Switch to full style
Al het nieuws wat betreft scheidsrechters kun je hier plaatsen en lezen.
Plaats een reactie

Wedstrijd tussen Marënheem en IJsselstreek gestaakt

12 okt 2017, 08:43

De amateurwedstrijd tussen Mariënheem en IJsselstreek in de 5e klasse F is zondag gestaakt, nadat de keeper van bezoekende ploeg de scheidsrechter in het gezicht spuugde.

Het incident gebeurde naar aanleiding van opgelopen irritaties bij de keeper. Hij begon te vloeken, omdat de scheidsrechter niet had gezien dat een speler van zijn team met een hoofdblessure op het veld lag. De goalie kreeg geel, schold de arbiter nogmaals uit, kreeg rood, en besloot daarop bij het verlaten van het veld in het gezicht van de wedstrijdleider te spugen. De arbiter accepteerde dit niet, en staakte per direct de wedstrijd.

Het was een zeer bewuste keuze van scheidsrechter Alwie Grob. "Er werden scheldwoorden uitgesproken die te grof zijn om te herhalen, en die ik erg persoonlijk opvatte. Ik besloot deze speler met rood van het veld te sturen, waarna ik werd bespuugd", legt Grob uit. "Om de sfeer op het veld niet te verpesten en de spelers voor zichzelf te beschermen, besloot ik de wedstrijd te staken."

Mariënheem-trainer Dave Kok spreekt van een erg vervelend einde van een de wedstrijd waar ze met nog vijf minuten te gaan, met 1-0 voorstonden. "Ik snap de beslissing van de arbiter, maar het is wel erg jammer. Het liefst had ik de wedstrijd uitgespeeld zien worden."

Bron: http://www.rtvoost.nl/voetbal/amateurvo ... g.facebook

Re: Wedstrijd tussen Marënheem en IJsselstreek gestaakt

12 okt 2017, 14:56

Spugen (in het gezicht) is echt het "smerigste" wat je maar kan verzinnen.......

Respect voor de SR dat hij zo heeft gehandeld.
NB. Ik had hem denk ik een "linkse directe op zijn kaak" gegeven :wink:

Re: Wedstrijd tussen Marënheem en IJsselstreek gestaakt

12 okt 2017, 17:05

E.S. schreef:Spugen (in het gezicht) is echt het "smerigste" wat je maar kan verzinnen.......

Dat ben ik met je eens!
Plaats een reactie