moet je het toch iets minder opvallend doen.

Er is toch ook nog een assistent en een vierde official die de scheidsrechter hier op aan moeten spreken?

Vreemde zaak hoor.
Toch maar even de bankrekening van meneer José Francisco de Oliveira controleren lijkt me. <!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Haha inderdaad.. niet eens echt aan gedacht.. De grensrechter staat ook relatief dicht bij dus die zal het ook wel gezien moeten hebben...

PSW

23 feb 2005, 10:39
Profiel WWW
Pierluigi Collina

Bericht 
<!--QuoteBegin-PSdoubleU+wo 23 februari 2005, 09:39--><div class='quotetop'>QUOTE(PSdoubleU @ wo 23 februari 2005, 09:39)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->
Haha inderdaad.. niet eens echt aan gedacht.. De grensrechter staat ook relatief dicht bij dus die zal het ook wel gezien moeten hebben...

PSW <!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Je weet niet aan welke kant van het doel de bal is langs gegaan. Als hij aan de verste zijde van het doel is langs gegaan van de ass. scheids dan heeft denk ik de scheidsrechter een beter beeld.

Klik hier om een PB te sturen naar het team jeugdscheidsrechter.nl

23 feb 2005, 10:43
Profiel
Pierluigi Collina

Bericht 
<!--QuoteBegin-Martin. A+wo 23 februari 2005, 09:43--><div class='quotetop'>QUOTE(Martin. A @ wo 23 februari 2005, 09:43)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--> Je weet niet aan welke kant van het doel de bal is langs gegaan. Als hij aan de verste zijde van het doel is langs gegaan van de ass. scheids dan heeft denk ik de scheidsrechter een beter beeld. <!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Hmm.. waarom denk ik daar niet aan :P Dat beeld heb ik waarschijnlijk niet zo snel voor me nu ik hiero op school zit :P Daar heb je idd gelijk in Martin (Alweer :P) Maar jah i kan het me gewoon niet goewd voorstellen dat geen van de (ass) scheidrechters het heeft gezien..

23 feb 2005, 10:58
Profiel WWW
Pierluigi Collina

Bericht 
Ja dat blijft altijd de vraag. Ik zie wel eens dat er een overtreding wordt gemaakt voor de ogen van een ass. scheids die ik zou bestraffen met geel of rood en dan heeft de ass. scheids het zogenaamd niet gezien. Tja wat moet je daar dan van denken. Ik denk dat er ass. scheidsen zijn die liever hun mond houden dan dat ze hun verantwoordelijkheid durven nemen wat het spel natuurlijk erg ten nadele komt

Klik hier om een PB te sturen naar het team jeugdscheidsrechter.nl

23 feb 2005, 11:01
Profiel
Pierluigi Collina

Bericht 
<!--QuoteBegin-Martin. A+wo 23 februari 2005, 10:01--><div class='quotetop'>QUOTE(Martin. A @ wo 23 februari 2005, 10:01)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--> Ja dat blijft altijd de vraag. Ik zie wel eens dat er een overtreding wordt gemaakt voor de ogen van een ass. scheids die ik zou bestraffen met geel of rood en dan heeft de ass. scheids het zogenaamd niet gezien. Tja wat moet je daar dan van denken. Ik denk dat er ass. scheidsen zijn die liever hun mond houden dan dat ze hun verantwoordelijkheid durven nemen wat het spel natuurlijk erg ten nadele komt <!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Is dat dan een neutrale assistent scheids?? Vast niet, want die durven vast wel de verantwoordelijkheid hiervoor te nemen.. Met club ass. scheidsen heb je dat probleem inderdaad wel!! <_<

23 feb 2005, 11:03
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 29 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende