Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 nov 2018, 15:10

Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 
Time's up 
Auteur Bericht
Scheidsrechter op A-lijst

District: Oost
Groep: startersgroep
Bericht Time's up
SR laat de corner nog nemen, en de uitwerking daarvan ook nog....denkt ie...
https://www.youtube.com/watch?v=lnFWjCL9Glc

10 nov 2016, 06:15
Profiel WWW
Pierluigi Collina

District: West 1
Groep: JC Za + G Zo
Bericht Re: Time's up
Ja had hem ook al gezien. Erg lullig natuurlijk, maar kan me aan de andere kant ook nog wel voorstellen dat je bij die bal zijwaarts denkt....ik ga maar eens affluiten. Was ook wel een erg mazzel dwarrel schot. Maar goed, wedstrijd is dus in 1-1 geëindigd en er volgt nu een replay (was voor de FA cup)

Omdat scheidsrechter zijn naast een hobby ook een vak is, en vakkennis kun je trainen waarmee je ook je eigen prestaties verbetert.
Like de pagina om op de hoogte te blijven: https://www.facebook.com/scheidsrechtersvak/

10 nov 2016, 11:32
Profiel
Scheidsrechter op B-lijst

District: west2
Groep: so3
zeer lullig maar wel terechte beslissing
happy fluiter

10 nov 2016, 12:50
Profiel

District: West2
Groep: AV4 Za
Citaat:
zeer lullig maar wel terechte beslissing

Nou, zo terecht vind ik hem niet. Ja tuurlijk, tijd is tijd, maar als je dit overkomt dan voel je je niet fijn hoor. Wacht gewoon de uitwerking van het schot af. In dit geval wist je ook dat die zou komen, dus vind ik het meer een dwaling

10 nov 2016, 17:42
Profiel

sorry tim maar op het moment dat je affluit heb
je al geconstateerd dat het tijd is. Dus terechte beslissing
en niks afwachten uitwerking bal. sorry
sportieve groet happy fluiter

10 nov 2016, 18:35
Profiel
KNVB Scheidsrechter

District: West II
Groep: Club
In principe kan je op ieder moment affluiten. Maar je kiest natuurlijk het best een handig moment.
Laten we gewoon de basketball regel doen... Tijd automatisch, maar ook stoppen op bepaalde dode momenten... en.... als je geschoten hebt voor de toeter... telt het doelpunt nog.

10 nov 2016, 19:23
Profiel
Pierluigi Collina

Zelfs een terechte beslissing kan enorm dom zijn :D

https://www.facebook.com/pjtuil

11 nov 2016, 07:11
Profiel WWW

Citaat:

Tja, dan verschillen we van mening.
Dus als er bij een stand van 1-1 een speler recht op de keeper afgaat en jou klokje geeft op dat moment aan dat het tijd is fluit je af omdat het nou eenmaal tijd is? Ik denk dat het meer met gezond verstand te maken heeft. Zelfs in de Eredivisie zie je dat bijv. een corner, al is de toegevoegde tijd al verstreken, de SR de corner gewoon laat nemen. Dat is niet voor niets. Tijd is iets waar je als SR mee kan spelen en die beslissing moet je met verstand nemen, niet met "tijd is tijd". Maar ieder zijn stijl van fluiten, dus met alle respect voor jou, maar ik zou het anders doen en doe het ook anders.

11 nov 2016, 09:27
Profiel

beste tim
Tuurlijk moet je spelen met de tijd bedoel enkel dat zijn beslissing 100 procent
te verdedigen is. Je kan ook niet te veel spelen want stel je geeft 2 min blessure
tijd en door corners of wat dan ook laat je nog even doorspelen en na 3 min en 2 sec valt
een doelpunt dan heb je de verdedigende partij op je nek.
Gek voorbeeld is indien je een penalty laat nemen NADAT de tijd om is en hij gaat onderkant lat
op de lijn en dan het goal in moet je hem Officieel afkeuren daar de tijd om is op moment dat
hij de grond raakt. Nu zullen er wel mensen zeggen dat je de uitwerking van de bal moet afwachten
maar OFFICIeel is het geen doelpunt. Maar nogmaals tuurlijk spelen met de tijd maar zijn beslissing is
100 procent verdedigbaar.Was laatst ook met ik geloof bas Nijhuis bij psv toen hij floot voor rust toen de bal nog in strafschopgebied was.
met sportieve groet happy fluiter

11 nov 2016, 11:49
Profiel

kleine tip zet je horloge stil zodra de officiele blessure tijd om is
valt er nog een doelpunt dan laat je aftrappen en fluit dan af dan
kun je de spelers die dan verhaal komen halen de tijd op je klok laten zien van kijk
de blessure tijd zit er op.

11 nov 2016, 11:54
Profiel

Goedemorgen Happyfluiter,

Sorry, maar met een aantal dingen zit je toch fout:
Citaat:
penalty laat nemen NADAT de tijd om is en hij gaat onderkant lat
op de lijn en dan het goal in moet je hem Officieel afkeuren daar de tijd om is op moment dat
hij de grond raakt.

De juiste spelregel , KNVB spelregel veldvoetbal regel 14 punt 1, betreft:

De strafschop heeft zijn uitwerking gehad als de bal niet langer beweegt, uit het spel gaat of als de scheidsrechter het spel onderbreekt voor een overtreding van de spelregels

Citaat:
stel je geeft 2 min blessure
tijd en door corners of wat dan ook laat je nog even doorspelen en na 3 min en 2 sec valt
een doelpunt

Gevalletje overdrijven. Na die eerste corner die je geeft als de tijd net verstreken is fluit je af als de bal weer corner gaat.

Nogmaals, officieel heft deze man gelijk maar of het handig is is maar de vraag en ik denk dat het niet handig is en dat je dit heel makkelijk oplost door de uitwerking even af te wachten.

Vwb je tip van het horloge. Mijn Spintso geeft op het moment van "einde wedstrijd" de totale wedstrijdtijd weer inclusief blessuretijd. Bovendien ben ik niemand in het veld verantwoording schuldig wat ik erbij heb getrokken aan tijd.

11 nov 2016, 12:09
Profiel
Pierluigi Collina

kun je een hele lange discussie van maken, maar ik denk dat deze scheidsrechter helemaal niet de intentie had om "tijd is tijd en schijt aan alles" te gebruiken. Anders had hij de hoekschop ook niet laten nemen. In mijn optiek denk of verwacht hij dat de bal uitverdedigd wordt en fluit hij daarom af (voordat je het weet volgt er een snelle uitbraak en krijg je aan de andere kant weer een gevalletje "hmmmm").
Hij zal er zelf ook van balen denk ik, maar ja, die dingen gebeuren nu eenmaal...

11 nov 2016, 12:44
Profiel
Scheidsrechter op A-lijst

Groep: startersgroep
Tim_68 schreef:
Citaat:

Tja, dan verschillen we van mening.
Dus als er bij een stand van 1-1 een speler recht op de keeper afgaat en jou klokje geeft op dat moment aan dat het tijd is fluit je af omdat het nou eenmaal tijd is? Ik denk dat het meer met gezond verstand te maken heeft. Zelfs in de Eredivisie zie je dat bijv. een corner, al is de toegevoegde tijd al verstreken, de SR de corner gewoon laat nemen. Dat is niet voor niets. Tijd is iets waar je als SR mee kan spelen en die beslissing moet je met verstand nemen, niet met "tijd is tijd". Maar ieder zijn stijl van fluiten, dus met alle respect voor jou, maar ik zou het anders doen en doe het ook anders.

ben het volledig met je eens, en dus oneens met de happyfluiter.
Het gaat hier dus om het omslagpunt zuivere speeltijd versus brutospeeltijd. In het voetbal werken we dus met de laatste.
Met wel enkele toevoegingen omtrent blessuretijd en ook tijdrekken. Dus we zetten het horloge niet stil (brutotijd) maar af en toe zetten we het wél stil (bij blessures).
Vindt er dus in de dying seconds iets plaats wat nog erg van belang is, een strafschop, een corner..., dan schakelen we eigenlijk een beetje over van bruto naar netto.
Tja, en dan kom je dus in dit grijze gebied. iedereen zal de situatie herkennen van de corner die je nog laat nemen, maar waarna de verdedigende ploeg dan gevaarlijk uit kan breken. Hoort dat er dan ook nog bij?
Gezien de beelden laat de SR de corner nemen plus de uitwerking daarvan. Hij verwachtte dat schot niet meer. (wie wel)

11 nov 2016, 17:03
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 13 berichten ]