Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 20 mei 2018, 17:29

Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Bekerwedstrijd WMC/Timeless1 - VZ'81/Bascule 1 
Auteur Bericht
Pierluigi Collina

District: noord
Groep: veld G/Zaal 1
Bericht 
Vrijdagavond 23 Januari mocht ik de scheidsrechters I.Altundas en ons forumlid Martin Arends assisteren als Secretaris bij de bekerwedstrijd WMC 1/ timeless - VZ '81/ Bascule 1 in de gemeentelijke sporthal te Winschoten. Er werd gespeeld volgens de FIFA regels , iets waar de uit ploeg normaal uitkomend in de 1e divisie geen weet van had, de scheidsrechters hebben e.e.a zo goed mogelijk uitgelegd. Ook in de kleedkamer hebben wij zelf goede afspraken gemaakt omtrent de samenwerking en het goed bijhouden van de accumulatieve vrijeschoppen en straftijd e.d. Direct na het beginsignaal bleek al snel dat de thuisploeg veel te sterk was en scoorde er lustig op los, halverwege de 1e helft was het al 8-0 met 1x een tijdstraf voor de bezoekers, WMC had toen inmiddels als 5 accumulatieve vrijeschoppen op hun naam staan en stonden op scherp, knap hoe zij dit de rest v.d.eerste helft zo hielden. Ruststand 12-1 en ook in de 2e helft ging de doelpunten machine gewoon door, wat ik persoonlijk goed vond was de houding van de bezoekers, fair play ten top, ondanks de grote achterstand bleven ze proberen nog een doelpunt mee te pakken, geen nare overtredingen maken, geen gemopper richting leiding, een prima prestatie, vaak zie je dat er irritatie onstaat, maar nu bleef de sfeer ontspannen. Voor de scheidsrechters een heel karwei om de concentratie te bewaren, maar dit lukte goed, veel oogcontact houdend en ze hadden er zichtbaar plezier in. Alle capriolen aanschouwend zag je bij tijd en wijle een glimlach op het gezicht van de arbiters. In de 2e helft lukte het ook nog om een 2e doelpunt te scoren, ze hadden hier wel 4 tienmeter trappen voor nodig. Stand cumulatieve vrijeschoppen 1e helft 5 om 1 in de 2e helft was dit zelfs 9 om 1. Had heel wat papier werk om de administratie bij te houden, de 10 meter trappen deed de uitploeg zichtbaar goed, en gaven aan ook tot het eind toe de humor te bewaren, nadat WMC een intrap op de verkeerde plaats werd genomen en Martin floot en de straf natuurlijk een indirecte vrijeschop is, werd er in koor geroepen alweer een 10 meter trap ?
Dit was natuurlijk niet het geval, maar toch mooi dat de sfeer zo kon blijven, ook een compliment voor de arbiters die tot het eind toe de concentratie vast hielden en de ploegen lieten voetballen. Nog 1x een timeout voor WMC , reactie van de gasten : Houden jullie er nu al mee op? Maar WMC liet even na op te blijven spelen, na de onderbreking werd het spel weer beter uitgevoerd en de stand uiteindelijk opgeschroeft naar 22-2. Wat alleen opviel was de weinige ruimte aan de zijkant waar ik stond, Martin had amper ruimte om langs te lopen, en moest ik oppassen dat ik Martin niet liet struikelen. Misschien dat ik dat een volgende keer eens uit probeer :D even wat leven in de brouwerij.

Geniet van je hobby.

website: http://www.pultrum.eu

Twitter Fryskereferee

Laatst bijgewerkt door Pultrum op 25 jan 2009, 22:09, in totaal 1 keer bewerkt.

25 jan 2009, 14:15
Profiel ICQ WWW
Pierluigi Collina

Bericht 
Was geen leuke wedstrijd om te leiden want het voetbal ging maar 1 kant op en net als Jan al aangeeft om dan constant alert en je concentratie te behouden is moeilijk. Wel was de samenwerking optimaal en werd er onderling naar elkaar gelachen en beide scheidsrechters begrepen van elkaar van hoe wat en waar zonder daarbij een gebaar te hoeven maken. Volgende keer ga ik Jan gewoon op zijn tenen staan als hij mij wil tackelen. Komende vrijdag weer naar WMC waar ze moeten aantreden tegen de koploper in de Eredivisie A en dus een heel ander wedstrijdbeeld zal krijgen en dus leuker om te fluiten.

Klik hier om een PB te sturen naar het team jeugdscheidsrechter.nl

28 jan 2009, 16:21
Profiel
Pierluigi Collina

District: noord
Groep: veld G/Zaal 1
Bericht 
Weer het zelfde koppel aanstaande vrijdag bij WMC Martin, of komt er nu een andere scheidsrechter?
Veel succes a.s. Vrijdag, zal idd een heel ander wedstrijd beeld geven, hoop dat WMC goed tegenstand kan bieden, zodat het lang spannend blijft en dat de dienstdoende scheidsrechters scherp en alert zijn en het voor publiek ook spannend blijft. Zelf mag ik vrijdag naar Borger voor wedstrijd La Veugerboys tegen Extador.

Geniet van je hobby.

website: http://www.pultrum.eu

Twitter Fryskereferee

28 jan 2009, 16:31
Profiel ICQ WWW
Pierluigi Collina

District: West II
Groep: Elite zaal
Bericht 
Dat zal een ander koppel zijn, want dhr. Altundas mag met mij fluiten in Spijkenisse. Dus hij heeft ongeveer hetzelfde ritje voor de boeg als de heren van VZ vorige week, maar dan in omgekeerde volgorde.

Webmaster van de Vlaardingse Scheidsrechters Vereniging

28 jan 2009, 17:50
Profiel WWW
Pierluigi Collina

Bericht 
Ik fluit met F.K. Mobach en secretaris is de heer J. van Werven.

Klik hier om een PB te sturen naar het team jeugdscheidsrechter.nl

28 jan 2009, 18:29
Profiel
Pierluigi Collina

District: Landelijk
Groep: Zaal en veld groep 1
Bericht 
Hierbij wens ik al de heren scheidsrechters veel succes.

menno

28 jan 2009, 20:33
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 6 berichten ]