Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2018, 09:16

Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Leekster Voetbalgala 
Auteur Bericht
Pierluigi Collina

District: noord
Groep: veld G/Zaal 1
Bericht 
Zaterdag 17 januari mocht ik actief zijn als scheidsrechter op de finaleavond van het Leekster Voetbal Gala,
samen met G.van Tuinen, M.Helfferich, J.Kraak en D.Latumalea. In alle wedstrijden moest er een winnaar komen, bij gelijkspel gingen we gelijk door naar strafschoppen. Er werd gefloten in koppels, iets waar ik nog niet echt bekend mee was, de eerste wedstrijd was het even wennen, maar gelukkig kreeg ik vooraf al wat tips, en in de wedstrijd had ik een hoop steun van de non verbale aanwijzingen van mijn collega scheidsrechter G.van Tuinen. De wedstrijd bleef spannend want tot kort voor het eind was de stand gelijk, luttele seconden voor het eind v.d.wedstrijd was het Tolbert wat de winnende treffer scoorde tegen Marum.

Samen met D.Latumalea floot ik de B-Finale tussen Wilper Boys zon. en Roden zat, het lopen ging nu al veel beter en werkten we goed samen, Roden liet al snel zien dat zij de bovenliggende partij te zijn en trokken de wedstrijd met 4-1 naar zich toe, net als in de eerste wedstrijd hadden we geen kaarten nodig, de ploegen waren deze avond sportief, volgens mij werd er maar 1x een gele kaart gegeven. Dit was in de voorronden wel anders.

De laatste wedstrijd die ik mocht leiden was wederom met D.Latumalea en was tussen een selectie van spelers uit het A en B toernooi tegen het Dream team. In het Dreamteam zaten o.a. Edwin Grunholz en Gerrie Mühren, er waren mensen die vanuit Tilburg de reis naar leek hadden ondernomen om deze mannen aan het werk te zien. Gerrie Mühren, hield het bij verdedigen en was nog opmerkelijk fit voor zijn leeftijd, Edwin Grunholz liet zien dat hij het spelletje nog goed onder de knie had en scoorde een paar prachtige doelpunten. Het dreamteam won de demonstratie wedstrijd met gemak en konden na de wedstrijd de bloemen in ontvangst nemen.

Het was een mooie ervaring om op deze avond met koppels te fluiten en dat voor 1500 toeschouwer, volle tribunes en als dan alles lekker loopt geeft dat achteraf toch wel een voldaan gevoel.

De finale was tussen Grijpskerk en Roden, een spannende wedstrijd die pas laat beslist werd, op een gelijke stand kort voor het einde glijd een verdediger weg en maakt Roden de 2-1 , hierna zet Grijpskerk nog wel aan, maar in een counter maakt Roden er 3-1 van en is de wedstrijd gespeeld. De Scheidsrechters G.van Tuinen en M.Helfferich hadden alles goed onder controle en waren er veel postieve geluiden omtrent de arbitrage deze avond.

Had nog nooit eerder gefloten op het Leekster Voetbal gala, maar het bleek een goed georganiseerd toernooi te zijn, en waar veel publiek op afkomt, waren er op de finaleavond 1500 mensen, in totaal waren er er 6000 betalende toeschouwers geweest op de diverse avonden.

Geniet van je hobby.

website: http://www.pultrum.eu

Twitter Fryskereferee

19 jan 2009, 12:30
Profiel ICQ WWW
Antwoord op onderwerp   [ 1 bericht ]