Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 20 mei 2018, 17:35

Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Rode kaart in futsal 
Auteur Bericht
Scheidsrechter op B-lijst

District: Oost
Groep: ZO-04
Bericht 
Af en toe fluit ik ook een wedstrijd in de zaal bij mijn eigen club (in de kelder van de 5e klasse...), maar toch is mij iets niet duidelijk, en ik hoop dat een futsal-scheidsrechter deze vragen kan beantwoorden?!
  • Speler heeft al geel, en krijgt zijn 2e gele kaart (dus rood): Het lijkt mij dat hij dan dus 5 minuten krijgt, en geen 2 minuten? Klopt dit?</li>
  • De partij met 5 spelers scoort in een overtalsituatie na een rode kaart. Mag er dan weer een (andere) speler in (zoals bij geel) als er wordt gescoord, of moet je de 5 minuten afwachten?</li>
  • 2 spelers van een team hebben geel gekregen, en dus 2 minuten aan de kant. Het team met nog 5 spelers scoort: klopt het dat er dan maar 1 speler weer in mag, zo ja, maakt het uit welke van de 2 'gele' spelers er dan in gaat, of mag dan alleen de eerste met een gele kaart er in?</li>
Thnx!

30 okt 2008, 18:21
Profiel WWW
Pierluigi Collina

Bericht 
Maikel schreef:
Af en toe fluit ik ook een wedstrijd in de zaal bij mijn eigen club (in de kelder van de 5e klasse...), maar toch is mij iets niet duidelijk, en ik hoop dat een futsal-scheidsrechter deze vragen kan beantwoorden?!

</li>
  • Speler heeft al geel, en krijgt zijn 2e gele kaart (dus rood): Het lijkt mij dat hij dan dus 5 minuten krijgt, en geen 2 minuten? Klopt dit? JA

</li>
  • De partij met 5 spelers scoort in een overtalsituatie na een rode kaart. Mag er dan weer een (andere) speler in (zoals bij geel) als er wordt gescoord, of moet je de 5 minuten afwachten? VOLGENS MIJ JA
    </li>
  • 2 spelers van een team hebben geel gekregen, en dus 2 minuten aan de kant. Het team met nog 5 spelers scoort: klopt het dat er dan maar 1 speler weer in mag, zo ja, maakt het uit welke van de 2 'gele' spelers er dan in gaat, of mag dan alleen de eerste met een gele kaart er in? VOLGENS MIJ DE EERSTE IDD

</li>
Thnx!

Ik speel zelf sinds dit seizoen zaalvoetbal (7 wedstrijden op weg) en heb daarom voor het begin eens even de regels opgezocht en doorgelezen via de KNVB site. Als ik het goed begrepen en onthouden heb, kloppen bovenstaande antwoorden, maar de echte futsalscheidsrechters moeten dat nog maar even bevestigen.

30 okt 2008, 18:37
Profiel WWW
Scheidsrechter op B-lijst

District: Oost
Groep: ZO-04
Bericht 
Ik heb zelf ook 2 jaar gezaalvoetbald, en ik kwam gelukkig nooit verder dan 1 gele kaart per wedstrijd die ikzelf kreeg, of die ik gaf.

Aangezien er wat 'exotische' teams in de competitie zitten van het team dat ik fluit, wil ik het zeker weten om geen gedoe te krijgen/veroorzaken.

30 okt 2008, 18:41
Profiel WWW
Pierluigi Collina

Bericht 
Ja alle antwoorden zie Palko al gaf zijn correct. (al ben ik niet zeker van die 2 spelers geel)
Wat ook zo is met een gele kaart is dat als van beide teams een tijdstraf speler zit, dat deze dan de gehele tijd moeten uitzitten. Je hebt immers geen voordeel met 4 tegen 4 dan.
Als je een bankzitter geel geeft heeft dit geen concequenties. De speler heeft geen tijdstraf dan en er mag gewoon met het aantal gespeeld worden dat dan in het veld staat.

30 okt 2008, 19:03
Profiel
Pierluigi Collina

Bericht 
Joey schreef:
Als je een bankzitter geel geeft heeft dit geen concequenties. De speler heeft geen tijdstraf dan en er mag gewoon met het aantal gespeeld worden dat dan in het veld staat.

Mag je hem ook binnen 2 minuten na die gele kaart al wisselen?

Laatst bijgewerkt door Maarten89 op 30 okt 2008, 21:48, in totaal 1 keer bewerkt.

30 okt 2008, 21:48
Profiel WWW
Pierluigi Collina

Bericht 
Nee dat mag niet. Dan zou de overtreder het speelveld gewoon kunnen betreden. Wat wel mag is dat na 2 minuten een andere speler gaat spelen maar zolang de overtreder op de strafstoel blijft.

30 okt 2008, 23:00
Profiel
Pierluigi Collina

District: West II
Groep: Elite zaal
Bericht 
Helemaal correct Joey.

Webmaster van de Vlaardingse Scheidsrechters Vereniging

31 okt 2008, 01:12
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 7 berichten ]