Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 dec 2018, 00:23

Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Een zwarte scheids? Die doden ze 
Auteur Bericht
Pierluigi Collina

Bericht 
Eto'o: 'Een zwarte scheids? Die doden ze'

De Spaanse anti-geweldscomissie is donderdag een onderzoek gestart naar het wangedrag van supporters van Real Zaragoza, die afgelopen zaterdag Barcelona's Samuel Eto'o met apengejoel hadden uitgejouwd en met pinda's hadden bekogeld.
De commissie is een overheidsinstantie. Deze besloot een onderzoek in te stellen na verklaringen van veiligheidsmensen die werkten in stadion La Romareda.

Bij elke balaanname kreeg Eto'o de beruchte kreten te horen. Reden voor de Kameroener om na het maken van de 3-0 zelf demonstratief te dansen als een aap, inclusief bijhorende apengeluiden. 'Ik danste als een aap, omdat ze me behandelden als een aap', verklaarde Eto'o na afloop strijdlustig.

Scheidsrechter Fernando Carmona Mendez noteerde in zijn wedstrijdverslag niets van de oerwoudgeluiden. Volgens hem was er niets abnormaals aan de hand, zodat de Spaanse bond (RFEF) geen onderzoek instelde. Eerder dit seizoen legde de RFEF Atlético Madrid en Albacete geldboetes op van respectievelijk zeshonderd en driehonderd euro vanwege het wangedrag van supporters.

Eto'o hield zijn mond niet dicht. 'Een zwarte als scheidsrechter zoals in Engeland? Hier? Als er één zou zijn, dan zouden ze hem vermoorden. Scheidsrechters zijn sowieso al niet geliefd, maar gehaat. En als ze dan ook nog eens zwart zouden zijn, dan kun je raden wat er gebeurt', klonk de Afrikaans voetballer van het jaar provocerend.

Hij kreeg bijval van scheidsrechter Eduardo Iturralde Gonzalez. 'De mensen die het probleem moeten aanpakken, doen er niets aan. Dus is het een groot probleem. Natuurlijk hoor ik dat soort geluiden als ik op het veld sta. Je hoort er alles. En ik zeg je één ding: de dag dat er een zwarte speler besluit om van het veld te lopen, ga ik met hem mee.'

Klik hier om een PB te sturen naar het team jeugdscheidsrechter.nl

18 feb 2005, 00:01
Profiel
FIFA scheidsrechter

Bericht 
Hij zegt het wel...

Maar zal hij echt meelopen van het veld?

18 feb 2005, 00:59
Profiel WWW
Pierluigi Collina

Bericht 
<!--QuoteBegin-Martin. A+do 17 februari 2005, 23:01--><div class='quotetop'>QUOTE(Martin. A @ do 17 februari 2005, 23:01)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--> Eerder dit seizoen legde de RFEF Atlético Madrid en Albacete geldboetes op van respectievelijk zeshonderd en driehonderd euro vanwege het wangedrag van supporters.
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Bij deze enorme hoge boetes zullen clubs wel schrikken denk ik en voortaan proberen hun supporters in bedwang te houden. :blink:
Een gemiddelde voorzitter in Spanje heeft dit soort bedragen als klein geld in zijn broekzak zitten. :P

Het is wel duidelijk dat de Spaanse bond flink boter op zijn hoofd heeft met dit soort belachelijke acties. Het lijkt er inderdaad niet op dat de genen die er iets aan moeten doen ook werkelijk tot actie overgaan. :angry:

18 feb 2005, 09:40
Profiel
Pierluigi Collina

Bericht 
De Spaanse voetbalbond moet er wel wat aan gaan doen... Helemaal om Etoo een grote voetballer is en die kan veel veroorzaken.

Misschien moeten ze wat gaan doen met het "Stand Up, Speak Up" van Thierry Henry. Ik hoop dat die scheidsrechter dan ook de woorden durft om te zetten in daden...

18 feb 2005, 15:17
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 4 berichten ]