Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 12 dec 2017, 20:09

Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 
Scheidsrechter Van den Bergen voelde zich niet meer prettig 
Auteur Bericht
Pierluigi Collina

District: West 1
Groep: JC Za + G Zo
Bericht Scheidsrechter Van den Bergen voelde zich niet meer prettig
Scheidsrechter Van den Bergen voelde zich niet meer prettig op het veld

Sjarco van den Bergen (24) beleefde niet de zaterdag waarop hij had gehoopt. De scheidsrechter uit Vogelwaarde legde het duel in de eerste klasse C tussen LRC – uit Leerdam – en Sliedrecht zo’n zeven minuten voor rust stil, om na het uitspelen van de eerste helft definitief te staken. De reden: na een opstootje voelde de Zeeuw zich niet meer prettig op het veld.

Er waren 38 minuten gespeeld in Leerdam, toen Van den Bergen een vrije trap aan Sliedrecht gaf. Bij de thuisploeg waren ze het daar niet mee eens. ,,Er kwam commentaar. Daarop gaf ik een speler van LRC rood, vanwege een beledigende opmerking.’’ Wat de speler in kwestie precies zei, wil de arbiter niet herhalen. ,,Maar ik was erdoor geraakt.’’

Tot die rode kaart was er niets aan de hand, maar daarna sloeg de sfeer volgens Van den Bergen volledig om. ,,Die speler was zo boos, dat-ie door anderen bij me weggehouden moest worden. Dat kwam heel bedreigend over.’’ Zo bedreigend zelfs dat hij een afkoelingsperiode nodig vond. ,,Ik moest even bijkomen.’’

Bij het verlaten van het veld ging het opnieuw mis, vertelt de scheidsrechter. ,,Toen kwam ook de trainer van LRC boos op me af. Hij is een grote man, ik zelf niet. Dat hij zo dicht op me kwam staan en bleef schreeuwen, gaf ook geen fijn gevoel.’’ Daarom besloot de Zeeuws-Vlaming ook hem van het veld te verwijderen.

Met tien tegen elf en zonder LRC-trainer werden de laatste zeven minuten van de eerste helft vervolgens uitgespeeld. ,,Dat ging prima, er is geen fout woord meer gevallen.’’ Toch koos Van den Bergen er in de rust alsnog voor definitief te staken. ,,Mijn gevoel was niet goed. En ik had tijdens de afkoelingsperiode al aangegeven dat ik alleen verder zou gaan als ik me goed voelde.’’

Bron: https://www.pzc.nl/amateurvoetbal/schei ... ~a525d1d7/

Omdat scheidsrechter zijn naast een hobby ook een vak is, en vakkennis kun je trainen waarmee je ook je eigen prestaties verbetert.
Like de pagina om op de hoogte te blijven: https://www.facebook.com/scheidsrechtersvak/

05 dec 2017, 16:04
Profiel
Pierluigi Collina

Bericht Re: Scheidsrechter Van den Bergen voelde zich niet meer pret
Prima beslissing.
Sterkte voor deze man.

06 dec 2017, 21:54
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 2 berichten ]