Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 nov 2018, 15:13

Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 
Spelers RKJVV belagen scheidsrechter tijdens kampioenswedstr 
Auteur Bericht
Pierluigi Collina

District: West 1
Groep: JC Za + G Zo
Bericht Spelers RKJVV belagen scheidsrechter tijdens kampioenswedstr
Een scheidsrechter is zaterdagmiddag belaagd door spelers van voetbalclub RKJVV uit Den Bosch. Dat gebeurde tijdens een kampioenswedstrijd tussen RKJVV 5 en Oirschot Vooruit 6. De tuchtcommissie van de KNVB start een grondig onderzoek naar de mishandeling.

De wedstrijd werd gespeeld op neutraal terrein, op een veld van VV Haarsteeg in Vlijmen. Na twee rode kaarten liep de situatie uit de hand.

"De scheidsrechter kreeg meerdere spelers om zich heen", zag de trainer van Oirschot Vooruit. "Dat kwam dreigend over. Omdat het bijna rust was, besloot de scheidsrechter een afkoelperiode in te lassen."

'Acht man'
De trainer van Oirschot Vooruit meent dat de scheidsrechter werd geschopt en geslagen toen hij van het veld liep. "Ik heb dat met mijn eigen ogen gezien, ik schat door ongeveer acht man."

"Dat is zeker niet waar", reageert trainer Fouat Zengin namens RKJVV. "Die jongen heeft een duw in zijn rug gehad, meer niet. Hij kan maandag gewoon weer gaan werken."

Geen ambulance nodig
De politie werd opgeroepen naar Vlijmen, een ambulance was niet nodig. "De scheidsrechter maakt het goed, hij is wel geschrokken", zegt een woordvoerder van de KNVB. "Een scheidsrechter aanraken gaat natuurlijk veel te ver. Wij gaan grondig uitzoeken wat daar precies is gebeurd."

Zengin zegt dat zijn team alle medewerking zal verlenen aan het onderzoek.

De voorzitter van RKJVV heeft namens de club excuses aangeboden aan de scheidsrechter. De wedstrijd is gestaakt en Oirschot Vooruit is volgens de club zelf tot winnaar uitgeroepen.

Bron: http://www.omroepbrabant.nl/?news/26510 ... trijd.aspx

Omdat scheidsrechter zijn naast een hobby ook een vak is, en vakkennis kun je trainen waarmee je ook je eigen prestaties verbetert.
Like de pagina om op de hoogte te blijven: https://www.facebook.com/scheidsrechtersvak/

20 mei 2017, 22:17
Profiel
Scheidsrechter op B-lijst

District: West II
Groep: Za Jeugd D
Bericht Re: Spelers RKJVV belagen scheidsrechter tijdens kampioenswe
MrWrong schreef:

"Dat is zeker niet waar", reageert trainer Fouat Zengin namens RKJVV. "Die jongen heeft een duw in zijn rug gehad, meer niet. Hij kan maandag gewoon weer gaan werken."

Ja, want een duw in de rug aan de scheidsrechter geven is normaal. Deze trainer is glashard aan het liegen, bestaat wat mij betreft geen enkele twijfel over.

Eneeh, ik mag het eigenlijk niet zeggen, maar doe het lekker toch: zoek maar eens op wat voor spelers er in dat team zitten.

22 mei 2017, 00:09
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 2 berichten ]