Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 okt 2018, 00:30

Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Engelse toparbiter Clattenburg vertrekt naar Saudi-Arabië 
Auteur Bericht
Scheidsrechter op A-lijst

District: West II
Bericht Engelse toparbiter Clattenburg vertrekt naar Saudi-Arabië
Wat vinden we hier van? Puur voor het geld/bestuurlijke carrière gekozen terwijl de sportieve carrière nu wel over is. Ook einde CL denk ik, zou die wel bij de FIFA kunnen blijven fluiten?
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Toparbiter Mark Clattenburg verlaat de Premier League en wordt in Saudi-Arabië hoofd van de scheidsrechterscommissie. Dat maakte de voetbalbond van Saudi-Arabië donderdag tijdens een persconferentie bekend.
Clattenburg floot vorig jaar de finales van het EK, de Champions League en de FA Cup. Naar verluidt vertrekt hij al voor de volgende speelronde van de Premier League uit Engeland. Komend weekend wordt er alleen in de FA Cup gespeeld.

De 41-jarige Clattenburg heeft twaalf jaar lang op het hoogste niveau in Engeland gefloten. Hij debuteerde al op 25-jarige leeftijd op een lager profniveau.

Anderhalve maand geleden vertelde Clattenburg in een interview met persbureau AP al dat hij openstond voor een vertrek uit Engeland. "Ik heb nog geen aanbieding gekregen, maar als er een aanbod komt uit China dan zal ik dat zeker overwegen."

Howard Webb was tot voor kort hoofd van de scheidsrechterscommissie in Saudi-Arabië. De Engelsman was arbiter tijdens de WK-finale in 2010 tussen Spanje en Nederland.

Webb diende volgens lokale media zijn ontslag in bij de voetbalbond van Saudi-Arabië na een geschil over het aantal buitenlandse arbiters dat in het land mag fluiten.

Scheidsrechtersbond
De Engelse scheidsrechtersbond roemt Clattenburg in een verklaring: "Hij is van grote waarde geweest voor het Engelse voetbal en we hopen dat hij een inspiratie zal zijn voor beginnende scheidsrechters."

De bond begrijpt de beslissing van Clattenburg om naar het Midden-Oosten te trekken. "Het bevestigt ook hoe hoog onze scheidsrechters wereldwijd staan aangeschreven."

16 feb 2017, 16:40
Profiel
Pierluigi Collina

District: Oost
Bericht Re: Engelse toparbiter Clattenburg vertrekt naar Saudi-Arabi
Waarom zou een voetballer wel voor het geld mogen kiezen en een SR niet?

https://www.facebook.com/pjtuil

16 feb 2017, 16:43
Profiel WWW
Scheidsrechter op A-lijst

District: West II
pjee schreef:
Waarom zou een voetballer wel voor het geld mogen kiezen en een SR niet?

Het mag wel, ieder zijn eigen keuze natuurlijk. Maar ik stel dezelfde vraag bij voetballers die naar China/het midden oosten vertrekken maar die discussie is niet zo heel relevant op dit forum, nu het bij een scheidsrechter gebeurd is die dat wel.

Ik kan me heel goed voorstellen dat je op dit soort aanbiedingen in gaat als het (bijna) einde carrière is. Clattenburg is "pas" 41 en heeft zowel in Europa als in Engeland nog meerdere jaren te gaan. Sportief is het zo'n enorme stap achteruit, dat je dat wel moet kunnen. Financieel zal die er vast op vooruit gaan maar ik weet niet of dat het wel waard zou zijn voor mij al heb ik natuurlijk makkelijk praten. Ik hoef die keuze waarschijnlijk nooit te maken.

16 feb 2017, 21:09
Profiel
Pierluigi Collina

District: Oost
óf nog 5 jaar op hoog niveau fluiten en dan maar afwachten of er nog iemand op je zit te wachten óf nu de stap maken de rest van je leven gebakken zitten met een goede carrière. Tja, hij kiest kennelijk voor de "zekerheid", ik kan hem geen ongelijk geven. En al zou ik dat kunnen, het is helemaal zijn eigen keuze, net als voor voetballers, ik vel daar geen oordeel over mag iedereen lekker zelf beslissen toch. Als je je eigen weg niet uitstippelt doet een ander dat voor je en dan weet je nooit waar je terecht komt!

20 feb 2017, 10:08
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 4 berichten ]